نمایشگاه هوایی تهران 

نمایشگاه هوایی تهران 

نقد و بررسی

توضیحات

نمایشگاه هوایی تهران

اگر عاشق پرواز و صنایع هوایی هستید، حتما دیدن نمایشگاه هوایی تهران را در در برنامه گردشگری خود در تهران بگنجانید. نمایشگاه هوایی تهران، دقیقا روبروی پارک ارم در کیلومتر چهار جاده تهران کرج قرار گرفته است. در این نمایشگاه، هواپیماهای قدیمی ایران ارائه می‌ شوند و بازدید آن برای عموم آزاد است. نمایشگاه هوایی تهران که به نوعی موزه هوایی تهران نیز محسوب می‌ شود، اولین و تنها مرکز دائمی نمایش هوایی ایران و خاورمیانه است. مخاطب این نمایشگاه اغلب جوانان و نوجوانانی هستند که قصد دارند با پرواز و مسائل هوا و فضا آشنا شوند. البته محدودیت سنی در بازدید وجود ندارد و تمامی علاقمندان به پرواز می‌ توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.  قدیمی‌ ترین هواپیمای این نمایشگاه، مربوط به هوایپمایی است که در دهه 70 در ایران پرواز می‌ کرد. وسعت این مجموعه 40 هکتار است. بخش‌ های متنوعی دارد، محوطه‌ای برای هواپیماها و سالن موزه تاریخ و سرگذشت هوانوردی ایران و جهان بخش‌ های مختلف نمایشگاه هوایی تهران است. فعالیت اولیه نمایشگاه در سال 1365 آغاز شد اما به طور رسمی در فروردین 1366 با حضور آیت الله خامنه‌ ای که در آن زمان رئیس جمهور بودند، آغاز به کار کرد. در حال حاضر 42 هواپیما در این نمایشگاه وجود دارد. نظم در این مجموعه حرف اول را می‌زند، این نظم را چه در چینش هواپیماها در محوطه هواپیما و چه در بخش موزه و فضای سرپوشیده می‌ توان دید.

در نمایشگاه هوایی تهران، علاقمندان می‌ توانند به صورت مقدماتی و پیشرفته در زمینه‌ های ساخت هواپیما، پرواز با هواپیماهای سبک، پاراموتور و پاراگلادیاتور آموزش ببینند. قرار است با راه‌اندازی کامل، هواپیماها با توان موشکی، ماهواره‌ ای و فضایی نیز به نمایش درآید. علاوه براین، قرار است امکانات نجومی و چند رسانه‌ ای، سینما سه بعدی و چهار بعدی هم به مجموعه افزوده شود. در کنار آموزش‌ ها و بازدیدها، بازدید از هواپیمای شخصی اشرف پهلوی را نیز در ذهن داشته باشید.

به دلیل نزدیکی نمایشگاه هوایی تهران به پارک ارم، می‌ توانید با گردش در این پارک، روز خود را به یادماندنی‌ تر سازید. این پارک چندین شهربازی را در خود جای داده است، لونا پارک 1، لونا پارک2 و لونا پارک 3 که هر یک دستگاه‌ های متفاوتی دارند، شهربازی‌ های پارک ارم را تشکیل می‌ دهند.  باغ وحش ارم و موزه پول نیز در نزدیکی پارک ارم و نمایشگاه هوایی تهران قرار گرفته‌اند. دسترسی به برج آزادی، و شهرک سینمایی غزالی و پل طبیعت نیز از نمایشگاه هوایی تهران به راحتی صورت می‌ گیرد. می‌توانید روز خود را با بازدید از این جاذبه‌ های گردشگری خاطره‌ انگیزتر کنید. برای رفتن به نمایشگاه هوایی تهران، کافیست با هر وسیله‌ای خود را به بزرگراه شیخ فضل‌ الله غرب برسانید، بعد از بزرگراه باکری و دقیقا روبروی پارک ارم، این نمایشگاه قرار گرفته است. نزدیکترین مترو به نمایشگاه، ایستگاه متروی ارم سبز است که در فاصله یک کیلومتر و سیصد متری آن قرار گرفته است و نزدیکترین ایستگاه اتوبوس نیز، ایستگاه اتوبوس پارک ارم در خط کرج به میدان آزادی است که 624 متر با نمایشگاه فاصله دارد. این نمایشگاه از شنبه تا جمعه 9 صبح تا 3 بعدازظهر امکان خدمت‌ رسانی دارد.

منبع : visitiran.ir/fa