همه چیز درباره شهر لیورپول

همه چیز درباره شهر لیورپول

شهر لیورپول

شهر لیورپول امروزه به عنوان یکی از شهر های توریستی بریتانیا شناخته میشود. شهر بندری لیورپول که پیشینه ای صنعتی دارد، امروزه پر از جاذبه های گردشگری است. همچنین تیم فوتبال لیورپول شهرت جهانی دارد، و همه ساله این شهر میزبان تعداد زیادی از تماشاگران فوتبال از سراسر دنیاست. شهر لیورپول در شمال غربی انگلستان قراردارد، حدود پانصد هزار نفر جمعیت و 111 کیلومتر مربع مساحت دارد. در ادامه با مجله گردشگری ایران نیهون همراه باشید.

لیورپول پایتخت فرهنگی اروپا

لیورپول پایتخت فرهنگی اروپا

لیورپول در سال 2008 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد. در دوران سلطنت این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا، تعمیراتی که در این شهر از گذشته آغاز شده بود به سرانجام رسید. تغییرات زیادی در چهره صنعتی و آلوده شهر صورت گرفت.

نقطه عطفی که باعث شد برنامه های گردشگری سرعت پیدا کند. امروزه رویدادهای مهمی در لیورپول برگزار می گردد. جشنواره آتش (Fire Festival) در ماه مارس و اپریل، همچنین جشنواره کشتی های بلند (Tall Ships Festival) در ماه می از مهمترین آنهاست.

علایق مردم لیورپول

مردم عاشق فوتبال هستند. لیورپول و اورتون دو تیم پرطرفدار مرسی ساید است. مردم این شهر از قدیم الایام دشمنی دیرینه ای با منچستری ها داشتند و دارند و از آنها متنفرند. از دیگر علایق آنها تئاتر، شعر و شاعری و ادبیات است. ساختمان یونیتی، تئاتر شهر قدمتی ۳۰۰ ساله دارد و همیشه مملو از تماشا کنندگان است.

یکی دیگر از علایق مردم شهر آتش بازیست. به طوریکه در تمامی مراسم مناسبتی خود، آتش‌بازی قسمتی مهم از مراسم است.

تیم فوتبال لیورپول

تیم فوتبال لیورپول

تیم فوتبال لیورپول یکی از پرافتخارترین تیمهای باشگاهی انگلستان، اروپا و دنیاست. باشگاه فوتبال قرمزها در سال 1892 تاسیس گردید و جزو ده باشگاه پرطرفدار دنیاست. ورزشگاه اختصاصی آنها آنفیلد است که در سال 1884 تاسیس شده و یکی از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب میگردد. آنفیلد بعد از چندین بار مرمت و بازسازی امروزه حدود 54000 نفر گنجایش دارد.

جاذبه های گردشگری لیورپول

جاذبه های گردشگری لیورپول

بندرلیورپول پر از جاذبه های گردشگری، تفریحات جذاب، فرهنگ، هنر و موسیقی است . میراث کهن و 800 ساله لیورپول با بیش از 2500 بنای تاریخی با معماری سنتی در این شهر نمایان است.

ساختمان رویال لیور ( Royal Liver Building ) با دو برج ساعت محصور کننده اش بی شک یکی از زیباترین بناهای دنیاست. همچنین آب نمای اصلی شهر به ثبت جهانی یونسکو رسیده و دیدن آن خالی از لطف نیست.

گالری هنری واکر (Walker Art Gallery) میزبان بهترین و زیباترین مجموعه های هنری اروپا در خارج از لندن است. موزه ی جهان (World Museum) به همراه کلیسای جامع (Liverpool Cathedral) نیز از محبوب ترین اماکن در بین گردشگران است.

از دیگر جاذبه های گردشگری شهر لیورپول میتوان به موزه بیتلز استوری (The Beatles Story)، موزه لیورپول (Museum of Liverpool)، موزه داستان های بیتلز (The Beatles Story Experience)، موزه ی بین المللی بردگی (International Slavery Museum) و نگارخانه ی لیورپول (Bluecoat) اشاره کرد.

اگر علاقه مند به فوتبال هستید استادیوم آنفیلد را از دست ندهید. شما میتوانید بازی قرمزهای آنفیلد را از نزدیک در این ورزشگاه تماشا کنید. شما همچنین میتوانید از موزه این باشگاه دیدن کنید.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات