نکات مهم در زمان پروازهای طولانی

نکات مهم در زمان پروازهای طولانی

پروازهای طولانی سلامت بدن را به خطر می اندازند، مثلا پرواز دبی به پاناما 17 ساعت به طول می انجامد و یا پرواز ژوهانسبورگ به آنالانتا 16 ساعت مسافران داخل هواپیما هستند و این پروازهای طولانی بدون توقف قاعدتا بین قاره ای هستند. زمانی که قصد دارید به مسافرت بروید و پروازتان طولانی است در حین پرواز لازم است یک سری نکات را رعایت کنید تا از بروز احتمالی خطرات پرواز بر روی بدن جلوگیری کنید. در ادامه برای آشنایی بیشتر نکات مهم در پروازهای طولانی با مجله گردشگری ایران نیهون همراه باشید.

در زمان پرواز آب بنوشید

هنگامی که پروازتان طولانی است تحرک بدن نیز کم تر است و احساس تشنگی کمتری برایتان پیش می آید و این در حالی که بدن تان نیازی بیشتری به مصرف آب دارد. جالب است بدانید که هوای داخل کابین هواپیما رطوبت کمی دارد و خشک است که این امر باعث می شود مجرای بینی،گلو، و دهانتان خشک شود که در نتیجه موجب می شود که به سیستم ایمنی بدنتان آسیب برساند. برای جلوگیری از این روند در حین پرواز لازم است آب و نوشیدنی های غیر الکی به همراه داشته باشید.

در حین پرواز تحرک داشته باشید

هنگامی مسافرتان با پرواز های طولانی همراه است و ساعت ها در بدون تحرک نشسته اید احتمال بروز خطراتی برای بدن وجود دارد برای جلوگیری از احتمال این خطرات در زمان پرواز نیاز است از صندلی خودتان بلند شوید و در راهرو هواپیما قدم بزنید با این کار از جمع شدن خون در رگ های پایتان جلوگیری می کنید.

غذای سالم مصرف کنید

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به غذای سالم اهمیت می دهید نیازی نیست غذاهای داخل هواپیما را بخورید، گاها در برخی ایرلاین ها با دریافت پول بیشتر می توانید از خدمات سرو غذا سالم بهره ببرید. و اگر نمیخواهید هزینه بیشتری به ایرلاین پرداخت کنید قبل از پرواز غذا را صرف کنید و یا غذای سبک و سالم بسته بندی کنید و با خودتان به داخل هواپیما ببرید.

ژل ضدعفونی

لازم بدانید که هوای داخل هواپیما تمیز تر و تصفیه شده تر از دیگر محیط های بسته است. این به معنای آن نیست که خطرات آلودگی و ویروس ها در آسمان نسبت به زمین کمتر است و یا صرفه و عطسه دیگر مسافران شما را بیمار نمی کنند. باید بدانید که در گاهی اوقات هواپیما در زمان تخلیه مسافران و بلافصله دوباره پرواز می کند ، کارکنان هواپیما زمان کافی را برای تمیز کردن و یا ضدعفونی کردن هواپیما پیدا نمی کنند. برای جلوگیری هر گونه از خطرات احتمالی با خود ژل ضد عفونی کننده ببرید و دست های خودتان را ضدعفونی کنید.

وسایل سرگرم کننده

در زمان پرواز طولانی برای اینکه حوصله تان سر نرود با خودتان وسایل سرگرم کننده ببرید برای مقابله با سر رفتن حوصله تان اگر وسایل الکترونیکی مانند تبلت دارید با خود ببرید که در زمان پرواز بتوانید فیلم یا موسیقی بهره ببرید و اما اگر اهل کتاب خواندن هستید کتاب بهترین پیشنهاد و انتخاب مناسب برای مدت زمانی که در پرواز هستید.

از کفش و لباس مناسب استفاده کنید

در پرواز های طولانی از لباس و کفش های راحت تری را بپوشید تا در زمان پرواز بهتر بتوانید استراحت کنید و از لباس های لایه به لایه بهره ببرید که در صورتی که گرم تان بود بتوانید یکی از لایه های لباس را کم کنید و از کفش های استفاده کنید که بند نداشته باشند و راحت از پا بیرون بیایند و راحت بپوشید.

4 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات