نوروز به کجای ایران سفر کنیم؟

نوروز به کجای ایران سفر کنیم؟

با نزدیک شدن به نیمه دوم سال و به پایان رسیدن فصل زمستان و شروع فصل بهار و تعطیلات نوروز اولین موضوعی که برای هر خانواده ایرانی پیش می آید این است که نوروز کجای ایران سفر کنیم؟ یا نوروز کجا بریم؟ برای آشنایی بیشتر با مسافرت های نوروزی با ایران نیهون همراه باشید.

برای مسافرت های نوروزی کجای ایران بریم؟

فصل بهار بهترین زمان سفر و لذت بردن از طبیعت زیبای بهاری است، نکته ایی بسیار مهم در مسافرت های نوروزی که توجه هر کسی را به خود جلب می کند هزینه سفر می باشد، با توجه به گرون شدن ارز و سفرهای خارجی طبیعتا سفرهای داخلی طرفدار بیشتری پیدا کرده در این مقاله ما به معرفی شهرهایی می پردازیم که برای سفر نوروزی از هر لحاظی مناسب هستند با ما همراه باشید.

سفر به مرکز ایران در مسافرت های نوروزی

با سفر به مرکز ایران با بسیاری از شهرهای تاریخی و اصیل ایران در نواحی مرکز ایران آشنا خواهید شد، شهرهایی که بعضی از آن ها مانند شیراز، اصفهان، یزد، قم و کاشان که شهرت جهانی دارند و یه عنوان اصلی ترین قطب گردشگری ایران شناخته شده اند و در میان گردشگران داخلی و خارجی بسیار طرفدار دارد.

شاهکارهای معماری اسلامی در اصفهان،بادگیرهای زیبای یزد و حال و هوای شعر و شاعری در شیراز به همراه عطر بهارنارنجش در بهار برای مسافرت های نوروزی جذاب و دیدنی می باشد. اما ب یاد داشته باشید چنین شهرهای زیبا و معروفی در نوروز و تعطیلات بسیار شلوغ هستند و اگر دلتان می خواهد از شلوغی شهر فاصله بگیرید و تعطیلات آرامی را سپری کنید این شهرها توصیه نمی شود.

جاهای دیدنی اصفهان و جاهای دیدنی شیراز به همراه جاهای دیدنی یزد از جمله مناطقی هستند که توریستان و علاقمندان بسیاری را به خود جذب کرده است برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی ایران با ما همراه باشید.

سفر به غرب ایران

در سفر به غرب ایران با اقلیمی مناسب و زمین های زراعی مواجه می شوید که باعث شده اولین روستاهای ایران در این منطقه بوجود بیاید و این خود نشان قدمت بالای این نواحی می باشد شهرهای مهمی همچون تبریز، قزوین، کرمانشاه، مراغه، اردبیل و خرم آباد است که به هرکجای این مرز و بوم سفر کنید جاذبه های گردشگری خاصی دارد. اگر مایل به سفرهای خلوت و تمااشای آثارباستانی را دارید نوروز مناسب برای مسافرت های نوروزی می باشد.

سفر به شرق و شمال شرق

سفر به شرق و شمال شرق ایران که از نظر موقعیت مکانی منطقه ای ما بین دشت کویر و رشته کوه های آتشفشانی بزمان و تفتان و جنگل و مناظر سرسبز استان گلستان است و از جمله جاذبه های گردشگری شرق و شمال شرق کشور به حساب می آید.

شمال شرق کشور با آب و هوای بکر و مناطق شمالی بسیار مقصد مناسبی برای مسافرت های نوروزی می باشد اما به یاد داشته باشید که جمعیت بسیاری در این فصل سال و در این تعطیلات تصمیم به سفر می گیرند و خیلی شلوغ است از سوی دیگر شهر مشهد نیز سالانه با حدود 30 میلیون زائر یکی دیگر از قطب های گردشگری کشور است که در تعطیلات نوروز نیز با ازدحام جمعیت مواجه می شوید اگر علاقه به سفر با آرامش بیشتر و مناطق دنج تری دارید توصیه می شود شهرهای شمالی و شرقی کشور را تا حدودی فاکتور گرفته و به غرب و جنوب کشور سری بزنید و از تعطیلات خود نهایت لذت را ببرید.

سفر به شمال کشور

شهرهای شمالی کشور از جمله مقصدهای پرگردشگر در فصل بهار و مسافرت های نوروزی می باشند که در میان آنها مازندران و گیلان جایگاه ویژه ایی دارند و از شهرهای سرسبز و خوش آب و هوای خطه شمال کشور بامردمانی مهمان نواز هستند، نکته مهم سفر به این شهرها شلوغی و ازدحام جمعیت در این شهرها است که اگر قصد سفر در این بازه ی زمانی نوروز را دارید بهتر است از قبل برای تهیه مکانی برای اقامت اقدام کرده تا سرفرصت بتوانید از جاهای دیدنی گیلان و جاهای دیدنی مازندران دیدن کنید و از تلات خود نهایت استفاده را کرده باشید.

پارک جنگلی نور، پارک جنگلی سی سینگان، شهر تنکابن، تالاب فراخین نوشهر، تالاب حمید آباد ساری، جنگل دو هزار تونکابن، چشمه های باداب سورت ساری، نمک آبرود و آبشار شاهان دشت آمل از جاذبه های دیدنی مازندران می باشد که طرفداران بسیاری دارد.

قلعه رودخان، شیطان کوه لاهیجان، عمارت کلاه فرنگی رشت، ماسوله، بقعه دانای علی، جنگل اسالم، خانه میرزا کوچک خان جنگلی، تالاب انزلی، دریاچه سقالکسار و پارک جنگلی سراوان از جمله جاهای دیدنی بسیار زیبا و پرطرفدار گیلان می باشد.

سفر به جنوب کشور

سفر به جنوب کشور در مسافرت های نوروزی با آب و هوای مطبوعش در فصل بهار و تعطیلات نوروز برای هر گردشگری می تواند جذاب باشد، شهرهایی مانند کیش، قشم، بوشهر، بندرعباس، هرمز، بتدر گناوه، جزایر نیلگون خلیج فارس می تواند بهترین مقاصد گردشگری برای کسانی باشد که به دنبال آرامش هستند.

جالب است بدانید جنوب ایران مهد تمدن بین النهرین است و با وجود دو تمدن بزرگ جیرفت و تمدن عیلام هرساله گردشگران خارجی و داخلی بسیاری به این منطقه سفر می کنند.باوجود جاذبه هایی باستانی همچون چغازنبیل، هفت تپه، شهر شوش سفر به جنوب کشور را بسیار دیدنی و جذاب کرده است.

برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی بوشهر و جاهای دیدنی کیش و جاهای دیدنی قشم با ما همراه باشید.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات