راهنمای استفاده از حمل و نقل عمومی در شهر کازان (روسیه)

راهنمای استفاده از حمل و نقل عمومی در شهر کازان (روسیه)

حمل و نقل عمومی شهر کازان

کازان یک از شهرهای مهم روسیه است، همچنین یکی از بازی های تیم ملی کشورمان نیز در این شهر برگزار می شود، اگر قصد سفر به روسیه و شهر کازان را دارید در این مقاله قصد داریم به حمل نقل عمومی کازان بپدازیم با مجله گردشگری ایران نیهون همراه باشید.

برای بازدید از شهر کازان می توانید از حمل نقل عمومی استفاده کنید و در هزینه سفر صرفه جویی کنید. مترو کازان دارای 10 خط است البته اتوبوس هم در این شهر به وفور دیده می شود البته تاکسی های این شهر هم بصورت تلفنی و در برخی نقاط بصورت ایستگاه در حال خدمات رسانی هستند.

فرودگاه کازان

فرودگاه کازان

فرودگاه کازان یکی از بهترین فرودگاه های اروپا است و در 26 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر است، برای دسترس به فرودگاه شهر کازان می توانید از اتوبوس ها و قطار ارواکسپرس استفاده کنید.

حرکت اتوبوس ها هر 20 دقیقه از ساعت 6 صبح تا 8 شب و قطار ارواکسپرس هر 30 دقیقه از ساعت 8 صبح به بعد انجام می شود.

مترو کازان

مترو کازان

مترو کازان همان طور که گفتیم دارای 10 خط است که یکی از خط ها 17 کیلومتر است و از شمال کازان تا جنوب شهر کشیده شده است.جالب است بدانید در عرض 22 دقیقه می توانید تمام طول این خط را طی کنید، این خط از ساعت 6 صبح تا نیمه های شب فعالیت می کند.

سیستم مترو کازان فقط یک خط ۱۷ کیلومتری است که از شمال تا جنوب این شهر کشیده شده است. این خط مترو در سالگرد هزاره شهر در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد. در عرض ۲۲ دقیقه می‌توان تمام طول این خط مترو را طی کرد. بهتر است برای رفتن به ایستگاه قطار شمالی، کرملین، خیابان پیاده‌رو یولیستا بومانا و مناطق شلوغ آزینو، گورکی و استاسگورود، از مترو استفاده کنید. این مترو از ساعت ۶ صبح تا نیمه‌شب باز است. حداقل فاصله بین حرکت قطارها در ساعات پیک روز ۵ یا ۶ دقیقه است.

هزینه سفر با مترو کازان

کرایه تمام خطوط حمل نقل عمومی در کازان 25 روبل برای هر سفر است.برای پرداخت کرایه چند روش وجود دارد.

– استفاده از کارت های هوشمند که در هر سفر 25 روبل پرداخت می کنید.

– کارت سفر نیز یکی از روش های پرداخت است و قیمت این کارت ها 75 روبل است و می توانید کارت شارژ و کرایه را پرداخت کنید.

– می توانید یک برنامه نرخ (rate plan) انتخاب کنید و کارت خود را با آن استفاده کنید و اصلی ترین طرح نرخ نیر برای 50 سفر در طول ماه و با قیمت 750 روبل پوشش می دهد.و برنامه بدون محدویت برای استفاده در کلیه اتوبوس ها با پرداخت 1700 روبل انجام می شود.

– پرداخت کرایه از طریق NFC گوشی، با دریافت برنامه موبایل تیکت و پرداخت 100 روبل از حساب موبایل شما به این حساب منتقل می شوید و هرگاه مبلغ حساب شما کم شد از حساب شما برداشت و به این حساب واریز می کند.

قطارهای الکتریکی کازان

قطارهای الکتریکی کازان

قطارهای الکتریکی کازان از دو ایستگاه راه آهن کازان 1 (کازان – پاساژیرسکایا) و کازان 2 (ایستگاه راه‌آهن شمالی یا کازان وستانیا) تردد خود را انجام می دهند.

با استفاده از قطار‌ برقی می‌توانید سریع‌تر و راحت‌تر از یک نقطه شهر به نقطه دیگر تردد کنید. برخی از قطارهای حومه از بخش‌هایی از شهر عبور می‌کنند. قطار رفت و برگشت بهترین راه برای دسترسی به مناطق حومه شهر است.

اتوبوس، تراموا و اتوبوس‌ های برقی کازان

اتوبوس‌ های برقی کازان

اتوبوس اصلی ترین سیستم حمل نقل عمومی شهر کازان است، کرایه همه اتوبوس ها در این شهر یکسان است (25 روبل) و برای دورترین نقطقه شهر اتوبوس وجود دارد.

اتوبوس های شهر کازان از ساعت 5 صبح شروع به فعالیت می کنند و تا ساعات 9 یا 10 ادامه می دهند البته در مسیر های متداول تر تا ساعت 23:30 ادامه دارد.

۱۰ خط تراموا یا اتوبوس‌ برقی در شهر کازان وجود دارد، مسیر پر سرعت 5 طولانی ترین و شلوغ ترین خط این اتوبوس های برقی است.

دوچرخه سواری در کازان

دوچرخه سواری در کازان

در کازان نیز همانند شهر دیگه روسیه دوچرخه سواری در خطوط اتوبوس آزاد است، البته برای کسانی که تازه وارد شهر کازان می شوند در مرکز شهر و تپه های این شهر شاید کمی سخت باشد.مراکزی در سطح شهر نیز هستند که دوچرخه را اجاره می دهند.

قایق سواری در کازان

قایق سواری در کازان

در ماه های آوریل تا نوامبر می توانید با قایق از کازان به شهر های اطراف و روستاها سفر کنید و البته به مناطق تاریخی و سواحل توریستی سر بزنید.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات