نکات مهم مسافرت هوایی برای خانم های باردار

نکات مهم مسافرت هوایی برای خانم های باردار

مسافرت با هواپیما برای خانم های باردار

مسافرت هوایی برای خانم های باردار امکان دارد مشکلاتی را بوجود بیاورد و برای همین خانم های باردار برای بوجود نیامدن نگرانی های و محافظت از جنین از مسافرت هوایی اجتناب می کنند. در ادامه برای بررسی مسافرت خانم های باردار با هواپیما با مجله گردشگری ایران نیهون همراه باشید.

بارداری با دوران خاص و حساسی است و پزشکان توصیه می کنند که در این دوره به مسافرت نروند ولی با این حال این احتمال وجود دارد شرایط خاصی پیش بیاید و مجبور به مسافرت شوند که گاها این مسافرت ها هوایی است بنابراین لازم خانم های باردار از در حین مسافرت های هوایی به این نکات رعایت کنند. دوران بارداری به این معنا نیست که خانم ها نمی توانند به مسافرت بروند. ولی لازم است احتیاط و نکات را رعایت کنند. پزشکان و شرکت ها هواپیمایی برای خانم های که هشت ماه از دوران بارداری آنها می گذرد مسافرت را پیشنهاد نمی کنند.

نکات مهم مسافرت با هواپیما برای خانم های باردار

نکات مهم مسافرت با هواپیما برای خانم های باردار

صندلی‌های کنار راهرو

خانم های باردار ممکن است در حین پرواز نیاز به  جابجای داشته باشند که در این صورت استفاده از صندلی های کنار پنجره برایشان سخت خواهد بود و پیشنهاد می شود از صندلی های کنار راهرو استفاده کنند. لازم است بدانید برای بستن کمربند ایمنی آن را در قسمت زیرین شکم ببندند که در هنگام تکان های ناگهانی هواپیما، دیگر روی شکم فشار وارد نشود.

بهترین زمان مسافرت

بهترین زمان مسافرت هوایی برای خانم های باردار می توان به سه ماهه دوم باردای اشاره کرد که در این دوران خطر زایمان زودراس و سقط جنین کمتر بوده و سطح انرژی نسبت به سایر زمان ها بیشتر است.

 اجتناب از نشستن مداوم

در صورتی که سفر هوایی شما طولانی است خانم های باردار لازم است تحرک داشته باشند و از نشستن مداوم بدون تحرک خوداری کنند این تحرک می تواند فقط برای چند دقیقه کوتاه باشد. با انجام اینکار از لخته شدن خون در پا و همچنین در بدن کودک جلوگیری کرده اید.

کلاس پروازی

خانم های باردار برای مسافرت هوایی خود از کلاس پروازی استفاده کنید که در صندلی های آن راحت باشید. مثلا از بیزینس کلاس استفاده کنید که نسبت به کلاس اکونومی فضای بیشتری بین صندلی ها وجود دارد.

نوشیدن آب به اندازه‌ی کافی

خانم های باردار مقدار بیشتری به آب نیاز دارند و دلیل آن میزان زیادی آب از طریق پوستشان تبخیر می شود بنابراین بدن سریع تر خشک می شود و نیاز به آب دارد. خانم‌های باردار به مقدار بیشتری آب نیاز دارند، زیرا میزان زیادی از آب بدن‌شان از طریق پوست تبخیر می‌شود، بنابراین بدن سریع‌تر خشک می‌شود. خشک شدن بدن‌ فقط باعث ضعف و مریضی نمی‌شود،‌ بلکه می‌تواند بر مایع آمنیوتیک و جریان خون بدن جنین نیز تاثیر بگذارد. برای جلوگیری از این اتفاق، لازم است که خانم‌های باردار تا حد امکان آب بنوشند.

شرکت‌های هواپیمایی

قبل از خرید بلیط هواپیما، قوانین شرکت هواپیمای را بررسی کنید و یا با پشتیبان سامانه های آنلاین خرید بلیط هواپیما تماس بگیرید. زیرا برخی از شرکت های هواپیمایی اجازه پرواز بیشا از چهار ساعت را به خانم های باردار نمی دهند.

مشورت با پزشک

بهتر است قبل از پرواز با پزشک تان مشورت کنید و از پزشک خود بخواهید که یک چارت پزشکی از برنامه دوران بارداری در اختیارشان قرار دهد. بنابراین در صورت بروز مشکل یا زایمان زودرس ، پزشک معالج به سرعت در جریان قرار می‌گیرد.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات