جشن پرتاب گوجه در اسپانیا

فهرست مطالب

جشن پرتاب گوجه در اسپانیا

همه ساله در دهکده ای کوچک جشنواره ای بسیار جالب برگزار میشود. جشن پرتاب گوجه در آخرین چهارشنبه ماه اوت (اوایل شهریور) در روستای کوچک بونول برگزار میشود. در جشن پرتاب گوجه، زن و مرد و پیر و جوان با پرتاب گوجه به مبارزه ای سرخ میپردازند. در ادامه با ما همراه باشید.

دهکده بونول

این روستای کوچک و کم جمعیت در نزدیکی شهر والنسیا و در کشور اسپانیا قرار دارد. بونول در زمان این فستیوال شلوغ و پر همهمه می شود و سیلی از جمعیت به این روستا سرازیر میشود. مردم می روند تا با هم بجنگند، آن هم با گوجه. بونول جاییست که یک روز در سال غرق در رنگ قرمز و گوجه می شود.

لا توماتینا

در زبان اسپانیایی به جشن پرتاب گوجه، لا توماتینا (La Tomatina) میگویند . توماتینا به معنی گوجه بزن میباشد. لا توماتینا صبح چهارشنبه آخر ماه اوت راس ساعت ده صبح برپا می شود.

زمانی که به کامیون های حامل گوجه فرنگی اجازه ورود به میدان مسابقه داده می شود، گوجه فرنگی‌های بار شده که به چندین تن میرسد به سوی مردم و خیابان ها پرتاب می شوند. حال جنگ سرخ آغاز شده است. زن و مرد و پیر و جوان به هم گوجه پرتاب می کنند و افراد بسیار زیادی از سر و کول هم بالا می روند. همه جا آشفته، لغزنده و چسبناک است. مردم غرق در تکه ها و آب گوجه فرنگی با شادی و خنده از جشن پرتاب گوجه لذت میبرند. و یک روز کامل غرق در گوجه فرنگی می شوند.

تاریخچه پیدایش جشن پرتاب گوجه اسپانیا

همه چیز از یک درگیری در آخرین چهارشنبه ماه اوت سال 1945 آغاز شد. یک درگیری که اتفاقا چون در نزدیکی میوه فروشی بوده به یک جنگ با پرتاب گوجه تبدیل میشه. از سال بعد مردم حتی مهمات ( گوجه ) برای این درگیری همراه داشتند. اوایل برگزاری این جشن ممنوع بود ولی پافشاری مردم به انجام آن به سرانجام رسید. در مرور زمان قانون های زیادی به این جشن اضافه شد تا به کسی آسیبی نرسد. اگرکسی قانون جشن را نقض کند از آن اخراج میشود.

برای ما بسیار مسرت بخش است که با نظرات خود ما را در ارائه خدمات بهتر یاری نمایید.

آنچه می خوانید! ...

موارد مشابه
پرچم عمان
ویزای عمان و مدارک لازم جهت اخذ ویزا

اگر قصد سفر به کشور عمان را دارید باید ویزای این کشور را تهیه کنید باید بدانید که ویزای عمان بصورت روادید فرودگاهی برای اتباع ایرانی موافقت شده که روادید عمان را یک ماهه داده می شود. در ادامه با شرایط اخذ ویزای عمان و انواع ویزای عمان همراه باشید. کشور سلطان‌نشین عمان کشوری پادشاهی است که در شرق شبه‌جزیره عربستان قرار دارد،

دیدگاه‌ها
اشتراک در
اطلاع از
امتیاز دهی
شرح تجربه
تجربه
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها