فرودگاه پارس آباد مغان

فرودگاه پارس آباد مغان

نقد و بررسی

توضیحات

فرودگاه پارس آباد مغان

فرودگاه پارس‌ آباد مغان (یاتا: PFQ ایکائو: OITP) (Parsabad-Moghan Airport) دومین فرودگاه استان اردبیل در سال ۱۳۵۲ تأسیس و در سال ۱۳۸۱ از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور شد.

اطلاعات تماس فرودگاه

آدرس : استان اردبیل، شهرستان پارس آباد، کیلومتر 5 جاده کشت و صنعت مغان

کد پستی : 78831-56915

تلفن : 31457000 – 045

نمابر :  31455600 – 045

اطلاعات پرواز : 199- 31457199 – 045

پست الکترونیک : [email protected]

وب‌سایت رسمی : parsabad.airport.ir

شرکت ­های هواپیمایی فعال در فرودگاه

این فرودگاه دو پرواز در هفته روزهای سه شنبه و جمعه دارد.

هواپیمایی ایران ایر : فرودگاه مهرآباد

اشيا گمشده

  • در صورت پيدا شدن اشياء متعلق به مسافرين در سالن هاي پروازي و يا محوطه فرودگاه به دفتر نیروی انتظامی مستقر در سالن تحویل داده می شود.
  • در صورت پيدا شدن مدارك شناسايي و هويتي مانند كارت ملي به پست تحويل داده مي شود.
  • در صورت پيدا شدن اشياء متعلق به مسافرين در هواپیما به امور جامه دان شرکت مربوطه تحویل داده می شود.

تاریخچه فرودگاه

فرودگاه پارس آباد مغان به عنوان قدیمی ترین فرودگاه استان اردبیل در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۱۳۸۱ از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌ های کشور شد.

شرکت فرودگاه های کشور در آغاز تحت عنوان شرکت مهندسی فرودگاه های کشور مستند به تبصره 1 قانون اصلاح ماده 5 قانون هواپیمایی کشوری مصوب25/1/1367 مجلس شورای اسلامی و به موجب اساسنامه مصوب 14/8/1369 هئیت محترم وزیران بمنظور ایجاد و نگهداری و اداره فرودگاه های کشور وابسته به سازمان هواپیمایی کشور تاسیس گردیده است. به موجب مصوبه مورخ 1/4/1373 هئیت محترم وزیران، کلمه «مهندسی» از عنوان شرکت مهندسی فرودگاه های کشور حذف و با انجام اصلاحاتی در مفاد اساسنامه مربوطه از آن تاریخ به بعد تحت عنوان شرکت فرودگاه های کشور بکار خود ادامه داده است. براساس مصوبه مورخ 20/10/1373 شورایعالی اداری و تکالیف مقرر در قوانین مربوط به توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، در زمینه اصلاح ساختار دستگاههای دولتی و جهت گیری بالا بردن کارایی آنها و در راستای استراتژی های بخش حمل و نقل کلیه وظایف از نوع تصدی و اجرایی از سازمان هواپیمایی کشور منتزع و به شرکت فرودگاه های کشور واگذار گردیده است.

به موجب اساسنامه مصوب 25/9/1383 هئیت محترم وزیران، شرکت فرودگاه های کشور بعنوان شرکت مادر تخصصی تلقی و با شخصیت حقوقی و مالی مستقل وابسته به وزارت راه و ترابری گردیده و در حال حاضر طبق قوانین و مقررات شرکتهای دولتی اداره می شود.