موزه جواهرات ملی ایران

موزه جواهرات ملی ایران

نقد و بررسی

توضیحات

موزه جواهرات ملی ایران

موزه جواهرات ملی ایران در خزانه بانک مرکزی ایران قرار دارد. این (خزانه جواهرات ملی) در ساختمان بانک مرکزی ایران در خیابان فردوسی تهران قرار دارد.

موزه جواهرات ملی یکی از بزرگ‌ ترین گنجینه‌ های طلا و جواهرات در کل دنیاست و فقط کافی است که وارد موزه شوید. این گنجینه جواهراتی از دوران صفوی تا پهلوی در معرض نمایش قرار دارد که در این میان الماس معروف به دريای نور، تاج پهلوی متعلق به رضاشاه و محمدرضاشاه پهلوی، جقه نادری، تاج کيانی، کره جواهرنشان، تخت طاووس یا تخت خورشيد از شاخص‌ترین آن‌ها به شمار می‌روند.

آدرس : تهران، میدان امام خمینی، خیابان فردوسی، نرسیده به چهارراه استانبول، نبش کوچه بانک مرکزی، ساختمان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (خزانه جواهرات ملی)

شماره تلفن : ۶۴۴۶۳۰۳۰ – ۶۴۴۶۳۷۹۳ – ۶۴۴۶۳۷۹۰

دسترسی به موزه جواهرات ملی با مترو : اگر قصد دارید که با استفاده از مترو به موزه جواهرات ملی بروید، باید در ایستگاه امام خمینی از مترو پیاده شوید. برای دسترسی به ایستگاه متروی امام خمینی، هم می‌توانید از خط 1 (تجریش – کهریزک) و هم از خط 2 (فرهنگسرا – صادقیه) استفاده کنید.

ساعات بازدید از خزانه جواهرات ملی

روزهای بازدید از موزه جواهرات ملی: شنبه تا سه شنبه ساعات بازدید از موزه جواهرات ملی: از 14 ظهر تا 16:30 ظهر خزانه جواهرات ملی در روزهای چهارشنبه تا جمعه و همچنین تعطیلات رسمی تعطیل است.