ویزای فرودگاهی چیست؟ کدام کشورها ویزا فرودگاهی می دهند؟

ویزای فرودگاهی چیست؟ کدام کشورها ویزا فرودگاهی می دهند؟

ویزای فرودگاهی

ویزای فرودگاهی چیست؟ کدام کشور های ویزای فرودگاهی می دهند و کشورمان به کدام کشور ها ویزای فرودگاهی می دهد. در ادامه ایران نیهون همراه باشید.

ویزای فرودگاهی به روابط سیاسی و دیپلماتیک بین کشورهای مختلف بستگی دارد که اگر روابط مناسب باشد این کشورها امکان دریافت ویزا در فرودگاه را برای شهروندان یکدیگر فراهم می‌آورند. در واقع ویزای فرودگاهی به این معناست که شهروندان هر یک از کشور ها بعد از خرید بلیط هواپیما و پرواز به کشور مورد نظر می‌توانند ویزای آن کشور را به‌محض ورود به فرودگاه دریافت کنند.

اما باید بدانید که دریافت ویزای فرودگاهی معمولاً سریع و آسان انجام می‌پذیرد و دیگر نیازی به گرفتن وقت از سفارت نیست. و تنها در صف دریافت ویزای فرودگاهی می‌ایستید و با پرداخت هزینه مدنظر و احتمالاً با ارائه برخی مدارک، در عرض چند دقیقه ویزای فرودگاهی خود را تهیه می‌کنید.

همه کشورها ویزای فرودگاهی ندارند

همه کشور ها این نوع ویزا را ندارند و نباید انتظار داشته باشید که در هر کشور خارجی که بلیط هواپیما به آن خریدید و سفر کردید بتوانید ویزا دریافت کنید. ویزای فرودگاهی برای ایرانیان فقط در برخی از کشورهای جهان ارائه می‌شوند.

هزینه دریافت ویزای فرودگاهی کشورهای مختلف و ایران

هزینه مشخصی برای دریافت این نوع ویزا برای تمام کشورها وجود ندارد و هر دو کشور می توانند مبلغی را برای دریافت ویزا مسافران یکدیگر تعیین کنند. همانطور که هزینه دریافت این نوع ویزا برای مسافران ایرانی در کشورهای مختلف متفاوت است، هزینه ای که مسافران کشورهای دیگر باید برای ورود به ایران بپردازند نیز دارای تفاوت هایی خواهد بود.

کشورهایی با ویزای فرودگاهی برای ایرانیان

کشورهای توگو و بنین به ترتیب با 7 و 8 روز کمترین و کشورهای گینه بیسائو، تانزانیا، ماداگاسکار، نپال، سیشل و زیمباوه با 90 روز بیشترین فرصت اقامت را با ویزای فرودگاهی به شهروندان ایرانی می‌دهند. البته اگر مقصد بلیط هواپیما به کشورهایی مثل تووالو، تیمور شرقی، سریلانکا، پالائو، موزامبیک، مالدیو، لائوس و جمهوری آذربایجان هم بود می‌توانید از این نوع ویزا با فرصت اقامت 30 روزه بهره‌مند شوید.

کشورهایی مثل لبنان با 39 روز و سامووا با 60 روز فرصت اقامت هم جز دیگر کشورهای قابل‌توجه در فهرست کشورهایی با ویزای فرودگاهی برای ایرانیان قرار دارند.

ویزای فرودگاهی برای ایرانیان

قاره آفریقا قاره آسیا قاره اقیانوسیه قاره اروپا قاره آمریکا
کیپ وورد ارمنستان جزایر کوک گرجستان بولیوی
کومور لائوس پالائو
جیبوتی نپال ساموآ غربی
کنیا تیمور شرقی تووالو
ماداگاسکار سوریه
موزامبیک لبنان
تانزانیا مالدیو
توگو سریلانکا
اوگاندا کامبوج
سیشل عمان
موریتانی
گینه بیسائو
ساحل عاج

نکته : بهتر است قبل از اقدام به خرید بلیط هواپیما بروز باشید. این احتمال وجود این فهرست دست خوش تغییرات شود که باید آخرین مناسبات سیاسی کشوری که می‌خواهید بلیط هواپیما به آن بخرید را با کشور خودتان بررسی کنید.از وضعیت ویزای دو کشور کاملاً آگاهی یابید تا احیاناً دچار هیچ مشکلی هنگام مسافرت خود نباشید.

ویزای فرودگاهی برای گردشگران خارجی

باتوجه به مصوبه هیئت وزیران جمهوری اسلامی ايران، مقرر گردید دفاتر گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه مستقر در فرودگاه امام خمينی (ره)، مهرآباد، مشهد، شیراز و تبریز جهت دارندگان گذرنامه‌های عادی معتبر کشورهای مندرج در ذیل بنا به درخواست متقاضی روادید جهانگردی صادر نمایند:

آذربایجان آلبانی آلمان اتریش ارمنستان اسپانیا
استرالیا اسلوونی اسلواکی امارات اندونزی اوکراین
ایتالیا ایرلند بحرین برزیل برونتی بلاروس
بلژیک بلغارستان بوسنی پرتغال پرو تاجیکستان
تایلند ترکمنستان چین دانمارک روسیه رومانی
ژاپن سنگاپور سوئد سوئیس سوریه عربستان
عمان فرانسه فلسطین قبرس قرقیزستان قطر
کرواسی کره جنوبی کره شمالی کلمبیا کوبا کویت
گرجستان لبنان لوکزامبورگ لهستان مالزی مجارستان
مغولستان مکزیک نروژ نیوزلند ونزوئلا ویتنام
هلند یوگوسلاوی یونان هند

نکته : باید بدانید که اين نوع ویزا صرفاً با هدف جهانگردی و جهت افرادی که اصالتاً دارای تابعیت کشورهای فوق می‌باشند صادر و شامل دارندگان گذرنامه‌های سياسی، خدمت، تجاری، کارشناسی، خبرنگاری، گزارشگری و اتباع ايرانی که دارای گذرنامه خارجی نيز بوده ولی بموجب قوانين جمهوری اسلامی ايران از تابعيت ايران خارج نشده اند نخواهد بود.

گذرنامه فرودگاهی صرفا گذرنامه جهانگردی محسوب می شود. این لیست نیز در زمانبندی های معین به روزرسانی می شود.

اخذ ویزا ایران برای مهمان‌های خارجی شما

به اطلاع می رساند متقاضیان ورود به جمهوری اسلامی ایران که قصد دارند روادید خود را از طریق فرودگاه های بین المللی ایران دریافت نمایند، به منظور تسریع در صدور روادید، حداقل دو روز قبل از سفر در خصوص موارد ذیل اقدام نمایند.

* فرم الکترونیکی درخواست روادید را از طریق سامانه روادید الکترونیکی تکمیل نمایید. درخواست روادید * بعد از تکمیل فرم درخواست روادید، برگه تایید ثبت نام را چاپ نمایید. ارائه این برگه به گیشه روادید فرودگاه الزامی میباشد. درصورتی که قبلا فرم درخواست را تکمیل نموده اید، برگه تایید درخواست رااز طریق صفحه تعیین وضعیت درخواست در دسترس خواهد بود. بررسی وضعیت درخواست * تبعه کشورهایی که امکان دریافت روادید فرودگاهی ایران را دارا می باشند، باید هزینه های مربوط به روادید را با ارز یورو در فرودگاه به گیشه بانک پرداخت نمایند.

برای درخواست ویزا به صورت آنلاین به وب‌سایت روادید الکترونیکی وزارت امور خارجه مراجعه کنید

https://e_visa.mfa.ir/fa

شرایط دریافت ویزای فرودگاهی ایران

1- حضور متقاضی ویزا و ارائه اصل گذرنامه (پاسپورت) با اعتبار حداقل 6 ماه و بدون هر گونه خدشه یا ایراد.

2- ارائه کد مرجع یا همان کد رفرنس

3- اصل و تصویر کارت بیمه مسافرتی (این بیمه‌نامه برای همه اجباری است)

4- پرداخت مبلغ دریافت ویزای ایران به واحد کنسولی فرودگاه. (مطابق جدول)

مدارک لازم برای دریافت ویزای ایران بدون داشتن کد رفرنس

1- تکمیل پرسشنامه مخصوص درخواست صدور ویزا

2- چنانچه متقاضی برای همسر و فرزندان خود درخواست صدور ویزا به عنوان همراه در گذرنامه را داشته باشد می‎بایست مشخصات دقیق آنها را نیز درج کند.

3- مشخصات و عکس همسر و فرزندان (زیر 18 سال) قبلا در گذرنامه متقاضی درج شده باشد.

4- یک قطعه عکس 4*6 جدید و یکنواخت (تمام رخ , بدون کلاه , عینک و شال گردن) برای متقاضی و همراهان.

5- یک نسخه تصویر صفحه مشخصات گذرنامه.

فرودگاه‎های بین ‎المللی ایران برای اخذ ویزا

فرودگاه امام خمینی (ره) فرودگاه مهرآباد فرودگاه مشهد فرودگاه شیراز فرودگاه تبریز فرودگاه ارومیه فرودگاه اصفهان فرودگاه بندرعباس فرودگاه بوشهر فرودگاه تبریز فرودگاه قشم فرودگاه کیش فرودگاه کرمان

نکته : اتباع کشور عراق امکان دریافت ویزای فرودگاهی در فرودگاه مشهد را دارند

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات