هزینه سفر به آنتالیا چقدر است؟

هزینه سفر به آنتالیا چقدر است؟

هزینه سفر به آنتالیا

با شروع فصل تابستان و گرمای هوا تب و تاب رفتن به شهرهای ساحلی در میان مردم بالا میگیرد و تفریحات آبی، شن های نرم سواحل به همراه نسیم دریا و آفتاب داغ فکر سفر را در ذهن ها تقویت می کند، جدا از انگیزه سفر و هر عاملی دیگر هزینه سفر و مقصد مورد نظر به بودجه ی ما باز می گردد.برای آشنایی با هزینه سفر به آنتالیا با ایران نیهون همراه باشید.

به طورکلی یکی از مهمترین عواملی که در برنامه ریزی سفرهای هر آدمی نقش دارد پول و بودجه است، سوال اولی که از خود می پرسید این است که کجا برویم؟ کجا اقامت کنیم؟ چند روز آنجا ساکن باشیم؟ و در نهایت هزینه تفریح و خورد و خوراک چند روزه ما چقدر می شود؟ برای آشنایی با جاهای دیدنی آنتالیا، ترکیه و هزینه سفر به آنتالیا و بهترین تفریحات آنتالیا با ما همراه باشید.

مدارک و هزینه های قبل از سفر به آنتالیا

حتما می دانید که برای دریافت گذرنامه یا پاسپورت قبل از سفر به کشورهای خارجی نیاز به هزینه هایی است، که در زمان تصمیم به سفر اگر پاسپورت ندارید این هزینه ها پیش روی شما قرار می گیرد.

این هزینه ها عبارتند از:

1) هزینه ….  بابت شناسنامه

2) هزینه …. الی …. تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری

3) هزینه …. تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه

4) هزینه …. تومان بابت خدمات دفاتر پلیس + 10 و هزینه پست

میانگین قیمت بلیط هواپیما

در خرید بلیط هواپیما آنتالیا، باید با چندین نکته آشنا شوید. حداقل قیمت بلیط هواپیما تهران به آنتالیا ( رفت و برگشت ) تقریبا از ….  میلیون آغاز میشود و حداکثر قیمت بلیط هواپیما ( رفت و برگشت ) حدودا …. تومان می باشد.

بطور معمول بلیط هواپیما برای سفر به آنتالیا به تنهایی صادر نمی شود و همراه با تور در اختیار مسافران قرار می گیرد دلیل اصلی آن هزینه بالای بلیط تنها برای فصل آنتالیا می باشد و برای توریستان و مسافران تهیه تور آنتالیا به صرفه تر از بلیط هواپیما می باشد.

روش های سفر به آنتالیا

روش های سفر به آنتالیا متفاوت است که امکان دارد هر کسی با راه های آن آشنا نباشد و تصور کند تنها مسیر سفر به آنتالیا سفر هوایی می باشد، اما انتخاب روش سفر به این شهر درست بستگی به سلیقه شخصی، روحیه، میزان هزینه مورد نظر، وضعیت جسمانی و میزان هیجانی که دوست دارید دارد.

عوارض خروج از کشور

نکته ای که باید بدانید این است که عوارض خروج تاز کشور برای بار اول …. هزار تومان، بار دوم …. تومان و بار سوم به بعد ….  تومان است و پرداخت آن به صورت اینترنتی نیز صورت می گیرد.

هزینه اقامت و هتل

نکته ایی که باید در این قسمت بدانید این است که با اینکه واحد پول در آنتالیا لیر می باشد اما هزینه اقامت در هتل ها به دلار حساب می شود.قیمت ارز به نرخ روز لیر … تومان، دلار …. ، یورو …. می باشد.

هتل 5 ستاره : هزینه یک شب اقامت در هتل های 5 ستاره بین …..هزار تومان – ….هزار تومان

هتل 4 ستاره : هزینه یک شب اقامت در هتل های 4 ستاره بین …..هزار تومان – ….هزار تومان

هتل 3 ستاره : هزینه یک شب اقامت در هتل های 3 ستاره بین ….هزار تومان – …هزار تومان

مهمان خانه و هاستل : در شهر آنتالیا نزدیک به 20 هاستل وجود دارد که جزء اقامتگاه های ارزان این شهر به حساب می آید، هزینه این هاستل ها از شبی 30 لیر آغاز می شود و تا 200 لیر می رسد.

آپارتمان : اگر مایل به اجاره آپارتمان در آنتالیا هستید توجه داشته باشید که بسته به محل آپارتمان، تعداد اتاق ها، فاصله تا مرکز شهر و امکانات آن متغییر است.حدود 60 آپارتمان در شهر آنتالیا وجود دارد که از اقامتگاه هایی لوکس تا محلی مناسب متفاوت هستند.قیمت هتل آپارتمان های آنتالیا از شبی 40 لیر آغاز می شود و تا 500 لیر می رسد.

هزینه حمل و نقل عمومی در آنتالیا

هزینه حمل و نقل عمومی در آنتالیا با اتوبوس، مترو، تراموا و تاکسی می باشد.برای خرید بلیط الکترونیک می توانید با پرداخت 5 الی 6 لیر یک کارت تهیه کنید و در صورت لزوم آن را شارژ کنید.

اتوبوس: برای استفاده از اتوبوس باید حتما کارت های اعتباری داشته باشید و هزینه هر سفر چیزی حدود 2 الی 3 لیر می باشد.

مترو: برای استفاده از مترو نیز حدود 2 الی 4 لیر باید هزینه کنید.

تراموا: برای استفاده از تراموا نیز حدود 2 لیر می باشد.

تاکسی: قیمت تاکسی از 4 لیر آغاز می شود و به ازای هر یک کیلومتر 5 لیر به آن هزینه اولیه اضافه می شود.

هزینه غذا و خورد و خوراک

اگر قرار باشد رستوران های آنتالیا را دسته بندی کنیم به سه رستوران ارزان، متوسط و گران تقسیم می شود.یک وعده غذا در رستوران های ارزان حدود 20 الی 30 لیر، در رستوران های متوسط حدود 35 لیر الی 50 لیر و در رستورانهای لوکس از 70 لیر به بالا می باشد، فست فودهای زنجیره ای نیز از 20 لیر تا 25 لیر می باشد.

برچسب ها:
0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات