جاهای دیدنی کهگیلویه و بویراحمد (یاسوج)

جاهای دیدنی کهگیلویه و بویراحمد (یاسوج)

نقد و بررسی

توضیحات

جاهای دیدنی کهگیلویه و بویر احمد

مگر می شود به کهگیلویه سفر کرد و جاهای دیدنی کهگیلویه و بویر احمد را دید و زبان به تحسین این شهر بازنکرد، سرزمین بکر در زاگرس جنوبی که چهار فصل می باشد و در جنوب غربی ایران قرار گرفته است. آب و هوای سردسیر و اماکن تاریخی و بازمانده از دوران باستان و پس از اسلام نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگران به این نقطه از ایران می باشد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی کهگیلویه و بویراحمد با ایران نیهون همراه باشید.

سد شاه قاسم ( بند شاه قاسم )

جاهای دیدنی کهگیلویه و بویراحمد کدامند؟ در نزدیکی های شهر یاسوج سدی به نام شاه قاسم وجود دارد که به دلیل داشتن امکانات برای ورزش های گروهی یکی از جاذبه های گردشگری این شهر می باشد. سد شاه قاسم یکی از سدهای خاکی جنوب کشور که به دلیل داشتن حجم مخزن بالا توانسته علاوه بر تامین آب این شهر، یک کحیط تفریحی آبی نیز در استان ایجاد کند.

تنگ گنجه ای

جاهای دیدنی کهگیلویه و بویراحمد کدامند؟ تنگ گنجه ای در 13 کیلومتری شهر یاسوج و در مسیر محور یاسوج به سی سخت قرار گرفته است، دره ایی با درختان سربفلک کشیده چنار و پوشش جنگلی درخت بلوط با هوایی بسیار خنک و مطبوع که با عبور رودخانه از مسیر بین دره و لابه لای درختان منظره زیبایی را بوجود آورده است.وجود چشمه هایی که از کوه دنا سرچشمه میگیرند با جاده آسفالته اصلی در فصل بهار و تابستان یکی از خوش آب و هواترین منطقه های این استان برای تفریح است.

قبرستان تاریخی دره آخوند

این قبرستان در روستای دره آخوند که در 70 کیلومتری دهدشت و جوار بارگاه امام زاده علی (ع) قرار گرفته است، قدمت این روستا به دوره صفوی بازمیگردد و آثاری همچون مسجد، حوزه علمیه، ارگ و منازل در آنجا یافت شده است. از جذابیت های این قبرستان حکاکی بر روی سنگ قبرهای آن است که قدمت تاریخی دارد، حکاکی ها به زبان عربی نوشته شده است.

نقش برجسته تنگ سروک

روستای سرسبز تنگ سروک در دل کوه بوجود آمده و با سفر و بازدید از آنجا متوجه نقش برجسته های ارزشمندی می شوید که نشان دهنده ی دوره های مختلف تاریخی و تمدن در این منطقه است، مهمترین این نقش برجسته ها متعلق به پادشاهی الیمایی در دوره اشکانی هستند.

غار ده شیخ

غار ده شیخ

جاهای دیدنی کهگیلویه و بویراحمد کدامند؟ یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد که قدمت آن به 135 میلیون سال پیش یعنی دوره ی دوم زمین شناسی می رسد، سفال ها و استخوان های پیدا شده در این غار نشان می دهد در مقطعی از زمان انسان ها این غا را بعنوان محل سکونت خود انتخاب کرده اند.قندیل های رنگارنگ که از سقف و دیواره های غار آویزان است خودنمایی می کند و دل هر بیننده ایی را می برد. بر روی دیواره های غار هیپ گونه نقاشی و دست کاری از انسان مشاهده نمی شود و این نشان می دهد که این غار تازه کشف شده و سالیان سال کسی از وجود آن خبر نداشته است.

پیست اسکی کاکان

تفرح و ورزشی که در فصل زمستان و بهار می توان از آن لذت برد، پیست اسکی کاکان یا دنا در 18 کیلومتری یاسوج و در نزدیکی روستای کاکان واقع شده است و از اواخر آذر تا اوایل اردیبهشت ماه برای اسکی کردن مناسب می باشد.امکاناتی مانند تله اسکی بشقابی، پیست کوب، خوابگاه و رستوران این جاذبه ی گردشگری را تکمیل کرده است.

آبشار کمر دوغ

جاهای دیدنی کهگیلویه و بویراحمد کدامند؟ آبشار کمر دوغ با ارتفاع 130 متر در نزدیکی روستایی با همین نام واقع شده است که هنوز ناشناخته مانده است، این آبشار تنها اثر طبیعی ثبت شده در میراث فرهنگی است و 7 آبشار بلند کشور نیز بشمار می رود.در مسیر اصلی جریان آب یک تنگه زیبا باعث بوجود آمدن زیبایی بی نظیری شده است این آبشار زیبا در 85 کیلومتری شهر دهدشت واقع شده است.

تصاویر