راهنمای خرید بلیط قطار

راهنمای خرید بلیط قطار

بلیط قطار

سفر با قطار یکی از راحت ترین و امن ترین راه های مسافرت است، در هنگام خرید بلیط قطار می توانید در قسمت کوپه ویژه خواهران یا برداران بلیط بگیرید یا بصورت مسافر عادی اقدام به خرید کنید. مسافرت با قطار مزیت های زیادی را دارد که می توانید در طول راه قدم بزنید یا در رستوران قطار غذا یا نوشیدنی بخورید. و یا با خیال راحت طی مدت زمان مسافرت بروی تخت دراز بکشید و استراحت کنید. در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

انواع قطار ها

برای خرید بلیط قطار باید بدانید که قطارهای مسافرتی در ایران به دوسته تقسیم می شوند. قطارهای سالنی و قطار کوپه ای که قطارهای کوپه ای براساس ظرفیت قطار به دو دسته کوپه های چهار نفره و شش نفره تقسیم می شوند البته صندلی های قطار  کوپه بصورت تخت باز می شوند و می توانید استراحت کنید. اما برخی قطارهای کوپه هم هستند که صندلی آنها قابلیت قابلیت تخت شدن ندارند.

در قطارهای سالنی در هر ردیف سه یا چهار صندلی وجود دارد. نوع واگن این قطارها شامل قطارهای صبا اتوبوسی و پردیس سالنی است. علاوه بر مسیرهای حومه‌ای، قطارهای اتوبوسی در مسیرهای تهران به مشهد به  تهران، تهران به قم به تهران، تهران به میانه به تهران و تهران به یزد به تهران نیز تردد دارند.

حالا که با انواع قطار ها آشنا شدید می توانید براحتی براساس نیازتان اقدام به خرید بلیط قطار کنید.

شرکت های ریلی

برای خرید بلیط قطار با انواع شرکت های ریلی آشنا شوید.

قطار رجا – قطار فدک – قطار بن ریل –  قطار سیمرغ – قطار غزال – قطار البرز – قطار سروش – قطار مهتاب – قطار طوس – قطار صبا دو طبقه – قطار نور – قطار میلاد – قطار پلور سبز –  دلیجان – قطار خلیج فارس – قطار سپهر – قطار سهند – ریل باس ارم – قطار زندگی – قطار پردیس – قطار پرستو – قطار پارسی – قطار وانیاریل – قطار زاگرس – قطار سبز – قطار تبدیلی

قطارهای رجا

با شروع فعالیت های صنعت ریلی در کشور حمل مسافر و بار تفکیک نشده بود که این خدمات را راه آهن ایران انجام می داد. اما در سال 1376 خدمات مسافربری به شرکت رجا واگذار شد که این شرکت نیز در ابتدای کار زیر مجموعه بخش دولتی بود اما در ادامه در سال1388 به بخش خصوصی واگذار شد.

انواع قطارهای شرکت رجا

انواع قطارهای شرکت رجا براساس امکانات و خدمات به قطارهای قطارهای چهار تخته، قطارهای شش تخته، قطارهای سالنی و قطار مجلل زندگی تقسیم می‌شوند. برای خرید بلیط قطار  در ادامه همراه باشید تا انواع قطارها ر بررسی کنیم.

قطار چهار تخته

قطارهای چهار تخته مختلفی وجود دارند که این قطارها شامل قطارهای زندگی، سیمرغ و سبز، کلاس یک شامل قطارهای غزال و پلور سبز هستند اما کلاس دو شامل قطارهای لوکس چهار تخته و البرز و کلاس سه شامل قطار خلیج فارس تقسیم می‌شوند. که می توانید با خرید بلیط قطار برای مسافرت های دسته جمعی کوپه کامل و دربست بگیرید.

قطار شش تخته

قطارهای شش تخته به سه کلاس تقسیم می‌شوند و کلاس یک شامل قطار میلاد، کلاس دو شامل قطار پارسی و زاگرس و کلاس سه شامل قطار شش تخته تبدیلی می‌شود. که می توانید برای خرید بلیط قطار و مسافرت های دسته جمعی کوپه کامل و دربست بگیرید.

قطار سالنی

قطارهای سالنی به دلیل قیمت مناسبی که دارند برای کسانی که می خواهند در طول سفر صرفه جویی کنند گزینه مناسبی برای خرید بلیط قطار و مقرون به صرفه ای است. اما قطارهای سالنی نیز به سه دسته تقسیم می شوند که شامل قطارهای کلاس ویژه (تندروی پردیس)، کلاس یک (صبا و ارم) و کلاس سه (اتوبوسی، دو طبقه مترویی و معمولی صندلی) می‌شود.

قطار مجلل زندگی

اگر از آن دسته مسافرانی هستید که از پرواز می ترسید یا دوست دارید سفرهای لوکس و راحت داشته باشید می توانید با خرید بلیط قطار از دسته قطارهای مجلل بهره ببرید که این قطارها چه از نظر ظاهر چه از نظر امکانات متفاوت هستند.

در قطارهای مجلل به محض ورود با نوشیدنی خوشامدگویی از مهمانان پذیرایی می‌شود و دمپایی راحتی برای تردد در راهرو در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. هر کوپه مجهز به دو مانیتور 18 اینچ است که مسافران می‌توانند از آرشیو فیلم و موسیقی آن با استفاده از هدفون‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد استفاده کنند.

قیمت بلیط قطار

قیمت بلیط قطار به چند دسته تقسیم می شود و متفاوت است که قیمت آن براساس درجه بندی لوکس، درجه یک، درجه دو، سالنی و… تعیین می شود. که این درجه بندی براساس نوع قطار و امکاناتی که در اختیار مسافر قرار می دهد است. البته باید بدانید که خرید بلیط قطار برخلاف بلیط هواپیما از نرخ ثابت تری برخوردار است. که گزینه مناسب برای مسافرت تلقی می شود .

معرفی ایستگاه های راه آهن

ایستگاه راه آهن تهران

ایستگاه راه آهن مشهد

ایستگاه راه آهن رشت

امیدواریم در انتخاب بلیط قطار کمک کرده باشیم تا از سفرتان لذت ببرید.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات