خوش آب و هواترین شهرها و مناطق ایران در تابستان

خوش آب و هواترین شهرها و مناطق ایران در تابستان

خوش آب و هواترین شهر های ایران در تابستان

با شروع فصل تابستان و مسافرت های تابستانی همراه با تعطیلات مدارس به این فکر می کنید کجا سفر کنید که از گرمای این فصل در امان باشید. به مناطق و شهرهای خوش آب و هوای ایران سفر کنید. مقاصد خوش آب و هوای که در ایران کم هم نیست به برخی از نقاط اشاره می کنیم. در ادامه با معرفی خوش آب و هواترین مناطق ایران در تابستان همراه ایران نیهون همراه باشید.

آینالو

خوش آب و هواترین مناطق ایران در تابستان کدامند؟ منطقه حفاظت شده آینالو یکی از بهترین مناطق گردشگری آذربایجان غربی است. از معدود مناطق کشور که طبیعت آن دست نخورده باقی مانده است. این منطقه که دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی در ناحیه شمال غربی شهرستان کلیبر و در فاصله ۵۵ کیلومتری شهر کلیبر و در ۱۵ کیلومتری روستای عاشقلو قرار دارد.

دریاچه زریوار

خوش آب و هواترین مناطق ایران در تابستان کدامند؟ تالاب آب شیرین زریوار یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان کردستان شهرستان مریوان است. بهترین فصل برای بازدید از دریاچه زریوار و سفر به این منطقه، فصل بهار و تابستان است.

چالدران

چالدران یکی از شهرهای آذربایجان غربی است، که بر فراز رشته کوههای زاگرس قرار دارد و یکی از مرتفع ترین شهرستان های ایران است، با وجود آب و هوای کوهستانی این منطقه یکی از بهترین مناطق سفر در تابستان به شمار می آید.

سرعین

خوش آب و هواترین مناطق ایران در تابستان کدامند؟ اردبیل به هوای خوب و خنک در تابستان و چشمه‌های آب گرم سرعین شهرت دارد. سرعین شهری با چشمه‌های همیشه جوشان است که با هوای مطبوعش در تابستان یکی از نقاط پربازدید گردشگران در فصل تابستان تبدیل می شود.

جنگل‌های ارسباران

خوش آب و هواترین مناطق ایران در تابستان کدامند؟ ارسباران نام منطقه‌ای کوهستانی در استان آذربایجان شرقی است و یکی از زیباترین مناطق شمال غرب کشور به‌ حساب می‌آید. البته  یکی بهترین نقاط سفر در تابستان نیز به شمار می رود.

ماسوله

یکی از شهرهای خنک ایران در تابستان است،ماسوله در جنوب غربی استان گیلان در بخش سردارجنگل فومن، ۶۰ کیلومتری شهر رشت ۳۶ کیلومتری شهر فومن و ۲۰ کیلومتری شهر ماکلوان واقع شده است.

تالش

خوش آب و هواترین مناطق ایران در تابستان کدامند؟ یکی از مقاصد عالی برای سفر تابستانه تالش است. که از غرب به استان اردبیل، از شمال به آستارا، از جنوب به رودبار و از شرق به دریای خزر و انزلی محدود شده است. یکی از نقاط دیدنی تالش پارک جنگلی گیسوم است. همچنین منطقه ییلاقی سوباتان و آبشار ورزان در تالش با داشتن طبیعت زیبا، محیط دلربا و هوایی خنک، از دیگر دیدنی‌های تالش است.

دیلمان

دیلمان یکی از بکرترین ییلاق های شرق گیلان است این منطقه با آب و هوای سرد و کوهستانی، یک از مقاصد خنک سفرهای تابستانی به شمار می آید. دیلمان که در ارتفاع 2200 متری و در شهرستان سیاهکل استان گیلان قرار دارد.

داماش

خوش آب و هواترین مناطق ایران در تابستان کدامند؟ داماش از روستاهای ییلاقی دهستان جیرنده بخش عمارلو، شهرستان رودبار است. آب و هوای داماش در بهار و تابستان، آب و هوای معتدل و خنک دارد به همین دلیل این منطقه یکی از مقاصد عالی برای سفر تابستانی است.

فیلبند

فیلبند از خنک ترین و زیباترین روستاهای مازندران است که  این روستای زیبا را بام مازندران نامیده اند. که در مناطق جنوبی بابل قرار گرفته است. اگر خواهان تماشای پدیده اقیانوس ابر هستید، این منطقه می تواند گزینه مناسبی برای سفرتان باشد.

ماسال

ماسال نیز یکی از شهرهای خنک ایران در فصل تابستان است. معروف ترین ییلاق منطقه ماسال، ییلاق اولسبلنگاه است که از بلندای آن می توان به تماشای پدید اقیانوس ابر و همچنین مناظر سرسبز و زیبای اطراف نشست و از سفر تابستانی لذت برد.

دهکده جهان نما

خوش آب و هواترین مناطق ایران در تابستان کدامند؟ جهان نما یک دهکده ییلاقی استان گلستان است. که درمیان کوه های البرز قرار دارد و بر فراز آن می توان دشت گرگان و دریا را نظاره کرد. این منطقه ی بسیار زیبا مکان مناسبی برای پناه بردن از گرمای فصل تابستان است.

چادگان

چادگان بهشت گمشده اصفهان می نامند که در یکی از شهرستان های استان اصفهان است.این منطقه خوش آب و هوا در فصل تابستان یکی از بهترین مناطق گردشگری استان اصفهان تبدیل شده است.

پارک ملی تندوره

خوش آب و هواترین مناطق ایران در تابستان کدامند؟ پارک ملی تندوره در نزدیکی مرز ترکمنستان قرار دارد. تندوره منطقه ای کوهستانی است. در این منطقه 5 ماه در سال شاید برف ببارد و این دلیل خوبی برای آب و هوای خنک در فصل تابستان است. یکی از نکاتی که پارک ملی تندوره را از دیگر مناطق متمایز می کند، تنوع زیستی و حیات وحش متنوع این پارک است.

 آبشار نوژیان

آبشار نوژیان در 40 کیلومتری خرم آباد قرار دارد. این آبشار با 95 متر ارتفاع یکی از بلندترین آبشارهای کشور به حساب میاید. مشهور بودن این مکان بخاطر آبشار است ولی خود روستا و مناطق اطراف نیز بسیار زیبا هستند. جنگلهای اطراف آبشار از انبوه ترین جنگلهای بلوط هستند.

سیاسرد بروجن

سیاسرد در فاصله 6 کیلومتری بروجن قرار دارد . که یکی از مقاصد خوش آب وهوای در فصل بهار و تابستان به شمار می آید. سیاسرد یکی از قطب های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری و یکی از پر بازدیدترین مناطق گردشگری ایران است.

سمیرم

خوش آب و هواترین مناطق ایران در تابستان کدامند؟ سمیرم یک از شهرهای استانن اصفهان که در کوهپایه‌های شرقی رشته کوه‌های زاگرس واقع شده است. سمیرم با زمستان های سرد و تابستان های معتدل یکی از مقاصد سفر تابستانی به شمار می رود.  شهرستان سمیرم از نظر منابع ابی و طبیعی بهترین شهرستان استان اصفهان محسوب می‌ شود.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
3 Comments
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
Shahin
5 years ago

شهرستان زیبای شاهرود استان سمنان

farham
3 years ago

اصلا آدم کیف میکنه اما اصلا این جور جا ها برای خانه سازی و تاسیسات سازی خوب نیست چون طبیعت رو ویران میکنه هر چند زیبا بشه

معصومه
2 years ago

دقیقا