حقایق جالب روسیه

حقایق جالب روسیه

حقایق جالب درباره روسیه

روسیه بزرگترین کشور دنیا پایتخت آن مسکو است، وسعت این کشور از قاره آسیا تا اروپا ادامه دارد. اگر قصد سفر به روسیه را دارید در این مقاله به برخی از حقایق جالب روسیه اشاره کرده ایم که بهتر است قبل از سفر به روسیه با آنها آشنا شوید. با ایران نیهون همراه باشید.

1- متروی مسکو

متروی مسکو زیباترین سیستم حمل‌و‌نقل زیرزمینی دنیا تلقی میشود. البته  مترو سنت پترزبورگ هم عمیق ترین متروی دنیا است که در عمق 100 متری قرار گرفته است. شبکه‌ی متروی مشهور و مخفی دیگری با نام Metro-۲ وجود دارد که پناهگاه‌های نظامی را به هم پیوند می‌دهد.

2- طولانی ترین راه آهن دنیا

راه آهن سیبری با 9200 کیلومتری از مسکو (بخش اروپایی روسیه) حرکت میکند و از آسیا عبور میکند و به پورت اقیانوس آرام در ولادی وستک میرسد.

3- بزرگترین مک دونالد دنیا

بزرگترین رستوران های مک دونالد دنیا در این کشور است و اگر یکی علاقه مندان مک دونالد هستید در سفر به روسیه به آنجا بروید.

4- تعداد زنان بیشتر از مردان است

تعداد زنان در روسیه تقریبا 10 میلیون بیشتر از مردان است. این عدم تعادل جمعیت به دلیل کشته شدن بسیاری از مردها در جنگ جهانی دوم شکل گرفت.

5- سنت حلقه ازدواج

از دیگر حقایق جالب روسیه این است که روس ها همانند کشور های از جمله اوکراین، لهستان، گرجستان، آلمان، اسپانیا، اتریش، هند و یونان حلقه ازدواج رو در انگشت حلقه دست راست خودشون میندازند.

6- آداب دادن گل

دادن گل در روسیه آداب خاصی را دارد. اگر قصد دادن گل به کسی را دارید تعداد آن باید فرد باشد در این ارتباط دقت کنید مگر گل‌هایی که برای مراسم ترحیم می‌برید.

7- روسیه محل زندگی میلیاردرها

یکی از حقایق جالب روسیه این است که  مسکو پایتخت روسیه بیشترین ساکنین میلیاردر را نسبت به سایر شهرهای دنیا دارد. در مجموع 74 میلیاردر در محبوب ترین شهر دنیا زندگی میکنند.

8- دومین تولید کننده بزرگ نفت در دنیا

روسیه از سال 2012 دومین تولید کننده نفت در جهان است که روزانه 9900000 بشکه نفت خام تولید میکند در این حال عربستان با با تولید 10900000 بشکه نفت خام در روز مقام اول رو دارد.

9- ترافیک در مسکو

ترافیک در مسکو به قدری سنگین است که افراد ثروتمند یک آمبولانس جعلی استخدام می‌کنند تا بتوانند از ترافیک فرار کنند.

10- پلیس روسیه

یکی دیگر از حقایق جالب روسیه این است که پلیس روسیه به متوقف کردن گردشگران خارجی به دلیل نقض قوانین مربوط به مدارک شهرت دارد. دقت کنید همیشه مدارک خود را در این کشور همراه داشته باشید.

11- سردترین منطقه‌ی مسکونی رو زمین

سردترین منطقه‌ی مسکونی روی کره‌ی زمین در این کشور قرار دارد. در تاریخ ششم فوریه سال ۱۹۳۳ دمای منفی ۶۷.۷ درجه‌ی سانتگیراد، در ایستگاه هواشناسی این منطقه به ثبت رسید.

12- کافه‌های زنجیره‌ای در روسیه

مجموعه‌ای از کافه‌های زنجیره‌ای در روسیه وجود دارد که در آنها، همه چیز رایگان است و شما با توجه به مدت زمانی که در کافه بوده‌اید هزینه پرداخت می‌کنید.

برچسب ها:
0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات