جاهای دیدنی چابهار

جاهای دیدنی چابهار

نقد و بررسی

توضیحات

جاهای دیدنی چابهار

اگر قصد سفر به چابهار ، تنها بندر اقیانوسی ایران را دارید؛ دیدنی های چابهار را از دست ندهید. جاهای دیدنی چابهار تجربه ای متفاوت و خاص را برایتان به ارمغان می آورد. در ادامه با معرفی مکان های دیدنی چابهار با ایران نیهون همراه باشید.

چابهار بندری در استان سیستان و بلوچستان می باشد که بسیار مورد توجه مردم بوده است، چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران است که با اقیانوس هند و مکران در ارتباط است.این بندر زیبا یکی از مهم ترین چهارراه های کریدور شمال-جنوب بازرگانی دنیا می باشد که علاوه بر بازرگانی جاذبه های فراوان تاریخی و طبیعی نیز دارد.

مسجد جامع تیس

مسجد جامع تیس از جاذبه های گردشگری چابهار می باشد که همانند مساجد پاکستان و هندوستان تنها یک مناره دارد و گنبد هایش با رنگ های سبز و قرمز ساخته شده اند و درب هایی که با شیشه کاری های منظم و رنگارنگ به جلوه های این بنا افزوده است.

اسکله ماهیگیری

از مهمترین اسکله های چابهار می توان به اسکله تیس، رمین و بریس اشاره کرد که هر روزه در آنجا ماهیگیرهایی را می توان دید که برای صید ماهی به دریا می روند اما در کنار همین اسکله ها می توان ماهی فروشانی را نیز پیدا کرد و ماهی بخرید.

بندر گواتر

جاهای دیدنی چابهار کدامند؟ بندر گواتر، جایی که رودخانه باهوکلات به دریای عمان بریزد جنگلی را بوجود آورده که همانند جنگل های حرا در قشم به زیر آب می روند، در دل خشکی بسیار در آن محدوده درختچه های در مرداب روییده است که محل زندگی پرندگان و خزندگان زیادی است.

تالاب لیپار، تالاب صورتی

جاهای دیدنی چابهار کدامند؟ بعد از دیدن کوه های زیبای مینیاتوری می توان به تماشای این تالاب زیبا رفت، تالابی شگفت انگیز که به آن تالاب صورتی می گویند.این تالاب در 15 کیلومتری شرق بندر چابهار و در مسیر جاده ساحلی چابهار گواتر قواقع شده است.پرندگان موجود در این تالاب شامل فلامینگو، حواصیل، طاووسکن، تیهو و عقاب دشتی است.

کوه های مینیاتوری یا مریخی

کوه های مینیاتوری یا مریخی از دیگر جاذبه های بندر چابهار است، این کوه 40 تا 50 کیلومتر بعد از چابهار و به سمت بندر گواتر قرار گرفته است.در کنار جاده با وجود دریا منظره ایی بوجود آورده که بسیاری از گردشگران را جذب خود می کند و مانند تابلو نقاشی بدرخشد.جنس این کوه های رسوبی است و روی آن هیچگونه گیاهی رشد نمی کند اما نکته جالب توجه آن اینست که رنگ خاکستری، شکل مخروطی و ترکیب رنگ قرمزش باعث شده که آن ها به کوه های مریخی معروف شوند.

گِل افشان

جاهای دیدنی چابهار کدامند؟ نزدیک به دشت کهیر و تنگ در 10 کیلومتری چابهار و در 20 کیلومتری روستای کهیر، سه عدد تپه وجود دارد که ارتفاع آن ها 10 تا 20 متر می باشد که دو عدد از این تپه غیر فعال هستند و یکی از آنها آتشفشانی جوشان است و هر دقیقه یکبار از آن گل سرد طوسی می جوشد.

غارهای بان مسیتی

مجموعه غارهای بان مسیتی در 5 کیلومتری شمال باختری روستای تیس واقع شده اند که شامل یک غار طبیعی و دو غار مصنوعی می باشد، غار طبیعی بصورت نیم دایره می باشد.

تصاویر