کشورهای عضو شینگن کدامند؟

کشورهای عضو شینگن کدامند؟

ویزای شینگن چیست؟ و چه کشورهای عضو شینگن هستند؟ در واقع ویزای شینگن سندی است که برای سفر به و دیدار از کشورهای محدوده شینگن از جانب مقامات مربوط برای متقاضیان صادر می شود. و شما با ویزای شینگن می توانید به تمامی کشورهای عضور پیمان اروپا (شنگن) سفر کنید. در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

کشورهای عضو شنگن شامل 26 کشور هستند که با یکدیگر توافق کرده اند که شهروندان شان آزادانه و مانند یک کشور واحد در سراسر آن مسافرت کنند. از 26 کشور عضو پیمان شینگن 22 کشور عضو اتحادیه ی اروپا و 4 کشور عضو انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) هستند.

کشورهای حوزه شینگن

اتریش –  بلژیک – جمهوری چک – دانمارک – استونی – فنلاند – فرانسه – آلمان – یونان – مجارستان – ایسلند – ایتالیا – لتونی – لیتوانی – لوکزامبورگ – مالت – هلند – نروژ – لهستان – پرتغال – اسلواکی – اسلوونی – اسپانیا – سوئد – سوییس – لیختن اشتاین

ویزای شینگن را چه کسانی نیاز دارند؟

کسانی که ملیت غیر کشورهای عضو ویزای شینگن را دارند برای ورود به این کشورهای باید ویزای شینگن را تهیه کنند. البته موارد استثنائی نیز برای این قانون وجود دارد و  برخی از کشورهایی که عضو پیمان شینگن نیستند، هم چنان می توانند بدون ویزا به قلمروی شینگن وارد شوند.

انواع ویزای شینگن


1- ویزای شینگن نوع A

ویزای شینگن نوع A ویزای ترانزیت فرودگاهی است. با داشتن آن اجازه دارید در یکی از فرودگاه های کشورهای حوزه شینگن پرواز خود را تعویض و به کشوری خارج از محدوده شینگن سفر کنید.

2- ویزای شینگن نوع B

ویزای شینگن نوع B نوعی ویزای ترانزیت است. دارنده این نوع ویزا اجازه دارد تا با وسایل نقلیه شخصی برای مدت‌زمان حداکثر ۵ روز از خاک کشوری در ناحیه شینگن عبور کنید.

3- ویزای شینگن نوع C

ویزای شینگن نوع C که به ویزای توریستی هم معروف است، در واقع روادید کوتاه‌مدت است. به کمک این نوع از ویزا میتوانید، در کشورهای عضو اتحادیه شینگن در یک بازه زمانی مشخص اقامت داشته باشید.

4- ویزای شینگن نوع D

ویزای شینگن نوع D معمولا برای تجار صادر می شود تا بتوانند در طول سال چندین بار به کشورهای عضو پیمان شینگن وارد و خارج شوند و مدت اعتبار این ویزا یکساله و با روزهای مجاز , حداکثر ۹۰ روز می باشد.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات