پیست اسکی سپیدان (پولادکف)

پیست اسکی سپیدان (پولادکف)

نقد و بررسی

توضیحات

پیست اسکی سپیدان

یکی از جاذبه ­های گردشگری برای افراد علاقه­ مند به ورزش­های زمستانی، پیست اسکی و مجموعه ورزشی پولادکف در استان فارس است. این مجموعه در 85 کیلومتری شمال غرب شهر شیراز واقع شده است و آن را با هر دو نام «پیست اسکی سپیدان» و «مجموعه ورزشی پولادکف» می­ شناسند.  مجموعه پولادکف در ارتفاعات شهرستان سپیدان و در فاصله 15 کیلومتری شهرستان اردکان قرار گرفته است. امکانات شبانه­ روزی این پیست اسکی در تمامی فصول جذابیت­ های ویژه خود را دارد.

این امکانات عبارتند از تله­ کابین، جت­اسکی، سوارکاری، دوچرخه­سواری، دوربین واقعیت مجازی، قایق پدالی، آموزشگاه اسکی، فروشگاه لوازم اسکی، شهربازی، دریاچه مصنوعی، ماشین برفی و هر چیزی که برای یک ماجراجویی زمستانی نیاز داشته باشید. قطعا استفاده از این مجوعه تفریحی- ورزشی در زمستان هیجان بسیار بیشتری دارد، اما باید بدانیم که این یک مرکز چهار فصل است. در تابستان می­توانید از هوای خنک آن و اسکی روی چمن لذت ببرید و از میانه پاییز تا اواسط بهار از تفریحات برفی آن استفاده کنید.  قله کوه رُنج در ارتفاع 3400 متری از سطح دریا قرار دارد و مجموعه پولادکف در 2850متری سطح دریا واقع شده است.

یکی از دلایل شهرت این پیست، مساحت آن است که منطقه ­ای به وسعت 500 هکتار را دربرمی­گیرد. به همین دلیل آن را به­ عنوان دومین پیست بزرگ بین­المللی و اولین پیست اسکی جنوب ایران می ­شناسیم. برای رسیدن به مجموعه سپیدان کافی است در جاده سپیدان به سمت آبشار مارگون پیش روید. تابلوی پیست اسکی در کیلومتر 15 این جاده شما را به مسیر اصلی هدایت خواهد کرد. اگر بخواهید از امکانات شبانه­ روزی مجموعه استفاده کنید هتل، رستوران، هتل کوهستانی و نیز اقامتگاه ­های عشایری آماده خدمات­رسانی به گردشگران هستند و همچنین امکانات پارکینگ برای اتومبیل­ های شخصی فراهم شده است. علاوه بر آبشار مارگون، روستای کمهر از دیگر مناطق دیدنی اطراف پیست سپیدان است. همچنین می­توانید از تنگه تیزاب و چله­ گاه نیز در همان نزدیکی دیدن کنید.

منبع : visitiran.ir/fa