هتل های سنتی کویر ایران

هتل های سنتی کویر ایران

در سفر به کویر این تصور به وجود می آید که هیچ اقامتگاهی و هتلی وجود ندارد اما ما اینجا می خواهیم اقامتگاه ها و هتل های سنتی کویر ایران را معرفی کنیم. که در سفر به کویر از این هتل ها و خدماتشان بهره ببرید. در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

هتل های سنتی کویر ایران

سفر به کویر حال و هوای دیگری دارد و تمام سفرهای دیگر متفاوت است. آرامشی که در کویر نصیتان می شود در جای دیگر تجربه نخواهید کرد. تصور کنید کنید در کویر هستید و با پای برهنه بروی شن ها راه می روید یا اینکه شب به تماشای ستارگان بپردازید که شب های کویر بی مانند هستند، همچنین دیدن دیدن رمل های شنی و تپه های ماسه ای، شتر سواری، سافاری  و سایر تفریحات کویری می توانند سفری خاطره انگیز برایتان ایجاد کند.

هتل کویری بالی

هتل کویری بالی یکی از بهترین هتل های سنتی کویر ایران در خور و بیابانک یکی از هتل های اصفهان و جز عجیب ترین هتل های ایران است، این هتل را با نام های هتل بالی خور و یا هتل بالی خور بیابانک نیز می شناسند. این هتل زیبا با الهام گرفتن از سبک سنتی خانه های کویری منطقه ساخت شده است. اتاق های این هتل به دو بخش اتاق های معمولی و تخت خواب دار و اتاق های سنتی که تخت، میز و صندلی وجود ندارد و با دیوارهای کاه گلی و رختخواب‌ ها پنبه ‌ای و لحاف‌ های مخمل قرمزرنگ قدیمی به صورت کاملاً سنتی طراحی و چیده شده  و درای 32 اتاق است.

با اقامت در این هتل سنتی و عجیب می توانید از دیدن یک آسمان پر ستاره بر روی سقف آن در دل کویر لذت ببرید که منظره زیبای کویری را با هیچ منظره ی دیگری هیچ وقت عوض نمی کنید. هتل کویری بالی در شهرستان خور و بیابانک از توابع استان اصفهان و در فاصله ی ۵۵ کیلومتری از کویر مصر قرار گرفته است. هدف از تأسیس این هتل جذب توریست های خارجی و داخلی است که علاقه مند به کویرنوردی هستند.

هتل سنتی تی دا کویر مصر

هتل سنتی تی دا یکی از بهترین هتل های سنتی کویر ایران از هتل های اصفهان در کویر مصر که از سال 92 آغاز به کار کرده است که 30 واحد اقامتی دارد و همه آنها در طبقه همکف قرار دارند. البته برخی اتاق ها دور تا دور حیاط قرار دارند و پنجره ای در هر اتاق وجود دارد که به حیاط باز می شود. این هتل دو نوع اتاق دارد اتقا های سنتی و معمولی که هر کدام که دوست دارید می توانید انتخاب کنید. هتل سنتی تی دا سوئیت VIP با حیاط اختصاصی نیز وجود دارد  که شامل دو اتاق دو تخته است که با دری به هم متصل شده اند. که سوئیت امکاناتی نظیر کمد، حمام، شوفاژ، یخچال، چای ساز و سشوار دارا است.

دیگر امکانات هتل نیز شامل سرو غذاهای سالم و ارگانیک، بهره مندی از آب بهداشتی و سالم، و قرار گرفتن در بستر شن های کویر مصر است که این امکان را به مسافران می دهد که با چشم غیر مسلح امکان رصد ستارگان را داشته باشند. هتل سنتی تی دا سالن پذیرایی و کافی شاب با سرو انواع چای و دمنوش های گیاهی نیز دارد. در جلوی هتل نیز تپه های ماسه ای قرار دارند که شما می توانید از سایر تفریحات کویر مانند شتر سواری، ماشین سواری و موتور سواری لذت ببرید.

هتل سنتی یه تا خور و بیابانک

هتل سنتی یه تا خور و بیابانک یکی از بهترین هتل های سنتی کویر ایران در استان اصفهان و در روستای بیاضه بیش از 150 سال قدمت دارد. این هتل کویری در گذشته کاروانسرا بوده است اما در سال 1389 باسازی شده است که الان به نام هتل سنتی یه تا شناخته می شود و در فاصله 50 کیلومتری شهرستان خور  قرار دارد. هتل یه تا با امکانات یک خانه سنتی، و سرو غذاهای محلی می تواند اقامتگاه خوبی برای سفر به کویر مصر باشد.

اتاق های هتل سنتی یه تا شامل اتاق دو تخته دبل با یک تخت دو نفره، کولر، شوفاژ، یخچال، توالت فرنگی و حمام است. اتاق های سه تخته هتل سنتی یه تا نیز شامل یک تخت دو نفره و یک تخت یکنفره هستند که سایر امکانات آنها شبیه اتاق های دو تخته است.  اتاق های چهارتخته یک تخت دو نفره و دو تخت یکنفره دارند. این هتل دارای کافی شاپ و رستوران نیز هست.

اقامتگاه بوم گردی پایو خور و بیابانک

هتل های سنتی کویر ایران : اقامتگاه 70 ساله بوم گردی پایو خور و بیابانک متعلق به دوران پهلوی است که بازسازی شده و 6 واحد اقامتی دارد. در این اقامتگاه خبری از  تلویزیون و تخت نیست و برای خوابیدن از تشک باید استفاده کنید. ولی در آنها توالت فرنگی وجود دارد. اگر اکیپی سفر می کنید اتاق های شاه نشین و دالان گزینه های مناسبی برای اقامت هستند زیرا در هر اتاق 5 الی 6 تشک وجود دارد. یک یخچال عمومی در داخل ساختمان وجود دارد که با هماهنگی می توانید از آن استفاده کنید.

پرسنل این این اقامتگاه به زبان انگلیسی مسلط هستند که از توریست های خارجی پذیرایی می کنند.اقامتگاه بوم گردی پایودر کوی دهریز شهر خور قرار دارد و فاصله آن تا کویر مصر نزدیک 60 کیلومتر است.

اقامتگاه بوم گردی کاشکیلو شهداد کرمان

هتل های سنتی کویر ایران : اقامتگاه بوم گردی کاشکیلو شهداد کرمان بیش از 60 سال قدمت دارد. این اقامتگاه در سال 95 باسازی شد و به بهرداری رسید که دارای دو حیاط است که 6 باب اتاق در آن وجود دارد. سرویس های بهداشتی مشترک هستند و در لابی قرار دارند. برخی اتاق ها پنجره ای رو به حیاط دارند. در داخل اتاق ها تلویزیون وجود ندارد ولی اگر شما بخواهید تلویزیون  تماشای کنید اتاق مخصوص دیدن تلویزیون در این هتل تعبیه شده است. دقت کنید که اتاق های دو تخته و سه تخته فاقد سرویس بهداشتی و حمام هستند. اما در داخل سوئیت ها حمام موجود است. این اقامتگاه در کرمان، شهداد، میدان پاسداران، خیابان شفای 7 قرار دارد.

اقامتگاه بوم گردی ستاره پلند فردوس

هتل های سنتی کویر ایران : اقامتگاه بوم گردی ستاره پلند که در روستای به همین نام در شهرستان فردوس است. کویر پلند را کویر دم یوز نیز می نامند زیرا تپه های ماسه ای آنجا شکلی مانند دم یوزپلنگ دارند. کمی آن سو تر از تپه های ماسه ای، دق ها و کفه های نمکی این کویر، کوه هایی سر به فلک کشیده وجود دارند که به جذابیت این منطقه گردشگری افزوده اند.

اقامتگاه بوم گردی ستاره پلند با ظرفیت 35 نفر مسافر، 6 اتاق دارد که 4 الی 6 نفر می توانند در آن استراحت کنند. اتاق ها به صورت سنتی و سبک روستایی چیدمان شده اند و تختخواب در آنها وجود ندارد. وعده صبحانه رایگان می باشد. البته امکان رزرو فول برد نیز وجود دارد. سرویس های بهداشتی فرنگی و ایرانی و حمام در خارج از اتاق ها قرار دارند و مشترک هستند. سیستم گرمایشی و تلویزیون در اتاق ها وجود دارد. این هتل سه ستاره پارکینگ هم دارد. یک آشپزخانه عمومی هم در فضای حیاط تعبیه شده که یخچال نیز در آن وجود دارد. باید بدانید که طعم خوش غذاهای محلی اقامتگاه ستاره پلند نیز بسیار معروف است.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات