جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه

جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه

جاهای دیدنی کوش آداسی

کوش آداسی بندری پرطرفدار در سواحل دریای مدیترانه در ترکیه می باشد، شهری بندری که تفریحات متنوعی برای گردشگران فراهم می کند، جاهای دیدنی کوش آداسی، مراکز خرید با قیمت های مناسب و سرگرمی های پر جنب و جوش از جاذبه های این شهر می باشد که کوش آداسی را به یکی از مقاصد محبوب برای تعطیلات تبدیل کرده است.در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

منطقه بندرگاه

بسیاری از جاذبه های گردشگری در منطقه بندرگاه تاسیس شده است، کاروانسرای معروف این منطقه توسط ازوک محمود پاشا در سال 1618 ساخته شده است. در قسمت جنوب غربی منطقه بندرگاه خانه های نیمه چوبی که مربوط به قرن 19 می باشد را میبینید، دیواره ی دروازه ی جنوبی شهر قدیمی هنوز هست و به خوبی از آن محافظت می شود.

ساحل بانوان

ساحل بانوان در دو کیلومتری شهر کوش آداسی قرار دارد و یکی از سواحل پرطرفدار در این شهر می باشد. از تفریحات جذاب این ساحل ورزش های آبی مفرح آن است که در کنارش کافه های زیبا با خوراکی های خوشمزه این تفریح را تکمیل کرده است.

جزیره کبوتر

گذرگاهی 350 متری در نزدیکی کوش آداسی گردشگران را به جزیره ی کبوتر می رساند، در این جزیره بقایای یک قلعه ی بیزانسی متعلق به قرن 13 میلادی روی صخره های سنگی وجود دارد. این جاهای دیدنی کوش آداسی یکی از جاذبه هایی است که پیاده روی در کنار ساحل آن بسیار دوست داشتنی است.

میلتوس

میلتوس شهری بزرگ در دوران هلنیست و از جاهای دیدنی کوش آداسی است که مانند باقی شهرهای اطراف آنجا در داخل گل و لای فرو نرفت زندگی در آن ادامه یافته است، در این مجموعه تئاتری بزرگ با ظرفیت 15000 نفر با چشم اندازی بی نظیر است که قدمت آن به دوران یونان باستان می رسد که بعدها توسط رومی ها به طور کلی بازسازی شد.

شبه جزیره دیلک

شبه جزیره دیلک یکی دیگر از جاذبه های کوهستانی با چشم انداز های ساحلی زیبا است، این شبه جزیره یک پارک ملی است که با کوش آداسی 26 کیلومتر فاصله دارد و می توان یک روز پر آرامش را سپری کرد.در این شبه جزیره چندین ساحل برای شنا و گرفتن حمام آفتاب وجود دارد، غار زئوس یکی از پرطرفدارترین جاذبه های این منطقه است.

معبد دیدایما

دیدایما مرکز مذهبی در دوران هلنیست بوده که معبد دیدایما از مهمترین معابد آن دوران بوده و از جاهای دیدنی کوش آداسی است، این معبد دومین معبد بزرگ جهان باستان می باشد که یکی از مهمترین معابد یونانی در ترکیه است.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات