ماه رمضان کجا بریم؟

ماه رمضان کجا بریم؟

بهترین مقاصد گردشگری در ماه رمضان

بهترین مقاصد گردشگری در ماه رمضان کجاست؟ ماه رمضان کجا بریم ؟ با شروع ماه مبارک رمضان فعالیت های مردم شکل دیگری به خود گرفته و معمولا تفریحات از زمان افطار تا سحر تغییر پیدا می کند بخصوص که چندین سال است ماه رمضان همزمان با فصل تابستان و روزهای طولانی همراه شده است، اما در این میان عده ایی هستند که در این ماه تصمیم به سفر می گیرند برای آشنایی با ماه رمضان کجا بریم ؟ با ایران نیهون همراه باشید.

در گذشته با شروع ماه مبارک رمضان مسلمانان کمتر به فکر سفر رفتن می افتادند و ترجیح می دادند برنامه سفرهای خانوادگی یا کاری را در ماه های دیگر سال انجام دهند اما با گذر زمان و راحت شدن شرایط سفر و اضافه شدن امکاناتی همچون سفر با هواپیما سفر در این ماه پر خیر و برکت نیز بیشتر شده اما اینکه کدام مقاصد برای سفر در این ماه مناسب برای سفر است موضوع دیگریست که از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

ماه رمضان کجا بریم ، اگر قصد سفر در ماه رمضان رادارید بیشتر از هرچیزی راهنمای گردشگری ایده آلی نیاز دارید تا شما را برای انتخاب بهترین مقصد برای سفر ماه رضان همراهی کند تا بتوانید تصمیمی درست بگیرید. اما اگر از احکام روزه مسافر در ماه مبارک رمضان اطلاع ندارید بروی لینک کلیک کنید.

بهترین کشورها برای سفر های ماه رمضان

ماه رمضان کجا بریم ؟ در میان سفرهای ماه مبارک رمضان نام کشورهای که حال و هوایشان مناسب برای سفر در این ماه است بسیارند که در میان آن ها کشورهایی مانند اندونزی، سنگاپور، امارات متحده عربی، اردن، مصر و مراکش و … بیشتر می درخشد.

اندونزی

اندونزی یکی از همان شهرهای است که برای سفر در ماه رمضان درست از اواخر ماه شعبان جشنی برای فرا رسیدن این ماه بزرگ برگزار می کنند و سنت های قدیمی و خاصی را برای برگزاری جشن خود در آغاز ماه رمضان دارند، در بسیاری از مراکز خرید و رستوران ها پیشنهادهای ویژه همراه با تبلیغات جذاب و خوراکی های خوشمزه ماه رمضان را برای افطار آماده می کنند.

دبی

همانطور که می دانید شهر دبی یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در چند سال اخیر بوده است که در ماه مبارک رمضان نیز از همیشه جذاب تر است، در این شهر علاوه بر جاهای دیدنی دبی، امکانات رفاهی مناسب و رویدادهایی محلی وجود دارد که هدف از ایجاد آن آموزش و یادآوری اهمیت این ماه مبارک می باشد و برای عموم مردم در شهر دبی برگزار می شود.

زمان افطار در دبی با صدای توپی اعلام می شود و هتل ها نیز در این زمان برای برپایی افطار از دچادرهای عربی استفاده کرده و با پشتی و فرش های ایرانی آن را تزیین می کنند.در این میان برای افرادی که روزه نیستند در این ماه در شهر دبی امکانات بیشتر و بهتری ارائه می شود.

استانبول

شهر باستانی و قدیمی استانبول که پایتخت فرهنگ اسلامی ترکیه در دوران امپراطوری عثمانی بوده است هنوز هم به با احترام به سنت ها و مراسمات ماه مبارک رمضان پای بند می باشد و همانند گذشتگان خود باشکوه برگزار می شود.دولت محلی هزینه ایی برای ساخت چادرها و جاهایی که در فضای عمومی شهر باشد کنار می گذارد و شب ها هنگام اذان و افطار روزه داران و حتی کسانی که روزه نیستند کنار یکدیگر روزه ی خود را باز می کنند.

درست در این ماه مبارک زمان بازدید از جاهای دیدنی استانبول و مسجد کبود استانبول است، در این شب ها در محافل عمومی قرآن پخش می شود و بعد از افطار نیز اجراهای خیابانی و رقص محلی آغاز می شود.

مالزی

مالزی در ماه مبارک رمضان به بازارهای غذا شهرت دارد و در آن انواع مختلفی از غذاهای سنتی، تنقلات، خوراکی ها و دسرهای گوناگون را می بینید که تنوع و زیبایی باعث شده است علاقمندان زیادی برای بازدید از این بازارها به مالزی بروند، گرداشگران در این میان همانند مردم محلی و روزه داران در هنگام افطار جشنی برپا می کنند.این جشن ها شامل اجراهای ویژه همانند رقص های سنتی می شود.

قاهره، مصر

شهر قاهره جایی است که تمدن های باستانی مختلفی با هم تلفیق شده است و باعث شده است تنوعی از میراث فرهنگی شکل بگیرد، در ماه مبارک رمضان در این شهر فانوس هایی را می بینید که خیابان های قاهره، مغازه ها و خانه ها آراسته است.این فانوس های زیبا درست در هنگام غروب خورشید و زمان افطار روشن می شود که نشان از پایان روزه داری دارد و درست در هنگام طلوع خورشید و هنگام شروع روزه داری بازهم خاموش می شود.

تمامی جاذبه ها و جاهای دیدنی مصر در هنگام روز باز است اما ممکن است به دلیل عید فطر کمی زودتر بسته شود.سفر به قاهره با زیباترین معماری اسلامی و تاریخی در ماه مبارک رمضان جذابیت دیگری برای گردشگران دارد.

ایرانگردی در ماه رمضان

چندین سال است مردم کشورمان در فصل تابستان و آب و هوای گرم روزه می گیرند و ساعات طولانی را روزه داری می کنند، در ماه رمضان حال و هوای خیابان ها خاص تر می باشد.رستوران ها و کافه ها در طول روز بسته می باشند و بعد از افطار تا پاسی از شب فعالیت دارند.مقاصد مهم برای ایرانگردی و سفر در ماه مبارک رمضان شامل مشهد، ارومیه، شیراز، تبریز، اصفهان و … می باشد.

شیراز

از معروفترین و پر رفت و آمد ترین مکان های شیراز در ماه مبارک رمضان که معمولا هم گردشگران و هم مردم روزه دار شیراز به آنجا می روند می توان به زیارت شاه چراغ، حافظیه اشاره نمود و سپس برای باز کردن روزه حتما سفره خانه های سنتی و زیبای شیراز در اطراف جاهای دیدنی شیراز می روند، از غذاهای معروف هنگام افطار در این شهر می توان به آش سبزی یا آش کارده اشاره نمود که از جمله غذاهای معروف شهر شیراز می باشد.شهر شیراز در ماه مبارک رمضان در کنار تمامی جاذبه های دیدنی و زیبایش جایی مناسب برای سفر در ماه مبارک رمضان می باشد.

اصفهان

شهر اصفهان در ایام ماه مبارک رمضان حال و هوای دیگری دارد، افطار کنار زاینده رود و کوه صفه از کارهای همیشگی مردم اصفهان و گردشگرانی است که به این شهر سفر کرده اند و درست از بعد از افطار تا هنگام سحر را در آنجا می گذرانند.از غذاهای خوشمزه این شهر در ماه رمضان می توان به حلیم شیر، نان گندم، خورش ماست، حلیم بادمجان و آش شله قلمکار اشاره نمود.برای آشنایی با جاهای دیدنی اصفهان با ما همراه باشید.

رشت

رشت یکی دیگر از مقاصد مهم در ماه رمضان می باشد که غذاهای خوشمزه خود معروف است، اگر در ماه مبارک رمضان به شهر رشت سفر می کنید حتما از محله چله خانه دیدن کنید و در این محله قدیمی به آش فروشی معروف و قدیمی آن در هنگام افطار سری بزنید.علاوه بر آش شیرینی های خوشمزه ای که در گیلان پخت می شود یکی دیگر از خوشمزه های این شهر است که علاقمندان بسیاری دارد.

بطور کلی اگر شهر رشت را برای سفر در ماه مبارک رمضان انتخاب کردید مطمئن باشید که خاطره ایی به یادماندنی از این شهر زیبا را برای خود ثبت کرده اید.

مشهد

از آنجایی که شهر مشهد یکی از مهمترین شهرهای مذهبی کشور است در ماه مبارک رمضان نیز مسافران و گردشگران بسیاری را پذیرا می باشد، درست بعد از راز و نیاز در حرم مطهر حتما سری به کوچه و خیابان های اطراف حرم بزنید و روزه خود را در رستوران های اطراف حرم باز کنید و از جاهای دیدنی مشهد در شب دیدن کنید و از فضای کوه سنگی و طرقبه در این ماه لذت ببرید.

برچسب ها:
0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات