هزینه سفر به استانبول چقدر است؟

هزینه سفر به استانبول چقدر است؟

هزینه سفر به استانبول

استانبول یکی از معروفترین مقاصد گردشگری خارجی ایران و دنیا می باشد که علاقمندان سفر به استانبول اولین نکته ایی که برایشان مطرح می باشد هزینه سفر به استانبول است، هزینه های سفر به استانبول شامل هزینه بلیط هواپیما، هزینه اقامت و هزینه حمل و نقل و غذا می باشد در کنار تمامی این هزینه ها مراکز خرید معروف و جاهای دیدنی استانبول نیز هزینه هایی دارد. برای آشنایی بیشتر با هزینه سفر به استانبول در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

استانبول از لحاظ جایگاه گردشگری در سطح کشورهای اروپایی برابری می کند و محبوبیت این شهر به دلیل زیبایی شهر، آثار تاریخی و فرهنگ غنی آن می باشد.از سوی دیگر به دلیل همسایگی این کشور با ایران و آسانی سفر به این شهر در میان ایرانیان نیز شهرت بسیاری دارد.در کنار زیبایی و جذابیت این شهر، جاهای دیدنی استانبول، جاهای تفریحی استانبول و مراکز خرید استانبول با معروفترین برندها باعث جذب بیشتر علاقمندان شده است.

نکات ضروری که قبل از سفر به استانبول باید بدانید؟

1- زبان رسمی مردم استانبول، ترکی استانبولی است که بیشتر مردم به زبان انگلیسی تسلط دارند و از این بابت خیالتان راحت باشد.

2- ساعت رسمی کشور ترکیه حدود 30 دقیقه از ایران عقب تر است.

3- جالب است بدانید که استاندارد سلامتی آب و غذای استانبول بسییار بالاست ولی با این حال هنگام خرید از غذاهای خیابانی توجه کنید غذاهای تازه و داغ را انتخاب کنید.

4- آب آشامیدنی در استانبول جهت استفاده مناسب نمی باشد و توصیه می شود حتما آب معدنی استفاده کنید.

5- در سال 2015 ترکیه با تقریبا 13 میلیون مسافر مقام پنجمین شهر پر بازدید دنیا زا به خود اختصاص داد.

مدارک و هزینه های قبل از سفر

قبل از شروع سفر باید برای گرفتن پاسپورت یا گذرنامه اقدام کنید که در این حین هزینه هایی پیش روی شما قرار

می گیرد گه شامل:

1- هزینه … تومان بابت شناسنامه

2- هزینه … تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری

3- هزینه … تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +10 و هزینه پست

4- هزینه … تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه

راه های سفر به استانبول

انتخاب روش سفر و راه های مختلف رسشیدن به استانبول درست به سلیقه شخصی هر فردی بستگی دارد و علاوه بر سلیقه شخصی به روحیه، میزان هزینه و هیجان شما بستگی دارد.برای رسیدن به استانبول شما هم می توانید از تورهای هوایی و زمینی استفاده کنید، انتخاب روش سفر به شما و همسفران شما بستگی داشته است.

عوارض خروج از کشور

در هر صورت خوب است بدانید که عوارض خروج از کشور برای بار اول … هزارتومان، برای بار دوم … هزار تومان و بار سوم به بعد نیز … هزار تومان است که می توانید آن را به صورت اینترنتی نیز پرداخت کنید.

میانگین قیمت بلیط هواپیما سفر به استانبول

در خرید بلیط هواپیما استانبول، باید با چندین نکته آشنا شوید. حداقل قیمت بلیط هواپیما تهران به استانبول ( رفت و برگشت ) در low seasen تقریبا از … هزار تومان آغاز می شود و تا … هزار تومان است، و حداکثر قیمت بلیط هواپیما ( رفت و برگشت ) در high seasen از 1تا … میلیون تومان می باشد.

هزینه اقامت و هتل

برای اقامت در شهر استانبول گزینه های متنوعی با هزینه های مختلفی پیش روی شما است.

هتل : در استانبول هتل های مختلفی از هتل های لوکس 5 ستاره تا هتل های ارزان 2 ستاره وجود دارد.قیمت این هتل ها از 34 دلار شروع می شود و تا سقف 120 دلار می رسد.

مهمان خانه و هاستل : در کنار هتل ها، مهمان خانه و هاستل هایی در شهر استانبول به چشم می خورد که با انتخاب آن ها می توانید اقامت ارزان تری داشته باشید.هزینه این هاستل ها بسته به امکانات و فاصله هاستل تا مرکز شهر از شبی 20 لیر ترکیه شروع می شود.

آپارتمان : هزینه های آپارتمان در استانبول بستگی به تعداد اتاق ها، محل آپارتمان، فاصله تا مرکز شهر و امکانات آن داشته است، هزینه آپارتمان از شبی 95 لیر ترکیه شروع می شود.

هزینه حمل و نقل در سفر به استانبول

کرایه تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر تقریبا 13 دلار می باشد و اگر مایل باشید از فرودگاه با اتوبوس سریع السیر به مرکز شهر بروید حدود 3 دلار باید پرداخت کنید و در داخل شهر نیز تاکسی ها به ازای هر 3 کیلومتر از 2 دلار تا 4 دلار می باشند، کرایه مترو و تراموا نیز حدود 1 دلار است.

هزینه غذا و رستوران

هزینه یک وعده صبحانه اقتصادی از 2 تا 3 دلار و یک وعده ناهار اقتصادی بین 3 تا 4 دلار و هزینه یک وعده شام اقتصادی بین 4 تا 6 دلار است.اما اگر یک وعده ناهار در یک رستوران معمولی را بخواهیم در نظر بگیریم حدود 5 دلار به بالا می باشد.

برچسب ها: ,
0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات