در اولین سفرتان به ژاپن این مورد را یاد می گیرید!

در اولین سفرتان به ژاپن این مورد را یاد می گیرید!

ژاپن از آن دسته کشورهایی است که با سفر به آن باید انتظار غیر منتظره ها را داشته باشید. از سنت های پیچیده تا آداب و رسوم خاص که مانندش در هیچ جای دیگر دنیا پیدا نمی شود.

وقتی که به عنوان یک فرد خارجی سفر به ژاپن می کنید، مخصوصا در اولین سفرتان، باید انتظار تجربه ی مواردی را داشته باشید.حتی یادگیری چند کلمه از زبان ژاپنی می تواند بسیار کمکتان کند. فرض کنید به یک فروشگاه رفتید و می خواهید چیزی بخرید. اگر بعد از خرید به فروشنده بگویید «Arigato» مطمئن باشید تاثیر خیلی خوبی روی او می گذارید. در واقع وقتی ژاپنی ها می بینند که یک فرد خارجی هر چند دست و پاشکسته و اشتباه سعی می کند تا چند کلمه ای ژاپنی صحبت کند، بسیار خوشحال و قدردان می شوند.

در سفر به ژاپن باید یاد بگیرید چطور از چاپ استیک استفاده کنید. شاید در دست گرفتن چاپ استیک ها و غذا خوردن با آنها کار راحتی نباشد اما به نفعتان است زود یاد بگیرید چرا که در رستوران های ژاپن خبری از قاشق و چنگال نیست!

بسیاری از افراد فکر می کنند که ژاپن بهشت گیاهخواران است، در صورتی که نه تنها گوشت یکی از مواد تشکیل دهنده ی بیشتر غذاهای آنهاست، بلکه می توان گفت تقریبا در تمام غذاهایشان، ردپای ماهی دیده می شود! ژاپن اصلا کشور کوچکی نیست، این یکی از مواردی است که درسفر به ژاپن به راحتی می توانید ببینید. بسیاری از افراد تصور می کنند کشور کوچکی است اما اصلا اینطور نیست، این کشور حدود ۳۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد، حتی یکی از جزایر شمال آن به نام هوکایدو، از کشور اتریش بزرگتر است!

مرتکب شدن اشتباه درسفر به یک کشور خارجی اصلا غیر عادی نیست چون فرهنگ هر کشور با کشور دیگر متفاوت است و ژاپن هم استثنا نیست. اما خوب است قبل از سفر به ژاپن چند مورد از مواردی که بسیار در فرهنگ آنها اهمیت دارد را یاد بگیرید. برای مثال وقتی که می خواهید وارد عبادتگاه های ژاپن شوید، باید کاملا تمیز باشید و البته با کفش وارد نشوید، از چاپ استیک دیگران استفاده نکنید، در مکان های عمومی بینی خود را نگیرید، وقتی نودل سفارش می دهید، باید نودل ها را با چاپ استیک خورده و در انتها آب آن را سر بکشید و موارد اینچنینی که انجام ندادنشان در فرهنگ آنها، کاری بی ادبانه و حتی در مورد اول، توهین آمیز است.

البته بخشیده می شوید. یکی از خوبی های سفر به ژاپن به عنوان یک فرد خارجی این است که اگر اشتباهی کنید، بخشیده می شوید. البته باید سعی کنید که حداقل آداب آنها را انجام دهید. تا زمانیکه به سنت ها و باورهایشان بی احترامی نکنید، همه چیز خوب پیش می رود!

موقع ترک ژاپن، ناراحت خواهید بود. فستیوال های مختلف، غذای بی نهایت خوشمزه، چشم اندازهای حیرت انگیز و تاریخ کهن… همه ی این ها با هم تجربه ی سفر به ژاپن را به یک تجربه ی عالی تبدیل می کنند. علاوه بر این، مردم گرم، مودب و مهمان نوازشان را نباید نادیده گرفت. همه ی این تجربه های خوب ژاپن گردی باعث می شود که در بازگشت به محل زندگی تان، غم زیادی را احساس کنید.

منبع : الی گشت

برچسب ها:
5 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات