از کویر مصر تا جنگل ابر شاهرود در سفرهای پاییزی

از کویر مصر تا جنگل ابر شاهرود در سفرهای پاییزی

از کویر مصر تا جنگل ابر شاهرود

پاییز کجا بریم؟ بهترین فصل برای جنگل گردی و کویرگردی کدام فصل است؟جنگل گردی در فصل پاییز در حالی که سرسبزی درختان در فصل بهار، جای خود را به رنگارنگی درختان در پاییز می دهد و قدم زدن بر روی خاک باران خورده از خواستنی ترین حس های جنگل نوردی می باشد بسیار دلنشین است. این در حالیست که کویرگردی در پاییز به دور از گرمای طاقت فرسای هوا و سرمای استخوان سوز شب های کویر باعث جذب بسیاری از طرفداران کویر در این فصل شده است.برای آشنایی بیشتر با سفرهای پاییزی در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

کویر خارتوران

سفر به کویر یکی از بهترین مقصد ها  برای سفرهای پاییزی می باشد، خارتوران در منتهی الهی شرق استان سمنان و در 250 کیلومتری جنوب شرق شهرستان شاهرود و در مجاورت استان خراسان واقع شده است.خارتوران به عنوان آفریقای ایران شهرت یافته است، زیباترین و خوش آب و هوا ترین ناحیه خارتوران روستای قلعه بالا می باشد.روستای قلعه بالا بر روی یک تپه همانند ماسوله ساخته شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست.از سوی دیگر قدم زدن روی بلندترین تپه های ماسه ای ایران بدون خار و خاشاک با پای برهنه و تماشای طلوع و غروب خورشید در کنار منظره ی کویری بسیار لذت بخش است.

کویر مصر

کویر مصر نیز یکی از مناسب ترین مکان ها برای سفرهای پاییزی است که با مدت زمان کوتاه حدود دو و نیم روز می توان به آن سفر کرد و از جاذبه های طبیعی و گردشگری کویر مصر لذت برد.در خانه های بومی و محلی روستای گرمه ساکن می شوید و از خود روستای گرمه و روستای باستانی بیاضه که با خشت و گل ساخته شده است دیدن کنید و از جاذبه های کویرنوردی لذت ببرید.

کویر ابوزیدآباد

کویرگردی در ایران طرفداران بسیاری دارد چون نه از گرمای آزار دهنده هوا خبری هست و نه سرمای استخوان سوز شب های کویر اذیت می کند.در ابوزیدآباد خانه ها و قلعه های تاریخی اش از نظر معماری بسیار با ارزش هستند.در این بخش بعد از دیدن کویر می توانید به تماشای کاروانسرای صفوی، آب انبار و شهرزیر زمینی اویی که در نوش آباد واقع شده است بروید و از قدیمی ترین شهر زیر زمینی دنیا دیدن کنید.

جنگل ناهارخوران گرگان

جنگل ناهار خوران در جنوب شهر گرگان در یک جنگل باستانی واقع شده یکی از گزینه های سفرهای پاییزی است، این جنگل حدود 300 هکتار وسعت دارد که در سال 1388 به منظور ایجاد تفرجگاهایی برای مردمیک قسمتی از این جنگل ها و مراتع در دست شهرداری گرگان قرار گرفته و امکانات رفاهی و گردشگری در آن وجود آمد.طبیعت و فضای دلنشین و زیبای این جنگل هوش از سر هر بیننده ایی برده که می تواند گزینه ایی مناسبی برای جنگل نوردی باشد.

جنگ الیمستان آمل

هوای خنک و مه آلود جنگل الیمستان بهترین فضا برای پیاده روی و لذت بردن از طبیعت بکر این جنگل است، اگر اندکی در مسیر اصلی جنگل قدم بزنید و به قلب جنگل بزنید پس از مدتی به مراتع و دشت های سرسبز می رسید که زیبایی های این منطقه تمام نشدنی است و با هر قدمی بر تعداد این زیبایی ها افزوده می شود.

جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر شاهرود یکی از معروفترین و زیباترین جاهای طبیعی ایران محسوب می شود که شهرت زیاد دارد، جنگل ابر شاهرود قسمتی از قدیمی ترین جنگل های هیرکانی است که گونه های نادر و منحصر بفردی در آن وجود دارد.جنگلی به وسعت 35 هزار هکتار که در ادامه جنگل های سرسبز شمال کشور می باشد و هرساله گردشگران بسیاری برای تماشای اقیانوسی از ابر به این جنگل زیبا می آیند.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات