روستای درک

روستای درک

نقد و بررسی

توضیحات

روستای درک

روستای درک کجاست؟ با شنیدن اسم روستای درک بالطبع هرکسی تعجب می کند و بعد از آن به فکر فرو می رود که آیا همچین روستایی در ایران وجود دارد؟ و اگر هست در کدام نقطه از این سرزمین پهناور واقع شده است؟ برای آشنایی با روستای درک با ایران نیهون همراه باشید.

سیستان و بلوچستان

روستای درک در یکی از سحرآمیزترین ساحل های استان سیستان و بلوچستان واقع شده است و همانند نگینی در قلب جنوب شرقی کشورمان میدرخشد.سرزمینی که در طی خشکسالی های بسیار و ممتد و کم توجهی های زیاد به یکی از استان های محروم تبدیل شده است، در این روستای زیبا شاهد رسیدن رویایی خشکی و دریا هستیم و مرزی بین دو بهشت که می تواند شما را از خشکی و گرمای سوزان کویر به اب های خنک و زلال خلیج فارس برساند.برای آشنایی با جاهای دیدنی چابهار با ما همراه باشید.

روستای درک کجاست؟

در جنوب استان سیستان و بلوچستان و در امتداد دریای عمان، در فاصله 180 کیلومتری چابهار و در حدود 120 کیلومتری مرکز شهرستان کنارک به روستای درک می رسید. در راه رسیدن به خود دو بندر مهم بندر چابهار و بندر عباس را جای داده است که به زیبایی های این مسیر نیز افزوده است.

مزایای سفر

اگر بخواهیم از مزایای سفر به این روستا برایتان بگوییم ابتدا به این موضوع توجه کنید که منطقه ایی که روستای درک در آن واقع شده است محلی مناسب و بکر برای کمپینگ زدن می باشد که در دل کویر شما می توانید در زیر سایه درختان تنومند استراحت کنید و از دیدن رمل ها و غروب کویر و دریا نهایت لذت را ببرید.در زمان تابش آفتاب سوزان کویر شما می توانید به آب تنی و قدم زدن در کنار دریایی بدون زباله و بی نهایت بکر و تمیز بپردازید، اگر علاقمند به سفربه جاهای بکر و دنج هستید حتما سفر به روستای زیبای درک را از دست ندهید.

جاذبه ها

روستای ناشناخته درک با تنها جاذبه خود که همان تلاقی کویر با دریا می باشد یکی از بهترین جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان است که می تواند علاقمندان بسیاری را به خود جذب کند و بدون تفریحات خاصی سفری به یادماندنی را برایتان رقم بزند.

رمل های شن سفید رنگ که از دلشان نخل های سر به فلک کشیده روییده است و هوش را از سر هر بیننده ایی می برد، شاید برایتان این سوال شود که چرا در کنار آب های شور اقیانوس نخل های بلند قامت و پر سایه روییده است، اما بدانید که در روستای درک فقط کافی است به اندازه 2 متر زمین را بکنید تا به آب شیرین برسید و دلیل رویش نخل های تنومند روستا نیز همین امر است.

امتداد خط ساحلی کویری با دریا را در هیچ نقطه ایی از ایران نمی توانید پیدا کنید پس اگر به این روستا سفر کردید تا می توانید از این طبیعت بکر لذت ببرید و اجازه بدهید پاهایتان شن های کویری را لمس کنند و اگر بدنبال تفریح پرهیجان تری هستید توصیه می شود که آفرود سواری را در این روستا نیز به دیگر تجربه های بکر و لذت بخش خود اضافه کنید.

تصاویر