فستیوال شکوفه گیلاس در ژاپن ( ساکورا )

فستیوال شکوفه گیلاس در ژاپن ( ساکورا )

شکوفه های گیلاس ژاپن

با شروع فصل بهار در ژاپن، فستیوال شکوفه های گیلاس به زیبایی هرچه تمام تر برگزار می شود.یکی از جاذبه های زیبای کشور ژاپن که سالانه پذیرای مسافران و توریستان بسیاری است دریاچه شفاف شکوفه های گیلاس می باشد، این درخت زیبا با نام ساکورا به عنوان درخت ملی کشور ژاپن شناخته شده است.برای آشنایی بیشتر با شکوفه های گیلاس ژاپن با ایران نیهون همراه باشید.

ساکورا

ساکورا در زبان ژاپنی نامی است که مردم ژاپن، درخت گیلاس را با آن می خوانند.جالب است بدانید در طبیعت ساکوراها هم به صورت خود رو و هم به صورت پرورشی وجود دارند، بیشترین تعداد ساکوراهای پرورشی همان ساکوراهای زینتی هستند که از نظر زیبایی گل کیفیت بالایی دارند اما این شکوفه ها تبدیل به میوه گیلاس نمی شوند و اگر هم که تبدیل به این میوه خوشمزه شوند باز هم کیفیت ارسال به بازار را ندارند.

این گل زیبا یک گیاه غیر رسمی می باشد که نقش مهمی در فرهنگ و تاریخ ژاپنی ها داشته است.نکته ایی که راجب این شکوفه های زیبا وجود دارد طول عغمر کوتاهشان است، این گل ها تنها چند روز عمر دارند و بنا به همین دلیل ژاپنی ها در همان چند روز جشن های باشکوهی برگزار می کنند، این گل زیبا ( ساکورا ) نمادی از زندگی زودگذر و زیبایی است.

تاریخچه  

این درختان به غیر از کاشت در جهت لذت بردن از زیبایی ها نیز از زمان های بسیار کهن تا به امروز استفاده می شده و نه تنها میوه این درختان بلکه از گل و برگ آن ها نیز به عنوان ماده ایی غذایی استفاده می کردند.عمر این درختان بسیار طولانی می باشد و ژاپنی ها از قدیم این گل را گل سرسبد دیگر گل ها می دانستند و شکوفه های ساکورا را گل ملی کشور خود می دانستند و اهمیت آن به میزانی است که در ادبیات و شعرهای خود نیز از آن بسیار یاد کرده اند.در کشور ژاپن حدود 600 نوع گونه، رقم و نژادهای مختلف از درخت ساکورا موجود می باشد.

شکوفه های گیلاس در فصل بهار ( ژاپن )

توصیه می شود اگر در فصل بهار به ژاپن سفر کردید از تماشای این فستیوال زیبا و دریاچه ی شکوفه های گیلاس غافل نشوید و حتما به آنجا سری بزنید و از دیدن پهنه ی وسیعی از پارک های جنگلی صورتی لذت ببرید.گردشگران بسیاری در اوایل ماه ژانویه انتظار شکوفه ها را می کشند و برگزاری جشنی کهن با نام هانامی در کنار این همه زیبایی به گردش دسته جمعی می پردازند.

شکوفه دادن درختان گیلاس معمولا از شهر اکیناوا در ژاپن آغاز و در اواخر ماه ژانویه آغاز می شود و بعد از آن کم کم به سمت مناطق شمالی گسترش پیدا می کند و در شهرهای توکیو و کیوتو در اواخر مارس تا اوایل آوریل شاهد به گل نشستن درختان گیلاس هستند.

از آنجایی که درختان گیلاس برای ژاپنی ها از اهمیت بخصوصی برخوردار است میتوانید در هر گوشه و کناری در این کشور درختان گیلاس را مشاهده کنید اکثرا درختان گیلاس در مدارس و ساختمان های دولتی کاشته شده است و از آنجایی که سال مالی و تحصیلی در ژاپن در ماه آوریل شروع می شود معمولا اولین روز کار و مدرسه با جشنواره ساکورا همزمان می باشد.

فستیوال شکوفه های گیلاس ژاپن

ژاپنی ها علاوه بر پیشرفت های چشمگیر و زبان زد در بسیاری از عرصه ها، فستیوال گیلاس نیز یکی از زیباترین رویدادهای ژاپن است که هر ساله در حدود اسفند ماه در کشور ژاپن برگزار می شود.فستیوال شکوفه های گیلاس هرساله از حدود 29 اسفند تا 21 فروردین در شهر توکیو در ژاپن برگزار می شود.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات