جاهای دیدنی هند

جاهای دیدنی هند

جاهای دیدنی هند

هند کشوری با جمعیت بالای یک میلیارد و هفتمین کشور پهناور دنیا است که پر از جاهای دیدنی و جاذبه های تاریخی غنی که با سنت های گوناگون ادغام شده است؛ و با مردمی پر از احساس، شاد و سرحال با موهایی سیاه و بلند و عاشق غذاهای تند شناخته شده است.برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی هند با ایران نیهون همراه باشید.

هند یا هندوستان کشوری در جنوب آسیا به پایتختی دهلی نو می باشد که از شمال غربی با پاکستان، از شمال با چین و جندین کشور دیگر و از شمال شرقی با برمه و بنگلادش همسایه است.این کشور زیبا از باختر با دریای عمان و خلیج فارس، از خاور با خلیج بنگال و از جنوب با اقیانوس هند مرز آبی دارد.هفتمین کشور بزرگ جهان از ارتفاعات کوه های هیمالیا تا سرسبزی استوایی کرالا و از گنگ مقدس تا شن های صحرای تار امتداد پیدا کرده است.

تاج محل

جاهای دیدنی هند کدامند؟ تاج محل یکی از جاهای دیدنی، مذهبی و تاریخی هند می باشد که در آگرا واقع شده است.آرامگاهی مقدس و عظیم از جنس سنگ مرمر سفید که در سال های 1632 تا 1653 ساخته شده است و با شعار قطره اشکی بر گونه ی ابدیت معروف شده، این بنای باشکوه به یکی از شاهکارهای معماری هند و بزرگترین جاذبه ی توریستی کشور هند شناخته شده است.تاج محل هند با آرامگاه گنبدی از مرمر سفید و چندین ساختمان دیگر در کنار حوض های بزرگ و باغ های زینتی با درختان و بوته های گل دار به زیبایی خود افزوده است.با سفر به هند و بازدید از این آرامگاه زیبا رادر اولویت برنامه های خود قرار دهید و برای چندین ساعت وقت خود را در این مجموعه زیبا بگذرانید.

غارهای آجانتا

جاهای دیدنی هند کدامند؟ غارهای آجانتا یکی دیگر از جاذبه های تاریخی حجاری شده درون سنگ می باشد که قدمت آن به قرن دوم پیش از میلاد بازمی گردد، این غار زیبا تقریبا 650 سال قبل از میلاد رها شده و تا سال 1819 به دست فراموشی سپرده شده سپس گروهی از شکارچیان به آن برخورد کردند.نقاشی های دیواری محافظت شده نمایش دهنده ی همه چیز از میدان های نبرد تا کشتی، خیابان های شهر و جنگل های پر از حیوانات تا کوه های پوشیده از برف می باشد و به دلیل محافظت شدید بعضی از این نقاشی ها تا به امروز باقی مانده است. با گشت و گذار در این غار گویی در تونل های پر پیچ و خم تاریخ هند قدم می زنید و خود را در آن روزها احساس می کنید.

واراناسی

واراناسی یکی از شهرهای قدیمی هند است که در سواحل رود گنگ واقع شده و از قدیمی ترین شهرهای مداوم مسکونی دنیا می باشد.نکته جالب این شهر در این است که به تنهایی می تواند بدترین و بهترین جنبه های هند را نشان دهد، این شهر از قدیم کثیف ترین شهر هند بوده است که به تازگی به آن رسیدگی کرده و جایی جذاب برای توریستان شده است.

معبد آکشاردام

جاهای دیدنی هند کدامند؟ معبد آکشاردام یکی از بزرگترین و حیرت انگیزترین جاذبه های دیدنی هند است که در سال 2005 ساخت آن توسط معماران و کارگران هندی به اتمام رسده است، معبد طلایی آکشاردام تزئین شده به تکنولوژی و معماری مدرن است که در دهلی نو پایتخت هند واقع شده است.این بنا یکی از جاذبه های دیدنی مهم کشور هند است که علاقمندان بسیاری هرساله به بازدید آن می روند.

پارک ملی کانها

جاهای دیدنی هند کدامند؟ پارک ملی کانهای هند یکی از زیباترین مناطق محیط زیست در آسیا می باشد که بهترین مکان برای دیدن ببر در هند است، جنگل های پر از بامبو و سال، دشت های پر از چمن و دره های کانها زیبایی محصور کننده ایی دارد که چشم بیننده ها را به خود خیره می کند.

معبد ویروپاکشا

جاهای دیدنی هند کدامند؟ معبد ویروپاکشا یکی از قدیمی ترین معبد هندو در هند می باشد که از قرن 7 پیش از میلاد تاکنون بی وقفه مورد استفاده قرار گرفته است، این معبد در شهر هامپی به عنوان یک مقبره کوچک ساخته شده است و زیر نظر ویجایاناگارا تبدیل به مجموعه ایی بزرگ شده است.

مرداب های کرالا

مجموعه مرداب ها و دریاچه های کرالا در ایالت کرالا و به وازات دریای عرب قرار دارد، این مرداب خانه ی گونه های منحصربفرد آبزیان از جمله خرچنگ، قورباغه، پرندگان آبی و حیوانات دیگری مانند سمور دریایی و لاک پشت است.امروزه قایق سواری در این مرداب زیبا یکی از پرطرفدارترین فعالیت توریستی به شمار می رود.

برچسب ها:
0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات