حقایق جالب دبی

حقایق جالب دبی

حقایق جالب دبی

شهر دبی در کشور امارات متحده عربی و حاشیه خلیج فارس واقع شده است، این شهر از لحاظ اقتصادی، تجاری و گردشگری در سال های اخیر موفقیت بسیاری کسب کرده است و با توجه به شرایط اقلیمی گرم و بیابانی به دلیل امکانات تفریحی، گردشگری، جاهای دیدنی، حقایق جالب و جذاب هر ساله پذیرای گردشگران و توریستان بسیاری می باشد.برای آشنایی بیشتر با حقایق جالب دبی با ایران نیهون همراه باشید.

حقایق جالب درباره دبی

1- دبی با حدود 3 میلیون نفر پر جمعیت ترین شهر امارات متحده عربی است که در جنوب شرقی خلیج فارس واقع شده است، و بیشتر از 80 درصد مردم این شهر مهاجران می باشند که اکثرا از کشورهای هند، بنگلادش و پاکستان هستند.با یک حساب سرانگشتی حدود 10 الی 15 درصد جمعیت دبی را افراد محلی و 50 درصد آن مردم آسیایی و مابقی آن را خارجی ها تشکیل داده اند.

2- نکته حائز اهمیت شهر دبی این است که میزان جرم و جنایت در این شهر صفر است، یکی از دلایل این موضوع آن است که قوانین سختگیرانه ایی در شهر برقرار است و توانسته با این قوانین میزان جرم و جنایت را به صفر برساند و به مرور زمان یک حس قوی اخلاقی در مردم ایجاد کرده است.

3- همانطور که می دانید شهر دبی با ساختمان ها و آسمان خراش های بلندش معروف است، برج خلیفه یکی از بلندترین سازه های دبی است که به دست بشر ساخته شده و بسیاری از مردم برای لمس آسمان از نزدیک به این شهر می روند.

4- در شهر دبی هیچ سیستم ردیابی آدرس استانداردی وجود ندارد دلیلش این است که با سرعتی که در حال تحول و تغییر است ردیابی تمام آدرس ها واقعا سخت است و از این جهت هیچ کد منطقه و کد پستی وجود ندارد. 5-یکی دیگر از حقایق جالب دبی که باید بدانید این است که در این شهر هیچگونه پرداخت مالیاتی وجود ندارد و می توانید در این شهر زندگی کنید و ثروتمند شوید، یعنی در این شهر اقامت و کار کنید و تمام درآمدتان را ذخیره کنید.

5- دبی با لوکس ترین چیزها پرشده است حتی دستگاه های خود پردازی وجود دارد که شمش طلا بیرون می دهد، حتی این دستگاه ها انقدر محبوب هستند که باید هر دو هفته یک بار ذخیره آن ها پر شود.

6- برتر بودن شهر دبی تا جایی ادامه پیدا کرده است که از 5 هتل بلند در دنیا 4 تای آن ها در دبی یافت می شود و تنها هتل هفت ستاره دنیا در این شهر قرار دارد.

7- با توجه به موقعیت قرارگیری، دبی از لحاظ جغرافیایی در قسمت بیابانی قرار گرفته است و در حال حاضر با وجود یک پیست اسکی سرپوشیده که وسعت آن حدود 22500 متر مربع می باشد و روزانه 6000 تن برف تولید می کند میزان توسعه و پیشرفت این شهر را نشان می دهد.

8- جالب است بدانید که تعداد مردان از زنان در دبی بیشتر است و از میان جمعیت حدودی 2 تا 3 میلیونی این شهر تقریبا 1 تا 2 میلیون آن ها آقایون هستند.میانگین سنی در این شهر اینگونه است که حدود 60 درصد مردم دبی افراد 25 تا 44 هستند و فقط 15 درصد مردم بالای 45 سال سن دارند.

9- اگر به دبی سفر کردید از اینکه حیوانات وحشی اغلب در صندلی مسافر می نشینند تعجب نکنید زیرا در این شهر شیر، یوزپلنگ و گربه های وحشی حیوانات خانگی عده زیادی از مردم هستند.

برچسب ها:
0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات