پیست اسکی کاکان

پیست اسکی کاکان

نقد و بررسی

توضیحات

پیست اسکی کاکان

پیست اسکی کاکان در فاصله‌ي ۱۸ کیلومتری یاسوج قرار گرفته و از مرکز استان چندان دور نیست. کافی است از بلوار شهید ولی پور در یاسوج وارد جاده یاسوج به اقلید شوید و همین مسیر را ادامه دهید. باحدود نیم ساعت رانندگی به پیست اسکی دنا یا کاکان می‌رسید.

از تهران تا این پیست اسکی حدود ۷۷۰ کیلومتر راه است. استان کهگیلویه و بویر احمد به استان‌ های فارس، خوزستان و اصفهان نزدیک است و گردشگران زیادی از استان‌ های جنوبی به پیست کاکان دسترسی دارند.

طول پیست ۶۰۰ متر و پهنای آن 1500 متر است و در ارتفاع حدود 2600 متری از سطح دریا احداث شده است.

پیست اسکی کاکان که با نام دنا هم شناخته می‌شود در سال ۱۳۷۳ کارش را آغاز کرد. در آن زمان فقط یک دستگاه بالابر داشت. بالاخره در ۱۳۸۴ سه تله اسکی در پیست برپا شد که دوتای آنها برای اسکی‌ بازان حرفه‌ای است.

این منطقه‌ بسیار برفگیر است و در زمستان‌ ها تا سه متر برف می‌ بارد. با اولین بارش‌ها از حدود دی ماه طرفداران اسکی به این منطقه سرازیر می‌ شوند. پیست تا آخر زمستان برقرار است و علاقمندان را چوب اسکی به‌دست به کوه می‌کشاند. آخر هفته‌ها دامنه‌ی کوه پر می‌شود از گردشگران کوچک و بزرگی که آدم برفی درست می‌ کنند، روی برف سُر می‌خورند و از وجود این همه برف لذت می‌ برند. در برخی روزها تعداد این گردشگران به سه هزار نفر هم می‌رسد.

پیست اسکی کاکان باوجود طبیعت جذابش، امکانات رفاهی کمی دارد. البته طی سال‌ های گذشته در آن رستوران و خوابگاه ساخته‌اند. قرار است در محوطه‌ این پیست، اقامتگاه با امکانات رفاهی، زمین سوارکاری و پیست اسکی روی چمن هم بسازند. البته خوب است توجه داشته باشید که جاده‌ی منتهی به پیست در آخر هفته‌ها شلوغ می‌شود و گردشگران را در ترافیک گرفتار می‌کند.

اگر بخواهید به پیست اسکی کاکان (دنا) سر بزنید و وسایل اسکی ندارید، جای نگرانی نیست. می‌توانید چوب اسکی و تجهیزات دیگر را اجاره کنید. چند ساعت که با مربی اسکی تمرین کنید، می‌توانید لذت اسکی روی برف را بچشید. خیلی‌ها هم ترجیح می‌دهند با تیوب روی برف‌ها سر بخورند و هیجان‌‌های انباشته‌شده را بیرون بریزند.

جشنواره‌های زمستانی که  بهمن ماه در این پیست برگزار می‌شود، شامل سه بخش مسابقه ورزشی، نقاشی و تندیس برفی است. در این جشنواره، بازار اسکی نمایشی، اسنوبورد، تندیس‌سازی با برف، کوه‌پیمایی، موسیقی محلی و عکاسی داغ است.

منبع : visitiran.ir/fa