بهترین روستاهای گردشگری برای سفرهای پاییزی

بهترین روستاهای گردشگری برای سفرهای پاییزی

روستاهای گردشگری پاییزی

پاییز کجا بریم؟ با شروع فصل پاییز و زیبایی های شگفت انگیز این فصل رنگارنگ، حیف نیست که مسافرت نروید؟ برای لذت بردن از جاذبه های طبیعی فصل پاییز نیاز به برنامه ریزی برای سفر چند روزه نیست کافیست یک آخر هفته خود را به سفر پاییزی اختصاص دهید و مقصدی کم هزینه به همراه جاذبه های طبیعی و تاریخی انتخاب کرده، برای آشنایی با روستاهای گردشگری پاییزی با ایران نیهون همراه باشید.

نکته حائز اهمیت این است که بیشتر سفر پاییزی به سوی طبیعت گردی گرایش داشته اما همچنان جاذبه های تاریخی شهرها در این فصل دوستداران خود را داشته، ایرانگردی، جنگل نوردی، کویر نوردی اما لذت خاص خود را دارد که برای سفرهای چند روزه و آخر هفته ها توصیه می شود.ایران کشوری چهار فصل است که در صنعت گردشگری بسیار می توان از این مزیت استفاده کرد، اینکه در نیمه دوم سال استان های شمال غربی و غرب کشور سرد هستند و استان های مرکزی و جنوبی مناسب برای سفرهای پاییزی می باشند که با برنامه ریزی جزئی می توان کاری کرد که در هر چهار فصل گردشگری در جریان باشد.

یوش بلده

روستای یوش در فاصله 105 کیلومتری جنوب شهر آمل قرار دارد، در این مسیر پر پیچ و خم با تمام زیبایی هایش با جاده ایی کوهستانی اما آسفالته که پر از تپه، دره و درخت و روستاهایی که سبک خانه هایش شمالی است مواجه می شوید. پس از طی مسیری در این جاده زیبا اما پر خطر به زادگاه نیما یوشیج و روستای یوش که یکی از سرسبزترین روستاهای مازندران است می رسید.دیدن باغ های میوه یوش، رودخانه یوش و چشمه های متعددش می تواند هر بیننده ایی را متحیر کند.با طی مسافتی از این روستا هر چه از به سمت بالای جاده و تپه ها می رویم این زیبایی بی نظیر می شود و گویی در جاده ایی جادویی، پر از مه و نزدیک به ابرها قدم گذاشته اید.

طالقان

روستای طالقان یکی از مناطق ییلاقی و زیبا در میان رشته کوه های البرز است که از تلفیق چهار محله دیگر بوجود آمده است، طالقان در 120 کیلومتری شمال غربی استان تهران واقع شده و در این ناحیه جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری برای گردشگران و مسافران وجود دارد که توریست های بسیاری را جذب می کند. طالقان با چشمه های موقت و دائمی، آبشارهای معروف، غارها و دست کن های معروف، پوشش گیاهی و پوشش جانوری و قله های بلند جایی بسیار مناسب برای وقت گذرانی می باشد.

ابیانه

روستای ابیانه روستایی زیبا و تاریخی در استان اصفهان و شهرستان نطنز بوده که در دامنه کوه کرکس و در دهستان برزرود واقع شده است، ابیانه در 70 کیلومتری جنوب شرقی کاشان و 40 کیلومتری شهرستان نطنز قرار گرفته است.ارتفاع روستای ابیانه از سطح دریا 2222 متر می باشد که این روستا را به بلندترین منطقه مسکونی در ایران تبدیل کرده است.این روستا در سال 1354 به عنوان آثار ملی ایران ثبت شده است و با وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی، آب و هوای معتدل و سبک معماری بوم آورد و بی نظیرش بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

روستای نیاسر

نیاسر یکی از شهرهای کاشان و در مرکز ایران می باشد، نیاسر روستایی کهن و باستانی بوده که در آثار جغرافیایی سده 6و 7 از آن یاد شده است.آثار تاریخی و طبیعی نیاسر شامل کاخ صفوی، گرمابه صفوی، برج دیدبانی، چهارتاقی نیاسر، آبشار، چنارهای کهنسال، چشمه و نیایشگاه کنار آن که در حال حاضر تبدیل به مسجد شده است می باشد.روستای نیاسر یکی از مقصدهایی است که برای سفر پاییزی کوتاه مدت پیشنهاد می شود.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات