ستاره‌ های هتل به چه معناست؟

ستاره‌ های هتل به چه معناست؟

ستاره های هتل

تعداد ستاره‌ های هتل به چه معناست؟ زمانی که می خواهید هتل رزرو کنید با ستاره های مواجه می شوید که هتل را از یک دیگر جدا می کنند. که به نوعی رتبه بندی هتل تلقی می شود اما این ستاره ها براساس چه معیار های به هتل ها داده می شود و چه خدمات و امکاناتی را در اختیار مسافران می گذارند. با ایران نیهون همراه باشید.

ستاره دار بودن هتل به مسافران می فهماند که  براساس  چه خدماتی و امکاناتی هتل مورد نظرشان را انتخاب کنند. اما لازم است بدانیم این ستاره ها و  رتبه‌بندی‌ها مبنای واحدی در سراسر دنیا ندارند و تعداد ستاره‌ های هتل بر مبنای معیارهای متفاوتی داده می‌شود.

هتل ۱ ستاره

هتل های 1 ستاره در واقع به هتل های کوچکی گفته می شود که درملک شخصی مالک آن واقع‌ شده‌اند. فضای این هتل‌ها بیشتر شخصی بوده و تسهیلات ابتدایی ارائه می‌دهند. این هتل‌ها باید در نزدیکی مراکز تجاری، پایانه‌های حمل‌ونقل عمومی و رستوران‌ها ساخته شوند.

هتل ۲ ستاره

هتل های 2 ستاره در واقع به هتل های گفته می شود که دارای امکاناتی مناسب ولی محدود هستند. اتاق‌های کوچک یا متوسط هتل‌ها مجهز به تلفن و تلویزیون است. خدمات داخل اتاق ممکن است ارائه نشود.

هتل ۳ ستاره

هتل های 3 ستاره بیشتر در حاشیه بزرگ‌راه‌ ها و مراکز تجاری واقع‌ شده‌اند و خدمات نسبتا خوبی دارند که اتاق های بزرگ و همچنین لابی نسبتا خوب دارا هستند. اما رستوران های هتل های سه ستاره در حد متوسط هستند. همچنین دربان و خدمه، باشگاه بدن‌سازی کوچک و استخر معمولا در این  هتل‌ ها وجود دارد.

هتل 4 ستاره

هتل های 4 ستاره معمولا با محیط رسمی، بزرگ و با خدمات درجه ۱ در این گروه قرار می‌گیرند. که این هتل اغلب به مراکز خرید و امکان تفریحی نزدیک هستند و اتاق‌های مبله زیبا، رستوران، خدمه و پارکینگ هم از خدمات این هتل‌ها است.

هتل ۵ ستاره

هتل های 5 ستاره را هتل های لوکسی می گویند که به بهترین شکل خدماتشان را به مسافران ارائه می دهند. و اتاق‌های هتل‌های پنج ستاره با تختخواب‌ها و ملحفه‌های مجلل آراسته‌شده و هر اتاق امکاناتی چون سیستم صوتی، ویدئو و جکوزی دارد. همچنین در این هتل ها رستوران‌های متعددی وجود دارد که انواع و اقسام غذاها را در منوی خود دارند. البته در هتل های 5 ستاره خدمات داخل اتاق شبانه‌روزی است و باشگاه بدن‌سازی، خدمه، پارکینگ و سایر خدمات از ملزومات این نوع هتل‌ها است.

سیستم ستاره دهی هتل‌ ها

سیستم ستاره دهی هتل‌ ها و معنای تعداد ستاره‌ها در هر کشوری متفاوت است. برای جلوگیری از سردرگمی گردشگران بسیاری از کشورهای اروپایی از معیارهای مشابهی که مورد تصویب قرارگرفته، برای ارزیابی هتل‌ها استفاده می‌کنند.

این معیارها نخستین بار در سال ۱۹۷۹ در سویيس تدوین شد و به دنبال آن کشورهایی چون آلمان و اتریش از آن استفاده کردند. این معیارها برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ در آلمان به‌عنوان قانون تصویب شد و در سراسر آلمان به اجرا درآمد.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات