تست پی سی آر برای ورود به ایران در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۴۰۱

0
0

درود؛

ما در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ از استانبول به تهران پرواز داریم ، آیا باید تست پی سی آر داشته باشیم یا منتفی است ؟

ما ۲ نفر بزرگسال و یکنفر ۱۱ ساله هستیم .

همکاران در کانتر تهران گفتند دیگر در برگشت نیازی نیست اما مهمان دار هواپیما گفت که نیاز هست ، لطفا از سردرگمی در آورید تا بدانیم کدام درست است ، سپاس از بذل توجه شما .

 

با آرزوی بهترینها .

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
0
0

مقررات جدید سفر به ایران اعلام شد
مسافران واکسینه‌شده طبق دستورالعمل جدید وزارت بهداشت که به شرکت‌های گردشگری و هواپیمایی اعلام شده است، از ارائه گواهی منفی تست PCR کرونا در بدو ورود و برای سفر به ایران معاف شدند.

شرایط پذیرش مسافران ورودی به ایران، براساس اطلاعیه جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف افزایش اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در کشور، اصلاح شد. طبق این اطلاعیه که ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ به شرکت‌های گردشگری و هواپیمایی ابلاغ شده است، تمام مسافران بالای ۱۲ سال می‌توانند با ارائه گواهی معتبرِ دو نوبت واکسن کرونا (کارت واکسیناسیون دیجیتال) که از آخرین نوبت تزریق، ۱۴ روز گذشته باشد و یا با ارائه جواب منفی آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت اعتبار، وارد ایران شوند.

جواب تست PCR و کارت واکسیناسیون باید به زبان انگلیسی و دارای QR code باشد.

پذیرش مسافران با تابعیت غیرایرانی صرفا با ارائه کارت واکسیناسیون مطابق شرایط اعلام‌شده امکان‌پذیر است. پیش‌تر، همه مسافران برای ورود به ایران ملزم به ارائه گواهی منفی PCR بودند.

رویه پذیرش مسافران دارای کارت واکسیناسیون در بسیاری از کشورها جایگزین تست PCR کرونا شده است. هرچند، برخی کشورها از جمله اعضای اتحادیه اروپا، نسبت به نوع واکسن‌های دریافت‌شده از سوی مسافران همچنان محدودیت‌هایی دارند و به رغم توصیه نهادهای بین‌المللی، از جمله سازمان جهانی بهداشت و اتحادیه اروپا، تعداد کمی از واکسن‌ها (فایزر/ مدرنا/ آسترازنکا/ جانسون) را تایید کرده‌اند.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما
برای ارسال پاسخ نیازی به ثبت نام نیست با پر کردن نام و ایمیل پاسخ خودتان را  ثبت کنید.
نام*
ایمیل*