تفرجگاه ملی بابا امان بجنورد

تفرجگاه ملی بابا امان بجنورد

نقد و بررسی

توضیحات

تفرجگاه ملی بابا امان

یکی از زیباترین جاهای دیدنی خراسان شمالی و قدیمی ترین پارک های گردشگری در ایران، گردشگاه بابا امان می باشد که در استان خراسان شمالی و بجنورد واقع شده است، پارک ملی باباامان بجنورد با پوشش گیاهی و جانوری خاص خود توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است، برای آشنایی بیشتر با گردشگاه بابا امان در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

گردشگاه بابا امان

گردشگاه بابا امان بخاطر جای گیری در کنار جاده آسیایی سالانه مسافران زیادی که قصد سفر به مشهد مقدس را دارند و یا قصد سفر به شهرهای شمالی کشور را دارند را جذب خود کرده است همچین با وجود طبیعت بکر  یکی مقاصد ایرانگردی برای اتراق مسافران تلقی می شود. در این گردشگاه یک آرامگاه وجود دارد که به امام موسی کاظم (ع) منصوب می شود.همچنین وجود 400 هزار درخت جلوه ایی زیبا به این پارک بخشیده است و چشم هر بیننده ایی را به خود خیره می کند، این تفرجگاه با پوشش گیاهی خاص و درختان قطور 400 ساله چنار و چشمه هایش زیبایی بسیاری به این پارک بخشیده است.

این گردشگاه زیبا در کیلومتر 10 جاده بجنورد به مشهد قرار دارد و با استخرها و 400 هزار اصله درخت هایی همچون چنارک، زالزالک، زردآلو و اقاقیا به زیبایی این پارک افزوده اند.از کنار این گردشگاه شاخه ایی از رودخانه اترک عبور کرده است و امکان ماهیگیری را برای علاقمندان فراهم کرده است.

این پارک جنگلی و کوهستانی زیبا به علت وسعت زیاد هم امکان پیاده روی و هم جابه جای توسط ماشین ها را داشته است و ابتدا و انتهای آن با یک چشمه آغاز می شود و پایان می یابد که این چشمه جز آب های معدنی محسوب می شود که حدود 300 الی 400 لیتر در ثانیه آبدهی دارد و به درون استخرهایی می ریزد که در کنار هم اما با اختلاف سطح ساخته شده است، آب این چشمه ها خاصیت درمانی دارد و مصرف آن برای دستگاه گوارش و دفع سموم و… مفید است.

حیات وحش پردیسان

یکی از مناظر زیبا و دیدنی این گردشگاه حیات وحش آن است که در زمینی به مساحت 250 هکتار در غرب پارک تفریحی بابا امان واقع شده است و تنوع گیاهی و جانوری بسیاری در آنجا یافت می شود، جانورانی مانند گوزن زرد و قوچ، میش و آهو و … که از گونه های نادر کشور می باشند.

در میان تپه ها و درختان انبوه این منطقه پارک کودک، محل استراحت خانوادگی و مکانی برای اتراق مسافران و زائرین که برای زیارت و یا سفر می آیند وجود دارد.

تصاویر