راهنمای اخذ ویزای تحصیلی روسیه

راهنمای اخذ ویزای تحصیلی روسیه

متقاضیان خارجی که قصد ادامه تحصیل در روسیه و تحصیل در دانشگاه های روسیه را دارند، نیاز به اخذ ویزای دانشجویی داشته اما متقاضیان بین المللی از 11 کشور نیاز ویزای تحصیلی روسیه نداشته  با وجود بورسیه های تحصیلی روسیه، طبق آمار آموزش و پروش این کشور هر سال 100 هزار دانشجو برای تحصیل به روسیه می روند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با ویزای روسیه همراه ایران نیهون باشید.

دانشگاه های روسیه

دانشگاه های روسیه سطح علمی بالایی در جهان دارند و در رشته  های علوم پایه، ریاضی، فیزیک، شیمی، هوافضا، فنی و مهندسی، نانوتکنولوژی، هنر و موسیقی و …از جمله پیشرفته ترین کشور های دنیا محسوب میشود، این مراکز به صورت آموزش تمام وقت، پاره وقت و شبانه اداره میشود و در سطوح مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دوره های حرفه ایی کارآموزی ارائه میدهد که متقاضیان می توانند در این دوره ها شرکت کرده و آماده کار در بازار کاری روسیه شوند.

نکات مهم

نکته قابل توجه این است که شما در حین ادامه تحصیل می توانید زبان روسی را نیز یاد بگیرید و همانند دانشجویان بومی کشور روسیه به عنوان کمک هزینه تحصیل از بورس تحصیلی دولتی که شامل شهریه رایگان، خوابگاه دانشجویی و کمک هزینه بهداشتی است برخوردار شوید که شرط آن عبور از آزمون سراسری دولتی است.

دریافت پذیرش از مراکز عالی آموزشی روسیه چندان سخت نبوده و تحصیل در آنجا ارزان تر از مدارس عالی در کشورهای دیگر می باشد، متوسط هزینه تحصیل در روسیه 3000 تا 7000 دلار است دانشجویان متقاضی تحصیل در روسیه نیاز به امتحان ورودی مدارس عالی روسیه نداشته و براساس آخرین مدرک تحصیلی خود در دانشگاه ها پذیرفته شده و در صورت بلد نبودن زبان روسی یک دوره آمادگی یک ساله طبق تخصص خود زبان روسی را یاد میگیرند.

برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه ابتدا باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و برای آنها در خواست ارسال نمایید، بعد از بررسی شرایط شما برایتان دعوتنامه برای تحصیل در آن دانشگاه ارسال میگردد دارنده ویزای تحصیلی در زمان تحصیل در این کشور اجازه کار در این کشور را ندارد، ویزاهای دانشجویی از طریق سفارت روسیه یا کنسولگری روسیه در کشور مبدا متقاضی انجام میگیرد.

مدت اقامت ویزای دانشجویی روسیه

ابتدا یک ویزا به مدت سه ماه صادر میشود و بعد از اتمام این سه ماه متقاضی باید برای بخش محلی دولت برای مسائل مربوطه به مهاجرت برای تمدید ویزا در خواست بدهد، FMS یک ویزای یک ساله موقتی که به شما اجازه  ورود و خروج از روسیه را در دوره اعتبار ویزا سفرکنید می دهد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی روسیه

تکمیل فرم مشخصات فردی به صورت کامل

پاسپورت معتبر با 6 ماه تاریخ اعتبار به همراه یک برگ کپی از آن

کپی ویزاهای قبلی در صورت وجود

2 قطعه عکس 4*3 رنگی با زمینه سفید به شکل تمام رخ

آخرین مدرک تحصیلی ترجمه شده جهت تایید در سفارت و ارائه به دانشگاه

ریز نمرات ترجمه شده جهت تایید و ارائه به دانشگاه

اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه انگلیسی و کپی تمام صفحات شناسنامه

اصل بلیت رفت و برگشت

گواهی وضعیت اچ آی وی منفی

برای متقاضیان زیر 18 سال رضایت پدر و مادر برای سفر توسط یک دفتر اسناد گواهی می شود

دعوت رسمی برای ورود به روسیه از طرف دانشگاه انتخاب شده

مدت زمان صدور

ویزای تحصیلی روسیه به صورت عادی 5 روز کاری زمان خواهد برد

ویزای تحصیلی روسیه به صورت عادی 2 روز کاری زمان خواهد برد

4 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات