هتل کاروانسراهای ایران

هتل کاروانسراهای ایران

کاروانسراهای دیروز، هتل‌های امروز

باعث و بانی ساخت کاروانسرا ها در ایران را شاه عباس صفوی باید دانست. همینطور قدیمی ترین کاروانسراهای به جا مانده در ایران به دوره صفویه بازمی‌گردد. زمانی که شاه عباس تصمیم به بازسازی و احیای جاده ابریشم گرفت و ساخت کاروانسراهای متعدد را با استفاده از کارکشته ترین معماران، در دستور کار قرار داد. همین رویکرد باعث شده که امروزه یکی از شاهکارهای معماری ایران را کاروانسراهای آن می دانند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با هتل کاروانسرا های ایران با ایران نیهون همراه باشید.

امروزه بر اساس آمارها تقاضای اقامت در هتل های سنتی و تاریخی بیشتر از طرف توریست های خارجی است تا مردم خود ایران که این نکته هم خود قابل تامل است.

در گذشته کاروانسراها بیشتر مورد استفاده طبقه اعیان و اشراف بود، اما امروزه و پس از گذشت سالیان زیاد از هر قشر و طبقه ای که باشیم می‌توانیم چند روزی را در کاروانسرهای بجا مانده و بازسازی شده که کاربری هتل را پیدا کرده‌اند به سر کنیم . قدم در دل تاریخ بگذاریم و از هنر، شکوه و توان معماری اصیل ایرانی لذت ببریم. در ادامه با معرفی معروفترین کاروانسراهای قدیمی ایران زمین که امروزه کاربری هتل پیدا کرده اندهمچنین رزرو هتل با ما همراه باشید.

هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان

هتل کاروانسراهای ایران کدامند؟ بنا به اسناد تاریخی در دوره صفویه بیش از 1800 کاروانسرا در اصفهان وجود داشته است. اما امروزه بی شک یکی از معروف ترین هتل های ایران در عرصه جهانی هتل عباسی اصفهان است. معماری بی نظیر در کنار امکانات روز بی شک تجربه لذت بخشی از اقامت را برای شما به همراه خواهد داشت.

هتل کاروانسرای مشیر یزد

هتل کاروانسراهای ایران کدامند؟ کاروانسرای مشیر نیز در لیست بهترین هتل های یزد قرار می گیرد که بازمانده از دوران قاجار و متعلق به ۱۵۰سال پیش است. هتل کاروانسرای مشیر در شهر تاریخی یزد، تجربه اقامتی بی نظیر را با دیوارهای خشتی، پنجره هایی با شیشه های رنگی و اتاق هایی که دور تا دور حیاط جمع شده اند، به میهمانان خود هدیه می کند.

هتل ارگ تاریخی گوگد

هتل ارگ تاریخی گوگد از زیباترین هتل های اصفهان شهر گلپایگان است. قدمت این هتل به چهار قرن پیش باز میگردد و در ۵ کیلومتری جاده گلپایگان به سمت تهران، در شهری به نام گوگد، قرار دارد. در گذشته این بنا در زمان صلح، وظیفه میزبانی از مسافران را برعهده داشته و در زمان جنگ، همچون دژی مستحکم، سپری در برابر نفوذ دشمنان بوده است. اما امروزه این ارگ تاریخی، اقامتگاهی باصفا به دور از شلوغی و هیاهوی شهربرای شما خواهد بود.

هتل کاروانسرای لاله بیستون

هتل کاروانسراهای ایران کدامند؟ هتل کاروانسرای لاله یک از قشنگ ترین هتل های کرمانشاه و در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری شرق این شهر و بر سر راه قدیمی کرمانشاه به همدان، هتل کاروانسرای لاله به جا مانده از دوران صفوی، در کنار هشتمین اثر جهانی ایران یعنی کوه بیستون خودنمایی می‌کند.

کاروانسرای قصر بهرام

هتل کاروانسراهای ایران کدامند؟ در جنوب گرمسار ساختمانی قرار دارد که وقتی از بیرون به آن نگاه می کنید بنایی مربع شکل می بینید که نمای آن با سنگ های بزرگ آهکی سفید پوشیده شده است. کاروانسرای قصر بهرام در دوره ساسانی ساخته شده است و شاه عباس صفوی این کاروانسرا را بازسازی کرد و نمایی زیبا به آن بخشید بطوری که با دیدن همچین بنای زیبایی در دل کویر جذابیت های کویر در نظرتان دوچندان می شود.

کاروانسرای زین الدین

کاروانسرای زین الدین

هتل کاروانسراهای ایران کدامند؟  کاروانسرای زین الدین در در ۶۰ کیلومتری یزد به سمت کرمان در ۵۰۰ متری جاده توسط صفویان ساخته شده است. و تنها کاروانسرای مدور به جا مانده از صفویان است و از مهمانان کویری پذیرایی می کند. برای رزرو هتل کاروانسرای زین الدین بروی لینک کلیک کنید.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات