بهترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول

بهترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول

همه ساله گردشگران از محبوب ترین جاذبه های شهر استانبول دیدن میکنند. استانبول، مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه بوده و جذابیت های گردشگری زیبا و بسیاری دارد. استانبول در کنار تنگه بسفر قرار دارد که دو قاره آسیا و اروپا را جدا می‌کند و همین موضوع استانبول را به تنها شهر بزرگ جهان تبدیل کرده که در دو قاره قرار دارد. استانبول از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان میباشد. در ادامه با معرفی جاذبه های گردشگری استانبول با ما همراه باشید.

استانبول

بیزانتیوم، رم جدید، استیمبول، آگوستا آنتونینا، کنستانتینوپل، اسلامبول. القاب استانبول در دوره عثمانی و دارالسعادت، دار عالیه، باب عالی (عالی قاپو) و پایتخت اسامی تاریخی استانبول در سالیان گذشته بوده اند. در طول سال توریست هایی از کل دنیا برای تماشای جاذبه های گردشگری و توریستی استانبول ، از مساجد و کاخ ها گرفته تا موزه ها و بازارهای تاریخی به استانبول سفر میکنند. مسجد سلطان احمد و مسجد ایاصوفیه مکان هایی هستند که معمولا هر توریستی از آنها بازدید می کند.

محبوب ترین جاذبه های شهر استانبول، اکثرا حول و حوش منطقه سلطان احمد واقع شده اند و منطقه هایی مانند بی اوغلو و تاکسیم هم چیزی کم از منطقه سلطان احمد ندارند. در بازارهای استانبول حتماً سوغاتی بخرید. اگر وقت داشتید به یک حمام ترک بروید و آب تنی و ماساژ ترک را امتحان کنید.

غذا و خورد و خوراک نیز یکی از اجزای اصلی فرهنگ ترکیه میباشد ، شما باید منوی غذاها را با دقت بخوانید و از غذاهای بی نظیر ترکی لذت ببرید.

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه

ساختمان مسجد ایاصوفیه بین سال های 532 و 537 به مدت هزار سال کلیسا بوده و سپس از سال 1453 تا 1934 که تبدیل به موزه شود، مسجد بوده است. مسجد ایاصوفیه از محبوب ترین جاذبه های شهر استانبول به خاطر معماری شگفت انگیز، نماهای باشکوه داخلی و اهمیت تاریخی اش است و گردشگران را به شهر استانبول جذب می کند.

مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)

مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)

مسجد سلطان احمد یکی دیگر از جاذبه های توریستی اصلی استانبول است و به این دلیل ساخته شد که سلطان احمد همیشه می خواست مسجدی بسازد که با مسجد ایاصوفیه رقابت کند و همه تقریباً موافق هستند که او در این کار موفق شده است. اگر می خواهید از این مکان مذهبی دیدن کنید، یادتان نرود که لباس پوشیده به تن کنید. خانم ها روسری سرشان می کنند که در این محل مرسوم است. این مسجد همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است، ولی در ساعات نماز به خصوص جمعه ها، ورود ممنوع است.

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی معماری بی نظیر و حیاط های زیبایی دارد. این کاخ یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر استانبول و منزلگاه سلاطین عثمانی از سال 1465 تا 1856 بوده است. این سرا در سال 1924 یعنی اندکی پس از دوره عثمانی تبدیل به موزه شد. کاخ توپکاپی محل حرم سلطنتی نیز بوده است و شما میتوانید علاوه بر دیدن کاخ حرمسراهای عثمانی را هم ببینید.

کاخ دلمه باغچه

کاخ دلمه باغچه

کاخ دلمه باغچه زیبایی و اهمیت تاریخی زیادی دارد و در راستای تنگه بسفر قرار دارد. معماری داخلی و خارجی این کاخ ترکیبی از طراحی اروپایی و عربیست و در تقاطع دو قاره اروپا و آسیا خودنمایی میکند. کاخ دلمه باغچه در قرن نوزدهم ساخته شد، و آخرین سلاطین عثمانی از این کاخ به عنوان محل اقامت اولیه و کرسی حکومتی استفاده می کردند.

میدان تکسیم

میدان تکسیم

میدان تکسیم را میتوان مرکز شهر استانبول از لحاظ گردشگری نامید. در واقع میدان تکسیم یک محله مدرن و شلوغ در بخش اروپایی استانبول است که رستوران ها و کافه های باکلاس و مراکز خرید در آن واقع شده اند.

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول

یکی از بزرگترین مراکز خرید سرپوشیده ی دنیا دریک مایلی غرب سلطان احمد، قرار گرفته است. بازار بزرگ استانبول که به ترکی کاپالی چارشی یعنی بازار سرپوشیده نامیده می شود شامل محصولاتی از جمله فرش و قالی و پوشاک تا کارهای دستی و هنری و شطرنج و غیره میشود. البته رستوران ها، کافه ها و مساجد زیادی هم در این بازار وجود دارند که بر جذابیت آن می افزاید.

کلیسای چورا

کلیسای چورا

کلیسای چورا از جاذبه های گردشگری استانبول حدود سال 1500 ساخته شداست، که در ابتدا یک کلیسای بیزانسی بوده، بعدها تبدیل به مسجد شد و حالا یک موزه است و در سه مایلی شمال غربی سلطان احمد قرار دارد. موزائیک ها و کاشی های زیبای این کلیسا، نمونه باقیمانده از هنر بیزانسی در دنیا و بخش هایی از آن در سال 400 بنا گردیده است.

موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی استانبول

یکی دیگر از محبوب ترین جاذبه های شهر استانبول، موزه باستان شناسی استانبول است که در کاخ توپکاپی قرار دارد و برای سهولت در رفت و آمد می توانید از تراموا داخل باغ استفاده کنید. در این موزه از میلیون ها عتیقه نگهداری می شود و در سال 1891 تاسیس گردیده است.

برج گالاتا

برج گالاتا

برج گاتلا یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول در محله بی اوغلو قراردارد. بهترین نمای شهر استانبول بر روی این سازه که بر روی تپه ای روبروی شاخ طلایی واقع شده است، قابل رویت است.

قلعه روملی حصار

قلعه روملی حصار

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استانبول بنای بسیار بزرگ و زیبا به شکل مستطیل قلعه روملی حصار در تنگه بسفر، در ساحل روملی شهر استانبول در بندر طبیعی شاخ طلایی قرار دارد و یکی از قلعه‌های مشهور کشور ترکیه است . ارتفاع دیوارهای قلعه روملی حصار به بیش از 82 متر میرسد و توسط سلطان محمد فاتح در سال 1452 میلادی ساخته شده‌است.

ازدیگر جاذبه های گردشگری استانبول میتوان به کلیسای سیسترن، مسجد سلیمانیه، موزه هنرهای اسلامی ترکیه، برج دختر، بازار ادویه یا میسیر چارشیسی، جزیره بیوک آدا، مسجد رستم پاشا، تنگه بسفر، کاخ بیلر بی، کاخ چراغان، تپه های چاملیجا یا بام استانبول، موزه فرش و مسجد اورتاکوی اشاره نمود. اگر به استانبول سفر کردید دیدن هیچ یک از موارد بالا را از دست ندهید.

5 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات