شیراز کجا بریم؟

شیراز کجا بریم؟

نقد و بررسی

توضیحات

شیراز کجا بریم؟

شیراز کجا بریم؟ شیراز یکی از شهرهای تاریخی و مهمترین مقاصد گردشگری کشور می باشد که در میان گردشگران از محبوبیت خاصی برخوردار است، اگر تصمیم سفر به شیراز را دارید مطمئنا برنامه ریزی برای سفر آنقدر که فکر می کنید راحت نیست و انتخاب های گوناگونی برای سفر در مسیرتان قرار می گیرند.برای آشنایی با شیراز کجا بریم؟ تا سفری به یاد ماندنی در پیش رو داشته باشید با ایران نیهون همراه باشید.

بهترین رستوران های شیراز

رستوران هفت خوان

از نظر بسیاری از گردشگران و مسافران رستوارن هفت خوان در نزدیکی دروزاه قرآن و هتل بزرگ یکی از بهترین رستوران های شیراز می باشد که با رفتن به این رستوران شیراز جور دیگری می چسبد.این رستوران با 5 سالن و رستوران مختلف و دو کافی شاپ یکی از پر زرق و برق ترین رستوران های بزرگ در شیراز می باشد که منوی متنوعی برای هر نوع سلیقه غذایی وجود دارد.

برگزاری موزیک زنده در این رستوران همیشه پا برجاست و محیط و گرم و صمیمی آن بسیار دلنشین است. نکته ای که در این میان کمی اذیت می کند قیمت بالای غذاهای رستوران هفت خوان است که برای انتخاب کمی مرددتان می کند اما یکبار امتحان کردن این رستوران خالی از لطف نیست.

رستوران صوفی

رستوران صوفی یکی از قدیمی ترین رستوران های شهر می باشد که حدود دو دهه سابقه دارد و به دلیل موقعیت مکانی مناسب و قرارگیری در نزدیکی باغ عفیف آباد و باغ ستارخان طرفداران بسیاری دارد، در این رستوران هرچند منوع متنوعی دارد اما انتخاب کباب های صوفی از معروفیت خاصی برخوردار است.

رستوران شرزه

رستوران شرزه یکی از قدیمی ترین و معروفترین رستوران های شیراز می باشد که در نزدیکی هتل زندیه واقع شده است، اگر قصد گشت و گذار در نزدیکی بازار وکیل و حمام وکیل را دارید می توانید در نهایت به این رستوران بی نظیر سری بزنید و خودتان را به خوردن غذاهای خوشمزه رستوران شرزه دعوت کنید.

این رستوران یکی از رستوران های سنتی با موسیقی زنده می باشد، باتوجه به قیمت بالای غذاها در این رستوران شاید کمی مرددتان کند اما حقیقتا یک بار ارزش امتحان را دارد.

پیتزا ناپل

یکی از بهترین پیتزاهای ایتالیایی، پیتزا ناپل است که با کیفیت خوب و پخت عالی در کنار فضایی صمیمی و دوست داشتنی از بهترین رستوران های تهران به شمار می رود.

بهترین کافه های شیراز 

شیراز کجا بریم؟ بهترین کافه های شیراز

کافه فردوسی

کافه فردوسی در قلب شهر شیراز واقع شده است و نام آن را به یاد حکیم ابوالقاسم فردوسی نامگذاری شده است، در منوی کافه فردوسی تنوع بسیاری مشاهده می کنید و انواع غذاهای گیاهی نیز سرو می شود.

کافه هدایت

کافه ای دنج و کوچک و در عین حال فضایی چشم نواز و صمیمی می باشد که اعنوان مختلفی از غذاهای گیاهی و غیرگیاهی تهیه شده است، این کافه زیبا مجهز به اینترنت بی سیم وای فای می باشد که از هرجهت برای سپری کردن عصری زیبا مناسب می باشد.

کافه هتل ستارگان

کافی شاپ هتل ستارگان از اسمش مشخصه یکی از مجموعه های هتل ستارگان است که از زیباترین و مدرنترین کافی شاپ های شهر شیراز به حساب می آید که ارزش وقت گذرانی را دارد.

کافه یوگا

اگر به دنبال کافه ایی شیک و مدرن می گردید بهتونکافه یوگا شیراز را پیشنهاد می کنیم، وقت گذرانی در محیطی آرام و زیبا با طراحی داخلی زیبا یکی از بهترین حس ها و حال و هوایی است که می توانید در سفر تجربه کنید.

بهترین تفریحات شیراز 

برای آشنایی با بهترین مکان های تفریحی شیراز و شیراز کجا بریم؟ با ما همراه باشید.

شهربازی گاندو

اگر به دنبال تفریحات هیجان انگیز در سفر به شیراز می گردید ما به شما شهربازی گاندو را پیشنهاد می کنیم، این شهربازی با پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه های بازی یکی از بهترین انتخاب های شما می تواند باشد تا ساعاتی خوش و لذت بخش را سپری کنید.

باشگاه پنت بال جنگلی شهید چمران

پنت بال یکی دیگر از تفریحات پرهیجان است که نمی توان از آن گذشت، باشگاه پبن بال شیراز با امکتاناتی مناسب و مجهز با به روزترین وسایل بازی یکی دیگر از تفریحات مناسب می باشد.

پارک جنت

پارک جنت یکی از رویایی ترین پارک های شهر می باشد که به دلیل راهروهای طولانی و احاطه شده یا درختان کاج یکی از معروفترین پارک ها نیز به حساب می آید.این پارک با امکاناتی مناسب پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری می باشد که هرساله شیراز را برای سفر انتخاب می کنند.

لونا پارک

این پارک در نزدیکی درازه قرآن شهر شیراز قرار دارد و همین موضوع باعث محبوبیت بیشتر آن نیز شده است، پارک لونا با امکانات تفریحی مناسب خود می تواند ساعاتی مردم محلی و مسافران را سرگرم کند.

بهترین جاهای دیدنی شیراز

شیراز کجا بریم؟ بهترین جاهای دیدنی شیراز

جاهای دیدنی شیراز بسیارند و بناهای تاریخی و آثار ارزشمندی برای بازدید در این شهر وجود دارد که ما به توصیف تعدادی از این جاذبه های می پردازیم.

حافظیه

حافظیه یکی از جاذبه های معروف شهر می باشد که در شمال شهر واقع شده است، این آرامگاه هرساله پذیرای مسافران و عاشقان حافظ دوست بسیاری می باشد.

باغ های تاریخی و زیبای شیراز

مجموعه باغ های ارم، باغ عفیف آباد، باغ نارنجستان قوام، باغ دلگشا و باغ جهان نما و … از جمله باغ های زیبای این شهر می باشد که هرکدام به تنهایی تاریخ و ارزشی بسیار را در گوشه گوشه خود جای داده است، اگر می خواهید بدانید شیراز کجا بریم؟ کافیست در این مقاله با ما همراه باشید.

بناهای تاریخی و مذهبی

مجموعه بناهای تاریخی و مذهبی شهر شیراز که شامل پاسارگاد، تخت جمشید، دروازه قرآن، ارگ کریم خان، حمام و بازار وکیل و نقش رستم و … می باشد.بطور حتم تماشای تاریخ و عظمت باشکوه ایران بعد از بازدید از این آثار برای هرکسی ارزشمند است.

مراکز خرید شیراز 

شیراز کجا بریم؟ بهترین مراکز خرید شیراز

بازار وکیل

بازار وکیل تنها یک بازار در قلب شهر نمی باشد بلکه شاهکاری از معماری ایرانی می باشد که در آن پارچه های مرغوب، فرش و سایر سوغاتی های شیراز مانند شیرینی های همچون مسقطی و عرقیجات های متفاوت با بهترین کیفیت ها در آن یافت می شود.

مجتمع تجاری خلیج فارس

مجتمع تجاری خلیج فارس با 500 متر مربع مساحت یکی از بهترین و مدرنترین مراکز خرید شهر شیراز می باشد که بزرگترین مجتمع تجاری کشور نیز به حساب می آید.

بازار مسگری ها

بازار مسگری ها از بقایای مانده از بازار قیصریه می باشد که به دلیل وقوع زلزله خراب شده و در نهایت بر پایه های آن این بازار بنا نهاده شده است.بازار مسگری ها همانطور که از اسمش بر می آید یکی از مراکز سنتی عرضه لوازم خانگی و لوازم مسی می باشد.

سوغاتی های شیراز 

شیراز کجا بریم؟ خرید سوغاتی یکی از مهمترین بخش های مهم سفر است، سوغاتی های شیراز شامل سوغاتی های خوراکی، صنایع دستی، ظروف و اشیای نقره، منبت کاری، قلم زنی، مینا کاری، شیشه گری، زیر انداز نمدی و … می باشد.

بهترین هتل های شیراز

شیراز کجا بریم؟ بهترین هتل های شیراز

هتل یزرگ شیراز

هتل بزرگ شیراز

هتل بزرگ شیراز از بهترین هتل های 5 ستاره شیراز است که در آبان ماه سال 1392 به بهره برداری رسیده است و بر فراز کوه های شمال شرقی شهر شیراز با 14 طبقه بنا، 158 باب اتاق با امکانات کامل اقامتی و تفریحی واقع شده است.

آدرس : شیراز، بلوار آیت الله ربانی، دروازه قرآن

هتل هما شیراز

هتل 5 ستاره ی هما شیراز دارای 8 طبقه و 212 باب اتاق و 22 سوئیت اقامتی با تمامی امکانات رفاهی می باشد که با چشم انداز زیبا و موقعیت مکانی منحصربفرد خود مسافران بسیاری را به سوی خود دعوت می کند.

آدرس : شيراز، خيابان مشكين فام، جنب پارک آزادی

هتل چمران شیراز

هتل چمران شیراز با 16 طبقه و 250 باب اتاق و سوئیت یکی از لوکس ترین هتل های 5 ستاره شهر شیراز می باشد. محل قرارگیری هتل چمران و نزدیکی به جاذبه های گردشگری و تفریحی باعث آن شده است که این هتل بسیار مورد استقبال مسافران قرارگیرد بگونه ایی که نماد بلوار چمران در این چند سال اخیر هتل چمران شده است.

آدرس : شیراز، بلوار چمران، هتل بزرگ چمران

هتل پارس شیراز

هتل 5 ستاره بین المللی پارس با 2 برج 13 طبقه و 188 باب اتاق مدرن و لوکس و 27 سوئیت مجلل و 2 دستگاه آپارتمان جداگانه با تمامی امکانات استاندارد دنیا آماده خدمت رسانی به مسافران می باشد.نزدیکی این هتل به فلکه و بیمارستان نمازی و دسترسی راحت به بلوار چمران آن را در میان مسافران بسیار محبوب کرده است.

آدرس : شیراز، خیابان زند، رو به روی خیابان فلسطین

هتل کریم خان شیراز

هتل 4 ستاره کریم خان شیراز یکی از نوساز ترین هتل های شیراز می باشد که در سال 1392 در خیابان زند تاسیس شده است، این هتل زیبا با تلفیق معماری سنتی و مدرن فضای زیبایی را برای مسافران و توریستان خود فر اهم کرده است.

آدرس : شیراز، خیابان زند، خیابان رودکی، نبش خیابان مکتبی

هتل سنتی نیایش شیراز

هتل 3 ستاره سنتی نیایش شیراز با نمایی از درختان سر به فلک کشیده و شیشه های رنگی و حوض و فواره هایی در حیاط، زیبایی چشم نوازی را به مهمانان خود تقدیم می کند.

اقامتگاه سنتی نیایش شیراز خانه ای است تاریخی که در زمان جلسات انجمن ادب شیراز در آن فعالیت داشته است و جالب بدانید که اولین روزنامه شیراز نیز در این خانه به چاپ رسیده است.دسترسی راحت این اقامتگاه به شاه چراغ و دیگر جاذبه های تاریخی شهر شیراز و قرار نگرفتن در محدوده طرح ترافیک از مزیت های این هتل می باشد.

آدرس : شیراز، سه راه نمازی، به سمت شاهچراغ، کوچه 4، رو به روی بی بی دختران

تصاویر