اصفهان کجا بریم؟

اصفهان کجا بریم؟

نقد و بررسی

توضیحات

اصفهان کجا بریم؟

اصفهان با عنوان پایتخت فرهنگی ایران و لقب نصف جهان همواره مورد علاقه گردشگران ایرانی و خارجی بوده و هرساله بازدیدکنندگان فراوانی دارد. اما در اصفهان کجا بریم؟ کجا غذا بخوریم؟ جاهای دیدنی اصفهان کجاها هستند؟ برای آشنایی بیشتر با ایران نیهون همراه باشید.

بهترین رستوران ها

اصفهان غذاهای سنتی معروف و خوشمزه ای دارد که هر گردشگری باید آن را امتحان کند. برای آشنایی با اصفهان کجا بریم؟ با ما همراه باشید.

رستوران شهرزاد

یکی از قدیمی ترین و بهترین رستوران های اصفهان، رستوران شهرزاد است. این رستوران در خیابان چهارباغ عباسی و نزدیک پل خواجو قرار دارد. فضای داخلی رستوران با تزئینات نقاشی و آئینه کاری و کاشیکاری های های سنتی مزین شده و شما می توانید در این فضای دلنشین و در کنار موزیک زنده غذاهای خوشمزه این رستوران را میل کنید.

رستوران خوان گستر

رستوران خوان گستر یکی از بهترین رستوران های اصفهان است. این رستوران چند شعبه در نقاط مختلف اصفهان دارد اما محبوب ترین آن در منطقه جلفا قرار دارد. غذاهای این رستوران به دو صورت منویی و سلف سرویس ارائه می شود.

رستوران بریانی اعظم

یکی از غذاهای معروف و سنتی اصفهان بریانی است که مورد علاقه خود اصفهانی ها هم است. یکی از بهترین رستوران ها برای امتحان کردن این غذا رستوران اعظم اصفهان است. بریان غذایی چرب و گوشتی است که از گوشت چرخکرده بره یا گوسفند تهیه می شود. در رستوران اعظم بریانی همراه با نان تازه و سبزی خوردن و دوغ سرو می شود.

رستوران جارچی باشی

یکی از باصفاترین رستوران های اصفهان که در یک حمام تاریخی قرار گرفته است. شما در حین غذاخوردن می توانید از صدای فواره های آب در حوض های سفالی لذت ببرید. همچنین صدای ساز ایرانی در این حمام 400 ساله طنین می اندازد. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و همچنین بریان اصفهان را می توانید سفارش بدهید.

 بهترین کافه ها

اصفهان کجا بریم؟ بهترین کافه های اصفهان

شربت خانه فیروز

شربت خانه فیروز از زیباترین و بهترین کافی شاپ های اصفهان است که با دکوراسیون خاص و جذاب پاتوق کافه گرد هاست. میز و صندلی‌های چوبی ، ظرف‌های آنتیک و موسیقی زنده سنتی فضایی همانند دهه چهل را به تصویر می کشد. این کافه خوراکی های خوشمزه ای هم دارد که در ظرف های شیشه ای رنگی و بلوری سرو می شود.

شربتخانه روزگار

این کافه دیدنی در میدان نقش جهان و پشت مسجد شیخ لطف الله قرار گرفته است. در شربتخانه روزگار انواع چای را می شود خورد از چای زعفران تا چای دارچین و زنجبیل. شربت های لیمو نعنا و بهارنارنج آن هم معروف است. همچنین این شربتخانه میان وعده های خوبی مانند کوکوسبزی و خوراک لوبیا هم دارد.

کافه تئاتر

کافه تئاتر کافه دنجی است که در چهارباغ عباسی قرار دارد. در این کافه خوراکی های خوشمزه ای می توان خورد از قهوه سایفون و اسپرسو تا نان و پنیر و خیار و گردوی عصرانه آن. همچنین این کافه صبحانه های خوشمزه ای هم سرو می کند.

بهترین جاهای دیدنی

اصفهان کجا بریم؟ جاهای دیدنی اصفهان بسیارند و بناهای تاریخی و آثار ارزشمندی برای بازدید در این شهر وجود دارد که ما به توصیف تعدادی از این جاذبه های می پردازیم.

 سی و سه پل

پل الله وردی خان یا همان سی و سه پل یکی از جاهای دیدنی اصفهان و بی نظیرترین شاهکارهای دوره ی صفوی می باشد. سی وسه پل از مشهورترین پل های ایران است که در انتهای جنوبی چهار باغ اصفهان قرار دارد. سی و سه پل بر روی رودخانه زاینده رود به دستور الله وردی خان سردار صفوی ساخته شده و محلی برای برگزاری جشن آب پاشان یا آب ریزان بوده است، در این جشن در روز 13 تیرماه هر سال با ریختن گلاب و آب  روی یکدیگر جشن میگرفتند.

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان میدان مرکزی استان اصفهان است که در دوره ی تیموریان ساخته شده و در زمان شاه عباس اول توسعه پیدا کرده، مساحت این میدان نزدیک به 85 هزار متر مربع می باشد، در گذشته از این میدان برای انجام بازی چوگان، برگزاری آیین ها، جشن ها و رژه ئ نمایش های گوناگون استفاده می شد.

پل خواجو

پل خواجو یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان و از زیباترین معماری های زمان شاه عباس دوم می باشد که بر روی زاینده رود ساخته شده است. دقیقا در وسط این پل ساختمانی برای اقامت موقتی شاه و خانواده اش به نام بیگربیکی بنا شده که هم اکنون نیز وجود دارد و زیر سقف طاق های آن نقاشی های بی نظیری وجود دارد که نمایانگر هنر و سلیقه در آن زمان بوده است.

عالی قاپو

عالی قاپو در زمان شاه عباس صفوی ساخته شده است و در ضلع غربی میدان نقش جهان قرار گرفته، در واقع عالی قاپو درب ورودی دولتخانه صفوی بوده است که معماری بی نظیر و گچبری های استادانه اش موجب شده است که عالی قاپو جزء بناهای تاریخی ارزشمند قرار بگیرد.

بهترین مراکز خرید

اصفهان کجا بریم؟ اصفهان علاوه بر جاهای تاریخی و دیدنی دارای مراکز خرید بسیار شیک و به‌روز است. در ادامه تعدادی از بهترین مراکز خرید را معرفی می کنیم.

سیتی سنتر

سیتی سنتر یک مجتمع تجاری تفریحی هفت طبقه است. در این مجموعه پارکینگ، واحدهای تجاری و مرکز خرید، سینما، فوت کورت و بزرگترین شهربازی سرپوشیده خاورمیانه قرار دارد.

مجتمع تجاری پارک

مجتمع تجاری پارک حدود ۴۰ سال پیش در بلوار چهارباغ افتتاح شده است. این مرکز خرید به دلیل تنوع اجناس، قیمت های مناسبش و فضای بیرونی زیبایش یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید اصفهان به حساب می‌آید.

بازار اصفهان

این بازار قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازار اصفهان، با معماری کم‌نظیر است. امتداد بازار به مسجد جامع و بازار عریان ختم می‌شود. در این بازار اجناسی چون ظروف مسی و برنزی دست‌ساز، جواهرات، ادویه، ترشی، میوه خشک، پارچه و بسیاری کالاهای دیگر به فروش می‌رسد.

سوغاتی ها

خرید سوغاتی یکی از مهمترین بخش های مهم سفر است، سوغات اصفهان شامل سوغاتی های خوراکی، صنایع دستی، ظروف و اشیای نقره، منبت کاری، قلم زنی، مینا کاری، شیشه گری، … می باشد.در حین خرید آشنایی بیشتر با اصفهان کجا بریم؟ نیز بسیار به کار می آید.

بهترین هتل ها

اصفهان کجا بریم؟ شهر اصفهان همواره مملو از گردشگران خارجی و ایرانی است و انتخاب هتل و اقامتگاه در رضایت گردشگران تاثیر بسزایی دارد. ما تعدادی از بهترین هتل های اصفهان را به شما معرفی می کنیم.

هتل عباسی

یکی از بزرگترین و قدیمی ترین هتل و اقامتگاه سنتی اصفهان می باشد که در خیابان چهارباغ عباسی اصفهان قرار گرفته است، این هتل قدیمی و زیبا با 255 اتاق با سبک معماری منحصربفرد که به اوایل قرن 18 بازمی گردد.

هتل کوثر پارسیان

هتل کوثر پارسیان یکی دیگر از هتل های اصفهان است که با نام قبلی شرایتون یکی از محبوب ترین هتل های این شهر می باشد که درست روبروی زاینده رود و در چند قدمی آن واقع شده است.هتل 5 ستاره کوثر با 194 اتاق و مجهز به امکاناتی مدرن و لوکس در هر شرایطی آماده پذیرایی از مهمان خود می باشد.

هتل عالی قاپو

این هتل یکی از قدیمی ترین هتل های اصفهان می باشد که در نزدیکی زاینده رود واقع شده است و در قلب شهر و بافت تاریخی اصفهان قرار دارد، دسترسی راحت از این هتل به دیگر جاهای دیدنی و مراکز خرید و … یکی از مزیت های این هتل قدیمی زیبا می باشد.