گردشگری در ماه رمضان

گردشگری در ماه رمضان

ماه رمضان فرصتی برای میزبانی از گردشگران مسلمان

ماه رمضان فرصتی مناسب برای میزبانی و جذب گردشگران مسلمان است؟ و این درحالی است که در کشورمان سفر ها با کاهش چشمگیری روبرو هستند. در برخی از کشور ها مسلمان این ماه فرصت مناسبی برای جذب گردشگران تلقی می شود. برای آشنایی با گردشگری در ماه رمضان با ایران نیهون همراه باشید.

گردشگری در ماه رمضان دیگر کشورها

جالب است بدانید بر خلاف کشورمان در برخی از کشورهای مسلمان اقدام به برگزاری جشنواره در ماه رمضان می کنند که این جشنواره ها از زمان افطار شروع می شوند و با پذیرایی از گردشگران با غذاهای ویژه این ماه و همچنین جشنواره های خرید و سرگرمی که تا سحر ادامه دارند.

کشورهای مسلمان بخصوص کشورهای عربی برای گردشگری از قدرت نماد سازی ماه مبارک رمضان بهره برده اند که در بشتر فضاهای تبلیغاتی همچون تلویزیون،فضای مجازی(شبکه های اجتماعی) و تبلیغات محیطی برای جذب گردشگر در این ماه استفاده کرده اند که یکی از بارز ترین نماد های ماه رمضان فانوس رنگانگی است بیشتر دیده اید. که این نماد فانوس رنگارنگ ناخودآگاه شما را به حال هوای ماه رمضان خواهد برد.

برخی از کشورهای مسلمان همچون مالزی ، امارات ، ترکیه، اندونزی ، عربستان، اردن ، قطر ، مصر برای پذیرا شدن گردشگران مسلمان در ماه مبارک رمضان، از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی خاصی را اتخاذ می‌کنند تا حداکثر جذب گردشگر را در این ماه داشته باشند.

ماه رمضان در ایران

با وجود این ماه پر برکت سبک زندگی در ایران اسلامی که متفاوت می شود و این تغییرات چه از ساعات کاری ادارات ، فروشگاه ها و حتی سنت صله رحم به چشم می خورد. همچنین بازار کسب کارهای همچون پخت آش و حلیم و انواع شیرینی ها مخصوص این ماه داغ می شود.

و با وجود همه این مزایا برای جذب گردشگر در کشورمان اعم از سنت ها و فرهنگ در بین اقوام گوناگون همچنین وجود امکان مذهبی ، زیارتگاهی ، تاریخی و شرایط آب وهوای چهار فصل نتواسته ایم در ماه پر برکت اقدام به جذب گردشگر کنیم. برای آشنایی با احکام مسافر در ماه رمضان بروی لینک کلیک کنید. یا اینکه در ماه رمضان کجا بریم؟

گردشگری حلال چیست؟

گردشگری حلال را می توان به نوعی از گردشگری بیان کرد که تمام هماهنگی ها و تمهیدات و اقدامات بر مبنای موازین شرع اسلام انجام می گیرد.

اما گردشگری حلال را می توان یکی از زیر شاخه های گردشگری مذهبی دانست که در آن اقدامات به گونه ای سازماندهی می شود تا مناسب خانواده های مسلمان و پایبند به شریعت اسلام باشد. در تعریف سازمان جهانی جهانگردی نیز آمده است در گردشگری حلال هتل ها، مراکز اقامتی و پذیرایی از سرو هرگونه مشروبات الکلی و ارائه گوشت خوک اجتناب کرده و اماکن عمومی و تفریحی مانند استخرها، سواحل دریا، مراکز ماساژ درمانی و اسپا با رعایت جداسازی حریم زنان و مردان طراحی می شود.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات