حقایق جالب جزیره کیش

حقایق جالب جزیره کیش

کیش جزیره ای با شگفتی بسیار و زیبایی بی نظیر استان هرمزگان بوده و قطب اصلی گردشگری در سواحل خلیج فارس و ایران می باشد، جزیره ی کیش با سواحلی بی نظیر، آب های نیلگون و آفتاب سوزان در تعطیلات نوروزی، فصل پاییز و زمستان بیشترین بازدید کننده را دارد. همراه ایران نیهون باشید تا با حقایق و نکات جالبی از جزیره ی کیش آشنا شوید.

حقایق جالب جزیره کیش

1- جزیره ی کیش با مساحت 91 کیلومتر، حاشیه ساحلی 43 کیلومتری و شکل بیضی در خلیج فارس قرار دارد، در سال 1349 با سرمایه گذاری و توجه به این جزیره، کیش به مرکز بین المللی توریستی تجاری تبدیل شد، این جزیره زیبا و خوش آب و هوا در فصول پاییز و زمستان با  سواحل ماسه ای، در گذشته جزیره ی تفریحی قشلاقی خانواده سلطنتی ایران بوده.

2- جزیره ی کیش هیچ گونه رودخانه دائمی نداشته و آب شیرین از منابع آب های بیشمار زیر زمینی تامین می شود، کیش تنها جزیره در محدوده خلیج فارس است که دارای قنات آب شیرین بوده به همین دلیل نقش مهمی برای مردمان جنوب کشور داشته است و یکی از قطب های بازرگانی مهم در کشور بوده.

3- جالب است بدانید که جزیره ی کیش جزء 4 نقطه دنیا می باشد که درصد بالایی از اکسیژن در آنجا وجود دارد، نه تنها در جزیره های اطراف بلکه در کشورهای همسایه نیز همچین درصد اکسیژنی یافت نمی شود، این جزیره زیبا برای بیماران تنفسی و شیمیایی بسیار مفید بوده و بودن استفاده از دستگاه های  تنفسی نیز می توانند در آنجا تنفس کنند.

4- درآمد اصلی بومیان این جزیره از کشاورزی، پرورش نخل خرما، صادرات پیاز و تنباکو است، نکته قابل توجه این است که در حدود 40 سال پیش شغل اصلی مردم جزیره کیش صید مروارید بوده و به دلیل تنوع زیاد  در صدف ها رونق بسیاری داشته.

حقایق جالب جزیره کیش

حقایق جالب جزیره کیش

5- یکی از جاذبه های شگفت انگیز و تاریخی این جزیره ی منحصربفرد، شهر باستانی حریره می باشد که  به سده 5 تا 10 هجری قمری تعلق دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

6- از دیگر جاذبه های جزیره کیش، کشتی یونانی کیش است که در سال 1345 به طور اتفاقی در سواحل این جزیره در روستای زیبای باغو به گل نشست و تلاش برای نجات کشتی نتیجه نداشته و این کشتی عظیم برای همیشه در آب های ایران جا ماند.

7- جزیره کیش با شیب نسبتا ملایمی به دریا می رسد و علت آن مسطح بودن این جزیره است، بلندترین نقطه در این جزیره 32 متر از سطح دریا اختلاف دارد، این جزیره با 5 آبادی تقسیم میشود و دارای جمعیتی بالغ بر 25 هزار نفر است و مردم به زبان عربی و فارسی صحبت میکنند.

8- تغییرات دمای شبانه روزی در این جزیره در روزهای سال بسیار کم بوده و اختلاف دمای متوسط روزانه ی جزیره کیش در طول سال کمتر از 10 درجه است و تفاوت دمای گرمترین و سردترین ماه سال در کیش حدودا 16 درجه است.

9- جزیره کیش به شبکه سراسری برق متصل نبوده و تنها نیروگاه موجود در آن نیروگاه گازی است که در پیک مصرف برق در تابستان ها کیش دچار خاموشی می شود.

10- جزیره ی کیش و دبی با هم خواهرخوانده هستند، این به این معنی است که این دو شهر دارای منافع مشترک هستند و از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و بازرگانی و ورزشی وجه اشتراک دارند.

4 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات