خنک ترین شهرهای ایران در تابستان

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان کجاست؟ اگر قصد مسافرت در فصل تابستان را دارید اولین چیزی که بررسی می کنید آب و هوای اون شهر یا منطقه است که سردترین و خنک ترین شهر در ایران کدام منطقه است. تا علاوه بر فرار از گرمای طاقت فرسای تابستان ، مسافرتی خاطره انگیز داشته باشید. در ادامه با بررسی خنک ترین و خوش آب و هواترین شهرهای ایران با ایران نیهون همراه باشید.

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان

با شروع تیر ماه و فصل گرما و تابستان در کشور خشک و نیمه خشک ایران شرایط بسیار طاقت فرساست اما حدودا 10 شهر در ایران وجود دارد که در تابستان نیازی به روشن کردن کولر ندارند، اگر از حرارت و گرمای هوا کلافه شدید و دوست داشتید از هوای خنک و مطبوع به همراه سرسبزی و زیبایی بهره ببرید چند تا از خنک ترین شهرهای ایران را به شما معرفی می کنیم.

کندوان تبریز

منطقه ییلاقی کندوان نام یکی از روستاهای استان زیبای آذربایجان شرقی است که در جنوب غربی شهر تبریز و رشته کوه های سهند قرار دارد، این روستا یکی از سه روستای صخره ای در جهان است که همچنان زندگی در آن جریان دارد و 117 خانواده ساکن این روستا هستند، این منطقه خوش آب و هوا بوده و بهترین زمان سفر به این روستا از اوایل اردیبهشت ماه تا اوایل شهریور ماه بوده.

چالدران

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان کجاست؟ چالدران یکی از شهرهای آذربایجان غربی است که در شمال غربی این استان بوده که بر فراز رشته کوه  های زاگرس قرار گرفته و یکی از مرتفع ترین شهرستان های ایران است، برای رسیدن به این شهر زیبا و خوش آب و هوا باید تبریز و مرند و خوی را طی کرده و از میان باغ ها و مزارع آفتابگردان و درخت های گردو عبور کرده تا به این شهر زیبا رسید، دامنه های سرسبز، برف های آب شده کوهستان و آب های حاصل از بارش در ارتفاعات را به سمت رودخانه ها و جویبارهای سیه چشمه روانه می کند و طروات این شهر را دو چندان می کند.

اردبیل ( سرعین )

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان کجاست؟ اردبیل یکی از استان های ایران بوده  که در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان قرار گرفته و یکی از سردترین مناطق ایران است، سرعین اردبیل به دلیل چشمه های آب گرم معدنی بسیار که از کوه سبلان سرچشمه گرفته شهرت دارد و هر ساله اواخر بهار و فصل تابستان میزبان مسافران بسیاری می باشد.

چهارمحال بختیاری ( شهرکرد )

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان کجاست؟ شهرکرد معروف به بام ایران، با وجود آثار تاریخی همچون قلعه ها و اماکن سیاحتی و زیارتی و آب و هوای مطبوع، شمار زیادی از مسافران را در فصل گرما پذیرا می باشد.

فومن ( ماسوله )

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان کجاست؟ ماسوله شهری با آب و هوای مناسب، جنگل ها و کوه های سرسبز با درختان سر به فلک کشیده که  با وجود چشمه های زیر زمینی متعدد و اماکن تاریخی و فرهنگی، این شهر را به یکی از مهمترین قطب های گردشگری گیلان تبدیل کرده.

فیروزکوه تهران

فیروزکوه در استان تهران در کنار جاده تهران به قائم شهر واقع شده است که بعلت برودت و سردی هوا بیشتر در فصل های گرم سال پذیرای مردم بوده ، یکی از مکان هایی که در فصل تابستان میزبان بسیاری از توریست ها و گردشگران است تنگه واشی بوده، شهر فیروزکوه از نظر شرایط آب و هوایی دارای زمستان های سرد و تابستان های معتدل و خنک می باشد.

آلاشت مازندران 

آلاشت شهری واقع در شهرستان سوادکوه در استان مازندران است، یکی از جذابیت های بارز این شهر زیبا آبشارهای متعدد آن است، بعلت وجود عقاب های فراوان در کوه های بلند در این منطقه  نام آن را آلاشت گذاشته.

جهان نما ( گرگان )

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان کجاست؟  جهان نما روستایی ییلاقی در استان گلستان با امکاناتی بسیار محدود است که باعث زیبایی آن شده، این روستا بخاطر موقعیت طبیعی و آب و هوای مناسب جلوه های منحصر بفردی دارد که چشم انداز ارتفاعات، چشمه ها، رودخانه ها و جنگل ها طراوت و زیبایی شگفت انگیزی به این روستا داده است.

بجنورد

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان کجاست؟ بجنورد مرکز استان خراسان شمالی بوده که دارای جاذبه های گردشگری، تاریخی ، طبیعی و مذهبی فراوانی می باشد که بهترین زمان مسافرت به این شهر زیبا فصل بهار و تابستان است.

همدان

همدان از کلان شهرهای ایران در محدوده غربی و کوهستانی ایران که در دامنه رشته کوه های الوند می باشد واقع شده است که از شهرهای سردسیر ایران به شمار می آید.

در معرفی خنک ترین شهرهای ایران ما را همراهی کنید و پیشنهاداتان در قسمت کامنت درج کنید.