مهمترین سوغات روسیه

مهمترین سوغات روسیه

اگر قصد سفر به روسیه را دارید و نمی دانید چه سوغاتی های را برای نزدیکانتان خریداری کنید با ایران نیهون همراه باشید تا با برخی از سوغات روسیه آشنا شوید.

سوغات روسیه

روسیه پهناورترین کشور دنیا از آسیا تا اروپا دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی متنوع و زیادی است و سالانه مسافران زیاد از نقاط مختلف دنیا را به خود جذب می کند، البته در سال های اخیر میزان توریست های ایرانی که به روسیه سفر می کنند نیز رو به افزایش بوده، البته این را در نظر باید گرفت که شهر مسکو یکی از گران ترین شهر های دنیا تلقی می شود و در خرید های که انجام می دهید دقت کنید.

عروسک ماتروشکا

مهمترین سوغات روسیه این عروسک که به عنوان هدیه و نماد روسیه شناخته میشود و بابوشکا نام روسی آن است و از ماتریونا و ماتریوشا که به معنای مادربزگ است الهام گرفته شده است و این عروسک مجموعه ای از دخترانی هستند که لباس گلدار رنگی به تن کرده اند و در اندازه های متفاوت و بصورت تودرتو داخل هم قرار می گیرند.

ظروف خولخوم

این ظروف از جنس چوب ساخته شده اند که با پس زمینه طلایی و طرح های سنتی که بر روی آن ایجاد شده ترکیب رنگ خاصی را بوجود می آورد.

کولوچه سنتی شهر تولا

این کولوچه از عسل و دارچین و در بعضی مواقع پودر زنجبیل و میخک نیز اضافه میشود و داخل آن با شیر عسل یا مارملاد پر می کنند و با روکشی از شکر قرار می گیرد و هر توریست را مجذوب خود می کند. میتوانید برای سوغات از این کولوچه ها بهره ببرید و از خوردن آن لذت ببرید.

والنکی روسیه

چکمه های نمدی از صنایع دستی و کهن روسیه هستند و قدمت آنها به 1500 سال پیش بر می گردنند که امروزه از شکل سنتی خود به شکل صنعتی تغییر رویه داده اند و در برابر سرما از پا محافظت می کنند ولی این چکمه های سنتی روسیه ضد آب نیستند و باید با کفش های لاستیکی استفاده کنید.

کهربا روسیه

کهربا یا سنگی ها نارنجی طلایی که زیبایی خاص خود را جلوه میدهند یکی دیگر از سوغات روسیه است. در حقیقت این سنگ های فوقالعاده زیبا نوعی صمغ درختان هستند که پس از طی کردن سال ها زیاد در زیر آفتاب به ماده سخت تبدیل میشوند. کهربا های قدیمی طبق تحقیقات، تصویری از گذشته زمین را در اختیار محققین می گذارند البته همانطور که گفتیم نوعی صمغ گیاهان است و حشرات و گیاهان که داخل آن به دام افتاده اند نیز دیده می شوند. علاوه بر زیبای کهربا ها مردم روسیه اعتقاد خاص به این سنگ ها دارند که مهمترین آنها آرامش بخش بودن آنها و نشاط آوری و دفع انرژی های منفی است.

روسری و شال

روسری و شال های بزرگی که طرح های از ترکیب عکس های شرقی و سنتی دیده میشود روسری و شال در روسیه بصورت سنتی تولید میشد که امروزه با وجود صنعت همان شکل شمایل سنتی خود را دارند. و در فصل سرما میتوان به عنوان هدیه ای خاص از سفر به روسیه برای نزدیکانتان تهیه کنید.

از دیگر سوغاتی‌های کشور روسیه می‌توان به سماورهای تزئینی، لباس، کیف و کفش تهیه شده از پوست، خاویار، شکلات‌های روسی، ظروف سنتی، کریستال‌های سنتی و اوشانکا (کلاه خز گوشی دار) اشاره کرد.

4 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات