کافه نادری (چهارراه استانبول)

کافه نادری (چهارراه استانبول)

نقد و بررسی

توضیحات

کافه نادری

آدرس کافه نادری : تهران، خیابان جمهوری، ضلع شرقی پل حافظ، نرسیده به چهارراه استانبول، پلاک 524 و 520

شماره تلفن : ۶۶۷۲۰۷۹۱ ،۶۶۷۰۱۸۷۲ ، ۶۶۷۰۸۶۱۰ (۰۲۱)

کافه نادری در سال۱۳۰۶ توسط خاچیک مادیکیانس تاسیس شد و قریب به یک قرن از افتتاح آن می‌گذرد و بخشی از تاریخ معاصر ایران و یکی از قدیمی‌ترین و خاطره‌انگیزترین کافه‌های تهران است. این مکان دنج که نام آن با مشاهیر و علم و ادب پارسی گره خورده، از دیرباز میعادگاه اهالی فرهیخته و روشنفکران تهرانی بوده است.

نام کافه نادری با چهره‌های پرفروغی چون صادق هدایت، احمد شاملو، نیما یوشیج، هوشنگ ابتهاج، فروغ فرخزاد، سیاوش کسرایی، بزرگ علوی، یدالله رویایی، نادر نادرپور، نصرت رحمانی، رضا براهنی، محمدعلی سپانلو، جلال آل احمد و سیمین دانشور گره خورده است.

مسیر دسترسی

کافه نادری در محدوده طرح ترافیک قرار دارد. بهترین راه دسترسی به این مکان استفاده از اتوبوس‌ها و تاکسی‌های میدان جمهوری و خیابان فردوسی است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به کافه نادری، ایستگاه میدان فردوسی است. پس از حرکت از سمت ایستگاه مترو میدان فردوسی به خیابان جمهوری و چهار راه استانبول که در فاصله اندکی از این از میدان فرودسی قرار دارد، با قدم زدن به‌سمت پل جمهوری به کافه نادری در مقابل سفارت انگلیس خواهید رسید.

غذاها

مهم‌ترین غذاهای این رستوران منوی کافه نادری شامل : شاتوبریان، استیک، فیله تاوه، مارشال، شنیسل، ژیگو و بیف‌استروگانف است. باقالی‌پلو با ماهی و ماهیچه، زرشک‌پلو و جوجه‌کباب هم از غذاهای ایرانی منوی رستوران نادری به‌حساب می‌آید. برای پیش‌غذا هم می‌توانید برش یا سوپ‌جو مخصوص نادری را سفارش بدهید.

نوشیدنی ها

منوی قهوه و کیک و دسر کافه نادری همواره یکی از منوهای کامل و پربار در میان کافه‌های تهران قلمداد می‌شود.

در منوی کافه‌ نادری انواع چای (سیاه، سبز، ترش، ماسالا)، شیر (گرم، سرد، عسل دارچین و کاکائو)، شکلات داغ، قهوه (ترک، فرانسه، یونانی، موکا، اسپرسو)، کاپوچینو، لاته و نسکافه به چشم می‌خورد. نوشیدنی‌های سرد کافه نیز شامل بستنی مخصوص نادری، انواع شیک و گلاسه است.