سفر به دشت شقایق های کالپوش

سفر به دشت شقایق های کالپوش

نقد و بررسی

توضیحات

اردیبهشت بهترین زمان برای سفر و طبیعت گردی بهترین فرصت برای دیدن شقایق های دشت کالپوش که جلوه ای شگفت انگیز در این دشت ایجاد می کنند. با مجله گردشگری ایران نیهون همراه باشید.

در اواسط اردیبهشت تا اوسط خرداد دشت کالپوش، شاهد میلیون ها گل شقایق خواهد بود، گل های شقایق با رنگ سرخ مناظر فوق العاده زیبای را خلق می کنند که هر ببینده ای در نگاه اول بهشتی گمشده ای بروی زمین را تجسم می کند.

دشت شقایق‌های کالپوش

این دشت فوق العاده زیبا در حد فاصل شهرستان میامی قرار دارد، وجود آبشار ها ، چشمه ها و گونه های درختان جنگلی در محدوده آن و نیز مناطق زیبای قشقلته، آبشار زو ، آبشار حسین آباد در پیرامون آن است.

منطقه دشت کالپوش ۱۴ هزار هکتار جنگل، ۳۰ هزار هکتار مرتع و ۳۴ هزار هکتار مزارع زیر کشت و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگل‌داری در فصل بهار ، همچنین با دشت‌های فوق العاده زیبا از گل‌های شقایق در مجاورت با پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارک ملی گلستان است.

به منظور ایجاد تنوع در سفر، برای بازگشت مسیر نردین، گردنه خوش ییلاق، شاهرود را انتخاب کنید تا چشم‌ اندازهای زیبای روستای تلوبین و گلستان را نظاره کنید. بازدید از آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه تاریخی بسطام و آرامگاه سلطان العارفین، بایزید بسطامی می‌تواند از برنامه‌های سفر شما در بازگشت از منطقه کالپوش باشد.

دسترسی به دشت شقایق‌های کالپوش

دشت شقایق های کالپوش از تهران پس از گذراندن ۴۶۰ کیلومتر از مسیر تهران به مشهد و رسیدن به شهر میامی (سمنان) به سمت شمال (جاده جاجرم) تغییر مسیر و به سوی منطقه بکر کالپوش مسیر را ادامه دهید. دشت شقایق‌های کالپوش در ۱۶۰ کیلومتری شمال شهر میامی قرار گرفته است.

بهترین زمان دیدن دشت شقایق‌های کالپوش

بهار را بهترین زمان و فرصت برای دیدن دشت شقایق های کالپوش با وجود سرسبزی و جنگل های اطراف آن انتخاب کنید. پیشنهاد ما برای رفتن به این منطقه از اوسط اردیبهشت تا اوسط خرداد ماه است که از دیدن شقایق های این منطقه لذت ببرید.

تصاویر