پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد

نقد و بررسی

توضیحات

پارک کوهسنگی مشهد

یکی از مقاصد گردشگری مهم در شهر مشهد کوه سنگی است، کوه سنگی یا پارک کوهسنگی مشهد دو کوه کله قندی شکل است ک جدا از رشته کوه بینالود در محدوده ی شهری و جنوب غربی مشهد واقع شده است. در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

مجموعه پارک کوهسنگی مشهد بعد از پارک جنگلی ملت دومین پارک بزرگ شهر و یکی از جاهای دیدنی مشهد می باشد، امروزه با احداث ساختمان ها و آسمان خراش های نازیبا به این آثار تاریخی و بافت قدیمی آسیب های جدی وارد شده است اما هنوز هم کوهسنگی یکی از مقاصد مهم گردشگری شهر مشهد می باشد.

تاریخچه پارک کوهسنگی

شاه عباس در سال 995 هجری قمری و در سن 16 سالگی توسط مرشد قلی خان استاجلو در کوهسنگی تاج شاهی را بر سر گذاشت، پارک کوهسنگی مشهد تا سال 1310 با همان ساختار طبیعی خود به عنوان یک منطقه ییلاقی استفاده می شد اما در همان سال با ایجاد بعضی امکانات سیاحتی مانند استخر و جاری شدن قنات گسترش و اهمیت یافت و در سال 1318 شمسی توسط مهندسی آلمانی یک ساختمان دو طبقه و جدول کشی حاشیه خیابان و نرده کشی و گلکاری آن انجام شد.

این مجموعه پارکی زیبا با تلفیقی از آب، سنگ و سرسبزی و نور می باشد و در میان مکان های تفریحی شهر مشهد از قدمت و شهرت بیشتری برخوردار است و از پارک های زیبای ایران بشمار می رود.

در سال 1340 با توسعه شهر مشهد مجموعه کوهسنگی توسط یکی از خیابان های اصلی به بدنه اصلی شهر مشهد وصل شد که مدت ها این خیابان ازخیابان های مطرح کشور بود، اولین باغ وحش مشهد در غرب کوهسنگی بنا شد که بعد از مدتها از بین رفت و جای آن را ساخت و سازهای مسکونی و تجاری گرفت.

ویژگی ها

کوه سنگی همانند یک مثلث در شهر مشهد دیده می شود و قسمت اعظم این پارک همان ارتفاعات و دو کوه سنگی در این منطقه است که در بالای آن ارتفاعات که می روید تمام شهر دیده می شود و چشم اندازی زیبا دارد.مجموعه کوهسنگی دومین پارک بزرگ مشهد و سومین مکان پر بازدید بعد از حرم امام رضا و آرامگاه فردوسی است.

آدرس

کوهسنگی در جنوب غربی شهر مشهد و در انتهای خیابان کوهسنگی قرار گرفته است.

آدرس : مشهد ، بزرگراه کلانتری ، بلوار برادران خلیلی

تصاویر