گنبد سلطانیه

جاهای دیدنی زنجان

خرید بلیط هواپیما
خرید بلیط قطار
خرید بلیط اتوبوس
اقامتگاه بوم گردی
رزرو ویلا و اقامتگاه
توضیحات:

فهرست مطالب

جاهای دیدنی زنجان

زنجان یکی از شهرهای منحصربفرد در شمال غرب ایران زمین است، در این شهر علاوه بر طبیعت بکر و زیبا برای تفریح جاهای تاریخی و بازار های طولانی و رنگارنگ بسیاری نیز وجود دارد که در این مقاله برترین جاذبه های گردشگری شهر زنجان را معرفی می کنیم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی زنجان با ایران نیهون همراه باشید.

گنبد سلطانیه

جاهای دیدنی زنجان کدامند؟ گنبد سلطانیه در مسیر تهران به زنجان در دشتی وسیع واقه شده است، گنبد آجری با کاشی کاری های فیروزه ایی که از دور دست ها مانند نگینی فیروزه ایی می درخشد.گنب سلطانیه بزرگترین گنبد آجری دنیا است که به دستور الجایتو یا همان سلطان محمد خدا بنده در زمان ایلخانیان ساخته شد و ب آرامگاه وی نیز شهرت دارد. گنبد سلطانیه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

بازار زنجان

بازار زنجان در قسمت بافت قدیمی شهر قرار گرفته است که به طولانی ترین بازار ایران نیز شهرت دارد، این بازار 56 را ورودی اصلی و فرعی دارد و مثل شبکه ارتباطی به تمامی نقاط شهر راه داشته.بازار زنجان از قدیم تا کنون پر جنب و جوش بوده و هست و راسته ها و تیمچه ها و کاروانسراهای متعددی در آن قرار گرفته است.

دودکش جن

جاهای دیدنی زنجان کدامند؟ دودکش جن در 13 کیلومتری شهر زنجان و در نقطه ایی افسانه ایی قرار گرفته است، دودکش جن در زمین شناسی به هودو معروف است، هودو به معنای نوعی فرسایش که بر اثر آن مناره های بلند و نازکی از رسوبات و سنگ هایی از لایه ابتدایی باقی می مانند.

پل میر بهاءالدین

پل میربهاءالدین در مسیر زنجان به کردستان بر روی رودخانه زنجان رود واقع شده است، این پل به پل کهنه نیز شهرت دارد.پلی آجری که در نمای بزرگترین طاق آن به خط معقلی تاریخ ساخت آن با ذکر مقدس یا علی حکاکی شده است.این پل در زمان حکومت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده است و به دوران قاجار برمیگردد و جز فهرست آثار ملی نیز می باشد.

غار کتله خور

جاهای دیدنی زنجان کدامند؟ این غار جزء بزرگترین غار خشکی- آبی جهان است که در جنوب خدابنده و 80 کیلومتری زنجان قرار گرفته است.این غار از قندیل های رنگی آن که از سقف ها آویزان، تونل های فرعی بسیار و سه طبقه باگذرگاه های اصلی تشکیل شده است و آنجا را به یکی جاذبه های گردشگری زنجان تبدیل کرده است.

رودخانه قزل اوزن

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی و دیدنی زنجان رودخانه قزل اوزن است که به دلیل رنگ قرمزش معروف است، سرچشمه این رودخانه از چهل چشمه کردستان است که وارد زنجان می شود.از اهمیت این رودخانه می توان به آبیاری زمین های کشاورزی توسط آن اشاره کرد.

حمام سنتی حاج داداش

جاهای دیدنی زنجان کدامند؟ حمامی تاریخی در شهر زنجان که بعد از گذشته سال ها هنوز بافت قدیمی خود را حفظ کرده و با تغییرات اندک به سفره خانه ایی زیبا تبدیل شده است، کاشی کاری های به رنگ زرد، آبی، آبی تیره، آبی روشن و فیروزه ای آن یکی دیگر از جذابیت های این بنا است.

فهرست مطالب

دیدگاه‌ها
اشتراک در
اطلاع از
امتیاز دهی
شرح تجربه
تجربه
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها