آبشار هفت چشمه کرج

آبشار هفت چشمه کرج

نقد و بررسی

توضیحات

آبشار هفت چشمه

جاده کوهستانی کرج به چالوس یکی از زیباترین جاده‌ های ایران است که جاذبه‌ های گردشگری طبیعی فراوانی در گوشه و کنار آن جای گرفته‌اند. آبشار هفت چشمه یکی از دیدنی‌ های این جاده است که در فصل تابستان توجه علاقه‌ مندان زیادی را به خود جلب می‌ کند.

آبشار هفت چشمه ارتفاع زیادی ندارد و زیبایی آن به دلیل تعدد آبشار های کوچکی است که در کنار هم قرار گرفته‌اند. در فاصله‌ کمی از آبشار هفت چشمه اما، آبشار بلندی وجود دارد که به آدران معروف است. ارتفاع آبشار آدران که جزء بلندترین آبشارهای ایران است به حدود نود متر می‌ رسد.

آبشار هفت چشمه در کیلومتر ۱۵ جاده کرج به چالوس و در نزدیکی روستای اَرَنگه قرار دارد. پس از رسیدن به روستای ارنگه و پارک خودرو برای رسیدن به آبشار باید مسیری را با پای پیاده طی کنید. در میانه‌ های مسیر، فضای مسطحی وجود دارد که محل مناسبی برای اقامت و برپایی کمپ است. در ادامه مسیر، که پیمودن آن چندان دشوار نیست، به آبشار هفت چشمه خواهید رسید. بیشتر مسیر از کنار رودخانه می‌ گذرد که جذابیت راه را دوچندان می‌ کند.

اما برای رسیدن به آبشار مرتفع آدران مسیر نسبتا سختی پیش روی شماست و در بعضی از نقاط مسیر باید از میان صخره‌ها گذر کنید. بخش‌ هایی از مسیر نیز بسیار باریک است و باید با احتیاط از آن گذر کرد. برای رسیدن به آبشار آدران مسافتی را نیز باید در آب طی کنید. توجه داشته باشید که آبشار آدران آبشاری فصلی است که پس از ذوب برف و یخ در فصل بهار و اوایل تابستان شکل می‌ گیرد و در تمام طول سال آب ندارد بر خلاف هفت چشمه که یک آبشار دائمی است.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار هفت چشمه و آبشار فصلی آدران اواخر فصل بهار و ابتدای تابستان است. دمای هوا و آب در این فصل برای شنا و آب‌تنی نیز مناسب است.

در مجموع روستای ارنگه و آبشار هفت چشمه یکی از مقصدهای جذاب و نزدیک به پایتخت برای سپری کردن یک روز تابستانی در دل طبیعت است.

منبع : visitiran.ir/fa