پیست اسکی چمن فندقلو 

پیست اسکی چمن فندقلو 

نقد و بررسی

توضیحات

پیست اسکی چمن فندقلو

پیست اسکی چمن فندقلو در استان اردبیل، شهرستان نمین، و منطقه جنگلی فندقلو واقع شده است. استان اردبیل با داشتن طبیعت بی‌ نظیر و جاذبه‌های گردشگری فراوان یکی از بی‌نظیرترین مناطق گردشگری ایران است. آب و هوای پاک وکوهستانی، دشت‌ های فراخ و چشم‌نواز مانند قطعه‌ای از بهشت، و هوای دل‌انگیز و مفرحی که حتی در دل تابستان نیز نسیم خنکش را از ما دریغ نمی‌کند. این مجموعه مسحور کننده می‌ تواند سفر به اردبیل را به یکی از خاطره‌ انگیزترین تجربه‌های زندگی انسان بدل کند. مخصوصاً وقتی در می‌یابیم که اینجا برای هر نوع سلیقه‌ای گزینه‌ های بی‌شمار برای تفریح و گردش وجود دارد. اگر عاشق طبیعت هستید، اردبیل بهترین گزینه است، اگر عاشق غذا هستید غذاهای سنتی اردبیل در دنیا مشهور است، اگر به دنبال چشمه‌های آب گرم درمانی هستید باز هم اردبیل بهترین میزبان شما خواهد بود و اگر تفریحات لوکس را می‌پسندید اینجا هر آنچه را که به دنبالش هستید خواهید یافت.

پیست اسکی چمن فندقلو در واقع یکی از جاذبه‌های طبیعی و ورزشی منطقه اردبیل است که در حوالی جنگل فندقلو واقع شده و 25 کیلومتر با شهر اردبیل اختلاف مسافت دارد. آب و هوای نمین در نیمه نخست سال خنک است و در تابستان هوای معتدلی دارد. این پیست اسکی که مشخصاً برای اسکی روی چمن طراحی و احداث شده است، 90000 مترمربع مساحت دارد. پیست اسکی چمن فندقلو همه‌ساله در نیمه نخست سال میزبان مسابقات اسکی روی چمن است و رقابت‌های مارپیچ بزرگ و کوچک و اسکی سرعتی در این مجموعه برپا می‌شود. اولین دوره مسابقات اسکی روی چمن در پیست فندقلو در سال 1392 هجری شمسی برپا شد و از آن سال تقریباً به‌صورت مستمر ادامه یافت. تا جایی که در سال‌های اخیر اردوهای تیم ملی اسکی روی چمن نیز پیست فندقلو را بهترین مجموعه دیده است. حتی گاهی بسته به شرایط مسابقات اسکی زمستانی نیز در این مجموعه برپا می‌شود. تجهیزات پیشرفته و امکانات اسکی روی چمن در پیست فندقلو تماماً منطبق با آخرین استانداردهای روز دنیا طراحی شده است.

مسئله مهم اینجاست که اگر تصمیم بگیرید به فندقلو بیایید و در شهر زیبای نمین در هوای فرح‌بخش شمال غرب ایران اسکی روی چمن را تجربه کنید، همزمان می‌توانید با طی مسافتی بسیار کوتاه به یک پکیج کامل گردشگری دست پیدا کنید. چرا که منطقه فندقلو در نزدیکی تعداد بسیار زیادی از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی استان اردبیل قرار گرفته است. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به چشم‌اندازهای بی‌نظیر جنگلی، آبشارهای دیدنی، چشمه‌های خروشان، دشت‌های گل و گیاهان کمیاب و تعداد زیادی چشمه‌های آب گرم اشاره کرد. آب گرم مشه‌سویی و آب گرم علی داشی به فاصله 15 کیلومتری و نیز دریاچه شورابیل به فاصله 27 کیلومتری مجموعه، مهم‌ترین جاذبه‌های آبی این منطقه هستند.

برای رفتن به مجموعه پیست اسکی روی چمن فندقلو کافی است از طریق جاده اردبیل-آستارا به نمین و سپس فندقلو بروید. در میانه همین راه هم می‌توانید به دیگر جاذبه‌های منطقه از جمله تله‌کابین حیران، گردنه حیران و پیست کارتینگ حیران سری بزنید. پارک جنگلی بی بی یانلو نیز در 29 کیلومتری پیست فندقلو می‌تواند انتخاب بی‌نظیری برای گردش باشد. از جمله جاذبه‌های تاریخی که به راحتی از این مجموعه دسترس‌پذیر است می‌توان به مجموعه بازار قدیم اردبیل اشاره کرد که در مجاورت آن بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و موزه مردم‌شناسی اردبیل یا همان حمام ظهیرالاسلام و نیز موزه باستان‌شناسی اردبیل واقع شده است.

لازم به ذکر است که با این مجموعه جاذبه‌هایی که در این منطقه بی‌نظیر وجود دارد بدون شک هیچ جای نگرانی برای اقامت شبانه نیست. تعداد زیادی هتل‌های لوکس و درجه یک از شما در اینجا میزبانی خواهند کرد که سه مورد از مهم‌ترین‌های آنها در مجاورت پیست اسکی روی چمن فندقلو واقع شده است. رستوران‌ها، کبابی‌ها و فست‌فودهای متنوع نیز در مجاورت مجموعه پاسخگوی تمامی ذائقه‌ها خواهند بود.

منبع : visitiran.ir/fa