معیار قیمت گذاری بلیط هواپیما

معیار قیمت گذاری بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما

اگر فقط اندکی اهل مسافرت با هواپیما باشید حتما می دانید که بلیط هواپیما در حالت کلی و به غیر از موارد خاص که پیش می آید از جمله وسایل نقلیه دیگر گران تر است، شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که بلیط هواپیما چگونه قیمت گذاری می شود، برای جواب این سوال در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

ملاک های قیمت گذاری بلیط هواپیما

سه تا از مهمترین معیارهای تعیین قیمت بلیط هواپیما (بلیط سیستمی و بلیط چارتر) شامل مسیر پرواز، کلاس نرخی و کلاس پروازی می باشد، منظور از مسیر پروازی بسیار واضح و روشن است اما کلاس پروازی در ایرلاین های داخلی به دو کلاس تقسیم می شوند. (کلاس اکونومی و بیزینس کلاس)

تجربه ثابت کرده است که کلاس اکونومی با بیزینس کلاس در ایرلاین های تفاوت چندانی ندارد و بیشتری تفاوت بر سر راحتی صندلی ها و فاصله صندلی با صندلی جلویی می باشد.

شناسه یا کلاس نرخی اصطلاحی است که هر کسی با آن آشنایی نداشته است، کلاس نرخی زمانی که بلیط هواپیما خریداری می کنید عنوان شناسه نرخی را در بلیط مشاهده می کنید که در مقابل آن یک حرف انگلیسی نوشته شده است، در حالت کلی این شناسه ها تنها باعث تمایز در قیمت بلیط ها می شود.در واقع ایرلاین ها از شناسه نرخی در قیمت گذاری بلیط های سیستمی استفاده می کنند تا بتوانند بسته به شرایط زمانی قیمت های مختلفی را ارائه بدهند.

نکته قابل توجه این است که قیمت این شناسه ها یا کلاس های نرخی ثابت است غر از اینکه به دنبال تغییر سالانه یک بار در سال افزایش پیدا کند، شرایط داخل هواپیما بر ای تمام مسافران شناسه های نرخی متفاوت یکسان است و تفاوتی در کیفیت خدمات و امکانات داخل هواپیما ندارد.

تفاوت در شناسه یا کلاس نرخی

تفاوت در شناسه های نرخی به این معناست که هنگام خرید بلیط هواپیما، مخصوصا خرید بلیط آنلاین تفاوت قابل توجه ایی در قیمت بلیط های یک پرواز وجود دارد که این تفاوت قیمت غیر از کلاس پروازی به شناسه نرخی نیز مربوط است اما در هنگام خرید هواستان باشد که تنها به قیمت بلایط توجه نداشته و به شناسه نرخی نیز توجه کنید، یکی از تفاوت شناسه نرخی در کنسلی آنهاست یعنی ایرلاین ها در بیشتر مواقع بلیط ارزان ارائه می دهند اما پس از کنسلی جریمه بیشتری کم می کنند و پول کمتری باز می گردانند.

از دیگر نکات قابل توجه در شناسه نرخی میزان بار مجاز در پرواز است گه براساس قوانین ایرلاین ها میزان بار شناسه های نرخی مختلف با هم فرق دارد، در نهایت شما می توانید با داشتن این اطلاعات بلیط هواپیمای مسیر مورد نظر خود را با اطمینان خاطر و آگاهی خریداری کنید.

5 2 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات