سواحل جزیره قشم 

سواحل جزیره قشم 

نقد و بررسی

توضیحات

سواحل جزیره قشم

جزیره قشم با وسعتی نزدیک به 1500 کیلومترمربع، بیشترین سواحل و کرانه ها را در بین جزایر خلیج فارس به خود اختصاص می دهد. سواحل زیتون، سیمین، جزایر ناز، سوزا، مسن، شیبدراز، سلخ و دوستکو از دیدنی ترین سواحل جزیره قشم محسوب میشوند. از ویژگی های ساحل این جزیره، تنوع سواحل صخره ای، ماسه ای و گلی آن است که چنین خصوصیتی به طور یک جا در کمتر جزیره ای یافت می شود. سواحل شنی و ماسه ای نقره فام و سیمین براق نیز از دیگر انواع سواحل در جزیره قشم محسوب می شوند. ساحل صخره ای زیتون، ساحل شنی سیمین و سواحل گلی الفت و جنگلهای حرا تنوع سواحل قشم را نشان میدهند.

ساحل صخره ای ریگو معروف به ساحل لاک پشت ها نیز از دیگر سواحل زیبای جزیره قشم است که لاک پشت ها در آنجا برای نفسگیری و تغذیه به روی آب می آیند. در بخشی از سواحل جزیره قشم سواحل به شکل صخره ای و مرجانی است. این ویژگی به گردشگران امکان می دهد که بتوانند تا عمق زیاد از دریا پیشروی کنند و پهنه وسیع تری از سواحل کم عمق را مشاهده نمایند. به طور معمول در چنین سواحلی برخورد امواج با صخره سنگها یکی از جلوه های طبیعت زیبا و افسونگر دریای قشم را به تماشا می گذارد.

در چنین سواحلی، بهره گیری از گرما و تابش خورشید و استراحت بر روی شن های نرم ساحل خاطرهای فراموش نشدنی است. امروزه برخی از زیباترین و مناسبترین سواحل جزیره قشم، همچون سواحل زیتون و سیمین در کرانه های جنوبی جزیره، کاربری های گردشگری جدید یافته اند و از امکانات رفاهی و تفریحی ویژه ای برخوردار شده اند. ساحل زیتون در انتهای جنوبی شهر قشم از جمله مکان هایی است که با طراحی خاص و استفاده مناسب از عناصر طراحی محیطی به مکانی زیبا برای بازدیدکنندگان تبدیل شده است. این ساحل تماماً صخره ای و مرجانی است. ساحل سیمین ـ روبه روی غارهای خربس و در مقابل زیارتگاه شاه شهید ـ از جمله سواحل شنی جزیره قشم است که با وسعت زیاد و برخورداری از مجتمع اقامتی و تفریحی و پلاژ شنا، در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان جزیره قشم است. دسترسی آسان مسافران به سواحل و کرانه های جنوبی جزیره و در کرانه های شمال وجود سواحل بکر و دست نخورده با چشم اندازهای جذاب و دیدنی، جزیره قشم را به بهشت گردشگران و دوستداران ساحل و دریا تبدیل کرده است.

منبع : visitiran.ir/fa